11
از بهبهان تا فارس و خراسان

لیگ هندبال بانوان | بی‌پولی و بی‌انگیزگی، عامل انصراف از تیمداری

  • کد خبر : 70018
  • 18 مهر 1400 - 12:29
لیگ هندبال بانوان | بی‌پولی و بی‌انگیزگی، عامل انصراف از تیمداری
لیگ برتر هندبال بانوان در حالی آغاز خواهد شد که تیم های تازه واردی وارد لیگ شده اند و آمار انصرافی ها رو به فزونی است.

به گزارش دختران قهرمان؛ در لیگ برتر هندبال بانوان ۱۴۰۰ دیگر خبری از ذوب آهن اصفهان نیست. ذوب آهن فصل گذشته سقوط کرد و فدراسیون هندبال هم به گفته سارا نصیری به حضور دوباره این تیم در جدول لیگ برتر امسال روی خوش نشان نداد.

تیم پرسپولیس بهبهان دیگر تیمی است که مثل ذوب آهن، سقوط کرد و البته از نظر مالی قادر به تأمین هزینه‌های حضور در لیگ برتر هندبال بانوان هم نبود.

به طور کلی تیم‌های بهبهانی در لیگ برتر هندبال زنان مسافرانی هستند که یک یا دو فصل می‌مانند و سپس عزم رفتن می‌کنند چنان که بهمن بهبهان هم چنین وضعیتی داشت.

دیگر غایب لیگ هندبال بانوان تیم کربنات سدیم فیروزآباد فارس است. این تیم هم سال گذشته در لیگ باقی ماند و سقوط نکرد اما به دلیل وضعیت مالی خود نتوانست در لیگ برتر بماند.

وضعیت اشتادسازه مشهد هم با مهاجرت مدیرعامل این باشگاه به خارج از کشور نامشخص است و اگر اشتاد سازه رفتنی شود تعداد تیم‌های غایب فصل گذشته در لیگ برتر ۱۴۰۰ به ۴ تیم یعنی ۵۰ درصد مجموع تیم‌ها می‌رسد.

لیگ برتر هندبال بانوان در گذشته تیم‌هایی را به خود دیده که پس از چند سال تیمداری از لیگ خارج شده‌اند. نفت و گاز گچساران، شهید چمران لارستان، هدف پویان جوان قم و هیئت هندبال البرز از جمله آخرینِ این تیم‌ها هستند.

به طور کلی اغلب تیم‌های حاضر در لیگ هندبال زنان برای ادامه راه دچار مشکلات مالی می‌شوند. پس از این عامل، بی‌انگیزگی تدریجی مدیران، عامل دیگر انصراف تیم‌ها از بقا در لیگ است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=70018

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.