12
به همت فدراسیون هاکی انجام شد

آغازی دوباره برای هاکی روی چمن بانوان پس از ۱۶ سال

  • کد خبر : 74256
  • 25 آذر 1400 - 13:05
آغازی دوباره برای هاکی روی چمن بانوان پس از ۱۶ سال
شانزده سال تعطیلی فعالیت های هاکی روی چمن بانوان در ایران به انتها رسید و با برگزاری اردوی زیر 18 سال در شهریار، زندگی به هاکی روی چمن بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” فدراسیون هاکی، فعالیت دوباره هاکی روی چمن در بخش زنان را در دستور کار قرار داده و شهریار، شاهد این گشایش دوباره در تشکیل تیم ملی هاکی دختران ایران بود.

نخستین اردوی تیم ملی هاکی روی چمن زیر 18 سال دختران ایران از 19 تا 25 آذر در مجموعه ورزشی شباهنگ شهریار برگزار شد و 55 بازیکن به این اردو فراخوانده شده بودند.

برگزاری این رویداد از دو نظر حائز اهمیت است: اول این که به 16 سال تعطیلی اردویهای ملی هاکی روی چمن بانوان در ایران پایان داده و دوم، پشتوانه سازی برای هاکی روی چمن دختران برای اولین بار.

مسابقات هاکی روی چمن زنان قهرمانی آسیا قرار است سال 2024 در عمان برگزار شود و ایران تلاش می کند تا آن زمان به سطح فنی مطلوب برای رقابت با تیم های قاره کهن برسد.

به طور کلی، هاکی در ایران معمولا در بخش سالنی متمرکز بوده اما در سطح جهانی، هاکی روی چمن مقبولیت و محبوبیت بیشتری دارد و اکنون فدراسیون هاکی ایران قصد سرمایه گذاری بیشتری روی این بخش دارد.

هاکی زنان در ایران با رهبری معصومه شجاعی نایب رییس بانوان فدراسیون هاکی اداره می شود. بهرام قدیمی نیز مسئولیت ریاست فدراسیون هاکی را در اختیار دارد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=74256

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.