16
دور مقدماتی فوتبال زنان قهرمانی آسیا

ایران صفر (۴) اردن صفر (۲) | صعود ایران با دست‌های زهره کودایی

  • کد خبر : 68275
  • 03 مهر 1400 - 15:48
ایران صفر (۴) اردن صفر (۲) | صعود ایران با دست‌های زهره کودایی
تیم ملی فوتبال بانوان ایران با پیروزی برابر اردن در ضربات پنالتی راهی مرحله نهایی مسابقات فوتبال قهرمانی آسیا شد.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ رقابت های فوتبال مقدماتی قهرمانی آسیا امروز ادامه یافت و در جدال سرنوشت ساز ایران و اردن در تاشکند، تیم ملی فوتبال بانوان ایران در ضربات پنالتی پیروز و برای اولین بار راهی دور نهایی تورنمنت شد.

در این بازی ایران و اردن پس از 90 دقیقه تلاش به تساوی بدون گل رسیدند اما در ضربات پنالتی ایران 4 بر 2 پیروز شد. زهره کودایی سنگربان ایران در ضیافت پنالتی ها 2 پنالتی حریف را به زیبایی دفع کرد.

اولین پنالتی ایران توسط بهناز طاهرخانی وارد دروازه اردن شد. دومین پنالتی ایران توسط ملیکا متولی وارد درواز اردن شد و این درحالی بود که بازیکن اردن نتوانست دومین پنالتی خود را با مهار فوق العاده زهره کودایی وارد دروازه ایران کند.

زهرا قنبری زننده سومین پنالتی ایران را وارد دروازه حریف کرد. ثنا صادقی چهارمین پنالتی ایران را زد و این در حالی بود پنالتی چهارم اردنی ها توسط زهره کودایی مهار شد.

در ضربات پنالتی تیم ایران توانست با نتیجه ۴ بر ۲ اردن را شکست دهد و برای اولین بار به جام ملتهای فوتبال بانوان صعود کند.

زهره کودایی، غزاله بنی طالبی، گلنوش خسروی، بهناز طاهرخانی (کاپیتان)، ملیکا محمدی، یاسمن فرمانی (ثنا صادقی ۶۷)، ملیکا متولی، زهرا سربالی(سارا ظهرابی نیا ۹۳)، هاجر دباغی(زهرا قنبری۸۸)،سمانه چهکندی (مرضیه نیکخواه ۶۷_ فاطمه عادلی به جای مرضیه نیکخواه ۸۸) و نگین زندی بازیکنانی بودند که امروز برابر اردن به میدان رفتند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=68275

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. با نام خدای علم و تکنیک 🌷دارم عرض تبریک 🌷یک تبریک گرم و مطلوب خدمت یک تیم محبوب
    خدا قوت عزیزان قهرمان درود بیکران بر بانوان ملی پوش که ثابت نمودند شایسته بهترین ها در رنکینگ آسیایی و جهانی هستند و همیشه در عرصه پهلوانی چون الماس میدرخشند از سرکار محترم خانم ایراندوست و تک تک بازیکنان و اعضای تیم ملی کمال قدردانی و امتنان رو دارم که بعد از دوسال روزهای نا امیدی امید و جان تازه ای را به قلب هم میهنان بخشیدند دست بوستان هستم و با آرزوی اینکه روزی در قاب رسانه ملی شاهد غرور آفرینیتان باشیم از صمیم قلبم با تمام وجود برایتان سعادت و پیروزی و موفقیت روز افزون را آرزومندم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.