7
گفتگو با داور تاریخ‌ساز ایرانی

گلاره ناظمی: تجربه فینال جام جهانی ایستادن بر قله‌ آرزوها بود

  • کد خبر : 71257
  • 09 آبان 1400 - 15:02
گلاره ناظمی: تجربه فینال جام جهانی ایستادن بر قله‌ آرزوها بود
داور بین‌المللی فوتسال ایران این روزها در کانون توجه است. گلاره ناظمی که دیدار پیکان و مس را قضاوت کرد می گوید سقف آرزوهای فوتسالی اش را لمس کرده.

به گزارش دختران قهرمان؛ گلاره ناظمی پس از قضاوت‌ در دور گروهی و حذفی جام جهانی فوتسال مردان در لیتوانی ، به عنوان داور وقت‌ نگه‌دار در فینال حضور پیدا کرد و تبدیل به اولین داور ایرانی فینال این مسابقات شد.

ناظمی در این‌باره می‌گوید: قضاوت در دیدار نهایی جام جهانی، دستیابی به بالاترین سطح خواسته‌ها برای هر داور است و تجربه‌های بعد از آن می‌تواند برای فرد تکراری باشد.

داور بین‌المللی فوتسال ادامه داد: با توجه به پتانسیل و توانمندی داوران ایرانی، این مسیر می‌تواند ادامه‌دار باشد. دوست دارم با هموار کردن مسیر، به داوران مستعد ایرانی کمک کنم. برای کسی در موقعیت من، اهداف در حال تغییر هستند.

او همچنین اضافه کرد: داوران برای پیشرفت و بهبود عملکرد، باید هر روز در حال یادگیری باشند و اطلاعات خود را به‌روز نگه دارند. داور خوب، هرگز نباید خود را از اشتباه مبری بداند.

ناظمی در مورد شرایط آماده‌سازی گفت: امروزه توجه به داوران زن و مرد در سطح مشابهی قرار گرفته و برگزاری کلاس‌های پیش فصل، به ارتقای سطح داوری کمک زیادی کرده است.

این سوال وجود دارد که آیا گلاره ناظمی آخرین خواهد بود یا این که دیگر داوران زن ایران در سطحی هستند که بتوانند موفقیت های گلاره را تکرار کنند.

او در این باره می گوید: پیشرفت در گرو یادگیری است. یک داور با آنالیز کردن فیلم‌ بازی‌ها و سطح کار خود، می‌تواند اشتباهات و نقاط ضعف خود را پیدا کند و در هر بازی خطاهای خود را به حداقل برساند. داوران نیز مانند تیم‌ها، باید بازی به بازی، عملکرد خود را بررسی کنند. این، مسیر پیشرفت است.

او همچنین درباره اعتراضاتی که به نحوه قضاوت داوران می شود گفت: این، یک فرآیند طبیعی است و من هم با این موضوع کنار آمدم. اعتراض‌‌‌ها به داوری، همیشه وجود دارد. آن چه برای داور مهم است ارزیابی خود برای رسیدن به سطح قضاوت مطمئن است.

گلاره ناظمی در اولین هفته از لیگ برتر فوتسال زنان، قاضی دیدار بین پیکان تهران و مس رفسنجان بود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=71257
  • نویسنده : غزل خدام | ویرایش : روژان نجیب زاده
  • ارسال توسط :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.