8
سه بازیکن ایرانی به کشور همسایه رفتند

فرشته کریمی، سارا شیربیگی و نسیمه غلامی در فوتسال کویت

  • کد خبر : 70928
  • 03 آبان 1400 - 10:53
فرشته کریمی، سارا شیربیگی و نسیمه غلامی در فوتسال کویت
فرشته کریمی، سارا شیربیگی و نسیمه غلامی بازیکنان باتجربه فوتسال زنان ایران امسال در فوتسال کویت بازی می‌کنند.

به گزارش دختران قهرمان؛ پای بازیکنان ایرانی مدتی است که به فوتسال کویت باز شده است. حالا فرشته کریمی، سارا شیربیگی و نسیمه غلامی بازیکنان ایرانی هستند که در کویت بازی می‌کنند.

عمده‌ترین دلیل حضور این بازیکنان در کویت، دستمزد مناسب برای یک لیگ کوتاه‌مدت است. کاهش ارزش ریال ایران سبب شده بازی در هر کشوری جز ایران به‌صرفه باشد به خصوص کویت با درآمد ناخالص ملی قابل توجه.

نقش شهرزاد مظفر سرمربی ایران تیم ملی کویت در این میان کلیدی است. او بود که پای ایرانی‌ها را به کویت باز کرد و نفراتی هم که به کویت رفتند، بازیکنانی بودند که در دوران او در تیم ملی، تاثیرگذارترین ها بودند.

حضور این بازیکنان در فوتسال کویت، طبیعتا کمکی برای فوتسال ایران نیست و هیچ وجهه ملی هم برای ایران ندارد بلکه فقط یک داد و ستد اقتصادی است و پای منافع فوتسال کویت در میان است.

فرشته کریمی، اشتیاق دیدن شماره ۷

فرشته کریمی بازیکن بزرگی که سال‌ها در تیم ملی ایران بازی کرده امسال در تیمی به نام سلوی الصباح بازی می‌کند. او سال گذشته بازیکن القادسیه بود.

سلوی الصباح بازی اولش را در لیگ بدون فرشته کریمی ۱۲ بر یک و بازی دوم را با فرشته کریمی 3 بر ۲ باخته است. بازی در کویت برای فرشته کریمی فرصتی برای آزمایش خودش است.

مسابقات کویت که به پایان برسد او به ایران باز می‌گردد و این فرصت را دارد تا پس از مدتی طولانی دوباره در لیگ ایران بازی کند و خود را در مقایسه با بازیکنان داخلی محک بزند.

او پس از یک آسیب دیدگی سنگین و جراحی زانو، از سطح آمادگی آن روزهایش دور شد و پس از بازگشت به میادین در کویت به میدان رفت و امسال هم همین برنامه را دارد.

واقعیت این است که تماشای او در لیگ ایران به خصوص پس از این دوری طولانی و دلتنگی مدام برای دیدنش، جذاب تر از هر عملکردی از او در کویت است.

سارا شیربیگی، تجربه تازه در کویت

سارا شیربیگی نیز به تیم سلوی الصباح پیوسته و قرار است با فرشته کریمی در یک تیم باشد البته گفته می‌شود هنوز روادید او صادر نشده و او نتوانسته به تیم جدیدش ملحق شود.

او نیز مثل فرشته کریمی از یک مصدومیت دشوار بازگشته است. سارا ماه‌های پرحادثه‌ای را سپری کرده است اما نه مصدومیت و نه هیچ چیز دیگر به کیفیت او خدشه‌ای وارد نکرده و این، تفاوت او با سایرین است.

او هر زمان که به تیمش ملحق شود احتمالاً اوضاع تیمش را متحول خواهد کرد. تلاش شیربیگی بر افزایش سطح آمادگی تا بازگشت به ایران و حضور احتمالی در یک تیم مدعی ایرانی در زمستان است.

نسیمه غلامی

نسیمه غلامی هم امسال بازیکن الفتات است. تیمی که سال گذشته نیز غلامی را در اختیار داشت. کویتی‌ها با جذب بازیکنان ایرانی، برزیلی و اروپایی تلاش می‌کنند سطح لیگ خود را توسعه دهند.

در مورد وضعیت نسیمه غلامی و این که آیا هنوز در اوج است یا نه، نظرات، متفاوت است اما در این، تردیدی نیست که تجربیات او می‌تواند به هر تیمی کمک کند.

از سوی دیگر برنامه کویتی‌ها قرار دادن بازیکنان جوان در کنار بازیکنان باتجربه خارجی است. اقدامی هوشمندانه که پیش‌بینی می‌شود نتایج آن در آینده در تیم ملی فوتسال زنان کویت دیده شود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=70928

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.