15
گفتگو با کاپیتان جوان اما باتجربه تیم ملی اسکواش زنان

داستان کاپیتان | سوگل ثمودی و زندگی عجین با اسکواش

  • کد خبر : 74157
  • 22 آذر 1400 - 17:24
داستان کاپیتان | سوگل ثمودی و زندگی عجین با اسکواش
سوگل ثمودی کاپیتان تیم ملی اسکواش است. او به عنوان یک استعداد به تیم ملی رسید و در ۲۵ سالگی، یازده سال است که در تیم‌های ملی حضور داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” پرونده مسابقات اسکواش تیمی زنان آسیا در مالزی با تکرار رتبه ششم ایران بسته شد و سوگل ثمودی یکی از ارکان تیم ملی در سفر به جنوب شرق آسیا بود.

ایران در این مسابقات عملکردی رو به رشد نسبت به ادوار گذشته از خود نشان داد و سوگل بخشی از این روند صعودی بود.

در بازی نخست برابر تیم قدرتمند مالزی، سوگل ثمودی در مصاف با حریف خود گرچه ۳ بر یک بازنده شد اما گرفتن یک گیم از حریف مالزیایی، برای اسکواش ایران یک پیشرفت بود.

درباره سوگل ثمودی

سوگل ثمودی متولد ۱۳۷۵ در تهران است. او کارشناس میکروبیولوژی است و در حال حاضر به صورت حرفه‌ای در مربیگری اسکواش فعالیت می‌کند و بازیکنان نوجوان را آموزش می‌دهد.

او در ۲۵ سالگی کاپیتان تیم ملی اسکواش زنان است. ۱۶ سال پس از اولین باری که با اسکواش آشنا شد، او اکنون در صف امیدهای اسکواش ایران قرار دارد. امید به سازندگی.

ثمودی به آژانس ورزش زنان ایران می‌گوید: نقش اول در مسیر ورزش من خواهرم بود. با او ورزش را شروع کردم و او من را تشویق کرد گرچه در ابتدای راه، ورزش و اسکواش برایم تنها یک سرگرمی بود و نه راهی برای آینده.

تقاطع سوگل و اسکواش

همه چیز از ورزشگاه حیدرنیا در تهران آغاز شد. سوگل و خواهرش برای اولین بار به یک باشگاه اسکواش در این ورزشگاه می‌روند، جایی که محل تمرین مستانه کرم پور بازیکن سابق تیم ملی بوده است.

قضیه سوگل – اسکواش زمانی جدی شد که مستانه کرم پور به خواهر سوگل می‌گوید که او مستعد رشد در اسکواش است و باید روی اسکواش تمرکز کند. سوگل هم که به اسکواش علاقه‌مند شده بود، راکت را محکم‌تر در دست گرفت و زندگی ورزشی او رسماً آغاز شد.

کاپیتان تیم ملی اسکواش می‌گوید: برای دعوت به تیم ملی، فقط ۳ سال از زمانی که اسکواش را به طور جدی در پیش گرفتم، منتظر ماندم. عضو کوچکی از تیم ملی بودم و به اولین دختر نوجوان اسکواش بانوان تبدیل شدم که در مسابقات برون مرزی شرکت کردم و این احساس فوق‌العاده‌ای بود.

آن چه سوگل ثمودی را به عنوان یک ستاره به صحنه آورد نمایش شگفت‌انگیز او در دوران نوجوانی و جوانی بود. او بین ۱۳ تا ۱۹ سالگی در همه رده‌های سنی کشور به طور پیاپی قهرمان شد و بعید نبود که تبدیل به سرمایه تیم ملی شود.

در آن زمان او اختلاف سنی زیادی با دیگر دعوت شدگان به تیم ملی داشت اما کار به جایی رسید که او در ۱۵ سالگی در مسابقات اوپن کشوری، همه رقبایش که تا ۱۵ سال با او اختلاف داشتند شکست داد و قهرمان شد.

او ادامه می‌دهد: از ۱۵ سالگی توانستم در رده بزرگسالان نفر اول کشور باشم و بعدها به عنوان اولین دختر اسکواش‌باز ایرانی، در جمع ۴ نفر برترآسیا قرار گرفتم. مجموعه این موفقیت‌ها من را در راه اسکواش حفظ کردم. جایی بودم که در آن لذت می‌بردم.

سوگل ثمودی حالا ۱۱ سال است که در تیم‌های ملی حضور دارد. وقتی از او درباره اتفاق تلخ دوران ورزشی‌اش پرسیدیم به یک اشتباه داوری در سال‌ها قبل اشاره کرد.

ثمودی گفت: برای آخرین بار می‌توانستم در رده سنی زیر ۱۹ سال شرکت کنم و برای اولین بار در این رده مقام کسب کنم که متاسفانه با یک اشتباه داوری این موقعیت از دست رفت. این، تجربه‌ای تلخ اما تاثیرگذار در زندگی ورزشی من بود.

در لیگ برتر اسکواش بانوان ۱۴۰۰ پنج تیم حضور دارند و سوگل ثمودی پس از چند سال حضور در تیم مهرسان، امسال با پیراهن مازند اسکواش به میدان می‌رود.

در رشته‌ای که هنوز در المپیک نیست، آینده روشن به نظر می‌رسد و در این راه، نقش سوگل ثمودی به عنوان عنصری الهام بخش برای دختران کم سن و سال و تازه‌وارد به این رشته، برجسته است.

شاید اسکواش‌بازان سهم چندانی از تیترها و رسانه‌های تسخیرشده به دست امپراطوری های بنا شده بر روی ثروت نداشته باشند اما سوگل ثمودی و همتایانش آینده رشته‌ای را شکل می‌دهند که به‌تدریج جایگاه خود را پیدا می‌کند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=74157

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.