13
مسیر دشوار اما رو به پیشرفت برای ایران

همه چیز درباره حضور ایران در اسکواش زنان آسیا

  • کد خبر : 73477
  • 09 آذر 1400 - 20:38
همه چیز درباره حضور ایران در اسکواش زنان آسیا
تیم ملی اسکواش زنان ایران با هدایت فاطمه حیدری بعد از سپری کردن چند اردو با ترکیبی ۴ نفره در بخش تیمی، عازم کوالالامپور شده و درگیر مسابقات قهرمانی آسیا است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” مسابقات اسکواش تیمی قهرمانی زنان آسیا در کوالالامپور مالزی  برگزار می شود و ایران با حضور فرشته اقتداری، غزال شرف پور سوگل ثمودی و آیلی نیری و با هدایت فاطمه حیدری در این مسابقات حضور دارد.

پس از کسب رتبه ششم تیمی در دوره گذشته که بهترین عملکرد ایران بود، فاطمه حیدری می گوید تیمش برای ارائه چهره ای پویا و در حال رشد از اسکواش زنان ایران در مسابقات آسیایی مالزی شرکت دارد.

گروه بندی اسکواش زنان قهرمانی آسیا

گروه یک : هنگ کنگ – ژاپن – کره جنوبی – سریلانکا

گروه دو : مالزی – هند – ایران – فیلیپین

برنامه بازی های تیم ایران

سه شنبه 9 آذر : مالزی – ایران

چهارشنبه 10 آذر : ایران – فیلیپین

پنجشنبه 11 آذر : ایران – هند

ایران در ادوار اسکواش تیمی زنان آسیا

ایران در سال 2014 برای نخستین بار در مسابقات اسکواش تیمی زنان آسیا شرکت کرد. در اولین تجربه قاره ای اسکواش زنان ایران، طبیعتا نتیجه چشمگیری برای ایران به دست نیامد.

از نکات جالب آن مسابقات حضور فاطمه حیدری در ترکیب تیم ملی اسکواش ایران بود. چهره ای که امروز سرمربی تیم ملی ایران است.

در سال 2016 تیم ملی زنان به مسابقات تیمی آسیا اعزام نشد اما در سال 2018 ایران بار دیگر به این مسابقات بازگشت و به جمع 8 تیم برتر قاره صعود کرد و در نهایت ششم شد.

ایران در ادوار اسکواش انفرادی زنان آسیا

مسابقات اسکواش انفرادی زنان آسیا از سال 1986 آغاز شد و از آن زمان، هر دو سال یک بار برگزار شده است. در 18 دوره این مسابقات اسکواش بازان سنگاپور، مالزی و هنگ کنگ پرافتخارترین های قاره بوده اند.

در دو دوره اخیر در 2017 و 2019، برای نخستین بار یک هندی به مقام نخست رسید. ایران از سال 2015 وارد مسابقات اسکواش زنان آسیا شد و تاکنون در 3 دوره آن حاضر بوده است.

در بخش تیمی، ایران در ادوار اخیر حضور داشته اما موفقیتی به دست نیاورده است. مهم ترین موفقیت ایران در دوره گذشته بود که با کسب عنوان ششم تیمی آسیا همراه شد

در سال 2015 سوگل ثمودی و تابا تقوی نمایندگان ایران بودند. تقوی در دور اول به حریف کره ای باخت اما سوگل ثمودی از سد نماینده ماکائو گذشت و در دور دوم برابر یک هنگ کنگی مغلوب شد.

در سال 2017 تابا تقوی گرچه یک گیم از لی جی هیون کره ای گرفت اما سه بر یک باخت و حذف شد. آیلی نیری نیز در مسابقه با هوا یئونگ کره ای گرچه 2 بر صفر پیش افتاد اما در عین شگفتی سه گیم بعدی را باخت و از دور مسابقات کنار رفت.

فرشته اقتداری نیز در گام اول سه بر صفر به یک اسکواش باز مالزیایی باخت. و همین سرنوشت در انتظار غزال شرف پور با شکست برابر نماینده هنگ کنگ نیز بود.

در سال 2019 حدیث فرزاد گرچه کار خود را در دور اول با پیروزی نزدیک 3 بر 2 بر لین چیائو چی از چین تایپه آغاز کرد اما در بازی دوم به آنی آئو از هنگ کنگ باخت.

فرشته اقتداری نیز که کار خود را از دور دوم آغاز کرده بود سه بر صفر مغلوب نماینده مالزی شد. این، نگاهی بر حضور ایران در مسابقات انفرادی اسکواش زنان آسیا بود.

ایران در سالهای اخیر به آرامی در مسیر رشد در اسکواش قرار گرفته است گرچه برای این که در قاره آسیا حرفی برای گفتن داشته باشیم، مسیری طولانی در پیش داریم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=73477

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.