13
رقابت ایران و نروژ در مسابقات جهانی از ساعت 23

آشنایی با نروژ ، حریف امشب تیم ملی هندبال زنان

  • کد خبر : 73707
  • 14 آذر 1400 - 15:37
آشنایی با نروژ ، حریف امشب تیم ملی هندبال زنان
تیم ملی هندبال زنان ایران از ساعت 23 امشب در دومین دیدار خود در مسابقات قهرمانی جهان در اسپانیا به مصاف نروژ می رود. اینجا درباره حریف امشب ایران بخوانید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” ایران امشب در دومین دیدارش در مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان به مصاف نروژ، تیم قدرتمند اروپایی می رود.

مصاف دو تیم جنگ بین دارا و ندار است و در باب دارا بودن نروژی ها، نگاهی به عناوین و جایگاه جهانی آن ها کفایت می کند.

هندبال زنان نروژ با یک مربی نامدار به نام اسون توره یاکوبسن شناخته می شود. او پایه گذار دوران طلایی هندبال زنان در نروژ بود.

او در سال 1984 تا 1993 به مدت 9 سال سرمربی تیم ملی بود و به نروژ کمک کرد تا تیم سوم جهان شود و 2 نقره متوالی از المپیک را کسب کند.

با این حال نقش یاکوبسن صرف نظر از موفقیت هایش در زمین مسابقه از این رو ارزشمندتر بود که او هندبال را در نروژ به سطحی از توجه و اهمیت رساند که هندبال بخشی کلیدی از پیکره ورزش کشورش شد.

نروژ  و افتخارات سرگیجه آور

نروژ قهرمان اروپا است و یک تیم کاملا ممتاز نه تنها در هندبال که در ویترین تمامی رشته ها. تعداد تیم های ورزشی جهان که توانسته اند عناوینی مشابه آنها در سه سطح قهرمانی قاره، جهان و المپیک کسب کنند انگشت شمار است.

نروژ عنوان قهرمانی اروپا را 8 بار به دست آورده (از جمله چهار بار متوالی) که آخرین آن، مسابقات قهرمانی اروپا در سال 2020 در دانمارک بود. آنها 3 بار هم نایب قهرمان و یک بار هم تیم سوم اروپا بوده اند.

در مسابقات قهرمانی جهان، نروژ در سال 2015 در دانمارک – جایی در نزدیکی خانه شان که همیشه برایشان خوش یمن است – قهرمان جهان شدند.

قهرمانی 2015 آنها سومین قهرمانی در مسابقات جهانی بود. پیش تر در 1999 و 2011 نیز این کار را انجام داده بودند و در 2017 آلمان هم فاصله ای با قهرمانی نداشتند اما در فینال شکست خوردند.

در مجموع آن ها در مسابقات قهرمانی جهان 3 بار قهرمان، 4 بار نایب قهرمان و 3 بار تیم سوم جهان شده اند.

در المپیک نیز نروژ همین چند ماه قبل در توکیو تیم سوم شد و برنز گرفت درست مثل المپیک قبل تر در ریو 2016. 2 قهرمانی در المپیک، 2 نایب قهرمانی و 3 بار عنوان سومی دوران فوق العاده نروژ در هندبال زنان جهان که از آغاز دهه 90 میلادی شروع شد و همچنان ادامه دارد را کامل می کند.

بازیکنان نروژ برابر ایران

نروژ تیمی نسبتا بلند قامت است. یک بازیکن بالای 190، پنج بازیکن بالای 180 و 6 بازیکن بالای 170 سانتی متر در این تیم عضویت دارند.

چهره باتجربه و مسن ترین عضو تیم ملی نروژ یک دروازه بان است. کاترین لونده 41 ساله از سال 2002 که به تیم ملی دعوت شد همواره بخشی از تیم پرافتخار اسکاندیناوی بوده و هر افتخاری که فکرش را بکنید به دست آورده است.

کامیلا هِرِم بازیکن 35 ساله در پست گوش چپ، دیگر بازیکن مسن بازیکن نروژ در این مسابقات است که از سال 2008 که نروژ در خاک مقدونیه، قهرمان اروپا شد تاکنون بازیکن همیشگی تیم ملی کشورش بوده است.

هِنی الیا رایشتاد مدافع 21 ساله نیز جوان ترین عضو تیم نروژ است که از سال 2018 و در 18 سالگی به تیم ملی دعوت شد و از آن زمان در 35 بازی رسمی برای نروژ به میدان رفته است.

از 18 بازیکن تیم ملی نروژ تنها 4 بازیکن در همین کشور مشغول به بازی هستند و. 14 نفر دیگر عمدتا در دانمارک و نیز مجارستان، رومانی و فرانسه بازی می کنند.

نروژ ستاره فراوان دارد. از استین بردال آفتدال 30 ساله که آمار گل های ملی اش نزدیک به 600 گل است تا نورا مورک و مالین آئون که بخشی از تیم قدرتمند تحت هدایت توریر هرگیرسون هستند.

ایران در برابر نروژ

برای ایران این یک بازی آموزشی است. رقابت با نروژ در اوج، احتمالا تجربه ای است که شاید دیگر برای نفرات تیم ملی هندبال زنان ایران تکرار نشود.

بعید نیست که امشب نیز شب سیوهای فوق العاده فاطمه خلیلی سنگربان ایران باشد. البته که تجربه و آمادگی مینا وطن پرست، مریم یوسفی، الناز قاسمی و حدیثه نوروزی اهمیت زیادی در این بازی بزرگ خواهد داشت.

به نظر می رسد دختران هندبالیست از این تقابل لذت خواهند برد بیش از آن که به فکر نتیجه باشند البته که تلاش جسورانه آنها قطعا لحظاتی را خلق خواهد کرد که به آن ها افتخار کنیم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=73707

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.