8
لیگ برتر فوتسال بانوان تحت فشار اقتصادی

وضعیت قرمز در فوتسال | نامی نو انصراف داد؛ سایپا هم رفتنی است

  • کد خبر : 70508
  • 25 مهر 1400 - 15:32
وضعیت قرمز در فوتسال |  نامی نو انصراف داد؛ سایپا هم رفتنی است
اوضاع در لیگ برتر فوتسال بانوان بغرنج‌ است. بازیکنان بی تیم از یک سو و تیم‌هایی که قدرت تیمداری ندارند از سوی دیگر. وضعیت فوتسال قرمز است.

به گزارش دختران قهرمان؛ قرار بود لیگ برتر فوتسال بانوان از هفته‌ای که گذشت آغاز شود اما یک هفته به تأخیر افتاد و حالا این تأخیر تمدید شد تا آغاز لیگ به دهه نخست آبان کشیده است.

علت این جابجایی زمانی چیزی جز وضعیت تیم‌های حاضر در لیگ نیست. لیگ برتر فوتسال زنان قرعه کشی شده و 16 تیم در ۲ گروه قرار گرفتند اما انصرافی‌های لیگ دردسرساز شده‌اند.

نامی نو اصفهان پس از ۳ فصل حضور در لیگ برتر فوتسال بانوان از تیمداری انصراف داد. اتفاقی که قابل پیش بینی بود. نامی نو ۲ ماه قبل تیم بسکتبال خود را هم منحل کرده بود.

سایپا هم مدت‌ها قبل برنامه تیم فوتسال زنان خود را تعلیق کرده است. آن‌ها نامه رسمی خروج از لیگ را به سازمان لیگ نداده‌اند اما احتمالاً این اقدام را به زودی انجام می‌دهند زیرا نه مربی دارند و نه بازیکن.

در مشهد هم، آخرین اخبار از وضعیت مبهم حضور مشهدی‌ها در لیگ برتر حکایت دارد. هیئت فوتبال خراسان رضوی برای تیمداری در لیگ چالش‌های جدی داشت و باید دید در نهایت در لیگ ۱۴۰۰ حاضر خواهد بود یا خیر.

با فرض حضور خراسان رضوی، انصراف نامی نو اصفهان و سایپا لیگ فوتسال را دوباره ۱۴ تیمی خواهد کرد و هر گروه ۷ تیم خواهد داشت.

از سوی دیگر، بیرون ماندن بازیکنان شاخص و یا رضایت آن‌ها به پیوستن به تیم‌هایی که بنیه مالی بالایی ندارند و نمی‌توانند دستمزد دلخواه آن‌ها را پرداخت کنند از مشکلات دیگر لیگ برتر فوتسال زنان است.

ارقام قراردادها در لیگ فوتسال بانوان – به تبعیت از لیگ فوتبال زنان – به نحو غیر منطقی افزایش یافت و در شرایط بحرانی اقتصادی، اکنون دچار ترکیدگی حباب شده است.

در یک سوی بازی، بازیکنانی هستند که رقمی را برای قرارداد خود تعیین کرده‌اند و در سوی مقابل باشگاه‌هایی هستند که قادر به پرداخت این مبالغ نیستند به‌ویژه این که هزینه تیمداری در لیگ با توجه به تورم، به شدت افزایش یافته است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=70508

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.