6
یک احتمال جذاب برای دختران هاکی

دختران هاکی راهی آمریکا می‌شوند؟

  • کد خبر : 90203
  • 18 فروردین 1402 - 11:14
دختران هاکی راهی آمریکا می‌شوند؟
فدراسیون هاکی آمریکا ممکن است از تیم ملی هاکی زنان ایران برای سفر به این کشور و برگزاری مسابقات دوستانه دعوت کند.

به گزارش افرا ورزش این روزها در جامعه هاکی ایران خبری دهان به دهان می‌چرخد که تیم ملی هاکی سالنی زنان ایران به زودی به طور رسمی از سوی فدراسیون هاکی آمریکا برای سفر به این کشور دعوت خواهد شد.

بهرام قدیمی رئیس فدراسیون هاکی این موضوع را تلویحاً تایید کرده و البته گفته است که هنوز دعوت‌نامه رسمی به ایران ارسال نشده بااین‌حال آنها امیدوارند این اتفاق طی هفته‌های آینده رخ دهد .

علت علاقه‌مندی فدراسیون هاکی آمریکا و حضور تیم زنان ایران در این کشور سطح بالای هاکی سالنی ایران در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان است. این در حالی است که تیم هاکی زنان ایران همراه با تیم مردان در تابستان سال ۱۴۰۲ حضور در مسابقات دوستانه در کشور بلاروس را نیز در دستور کار دارد.

ملی‌پوشان هاکی سالنی زنان ایران همواره از نبود اردوهای تدارکاتی کافی و مسابقات دوستانه برای آمادگی بیشتر گلایه‌مند بودند.

نسیم میرزایی یک عضو تیم ملی هاکی بانوان می‌گوید تیم ملی پیش از اعزام اخیر آسیایی برای سال‌های طولانی فرصت حضور در تورنمنت‌ها و مسابقات مفید برون‌مرزی را به دست نیاورده بود.

با وجود فرصت احتمالی اعزام تیم ملی هاکی بانوان به آمریکا هنوز مشخص نیست این سفر حتی در صورت نهایی شدن دعوت آمریکایی‌ها به مرحله انجام برسد.

به‌طورکلی اعزام تیم‌های ملی به رویدادهای ورزشی غیررسمی بیش از هر چیز به مسائل مالی و تامین هزینه‌های سفر بستگی دارد.

در مورد اعزام احتمالی به آمریکا، فدراسیون هاکی و شورای برون‌مرزی وزارت ورزش ابتدا به مسئله هزینه‌های سفر توجه خواهند کرد و اگر این هزینه‌ها از سوی طرف آمریکایی پرداخت شود آنگاه می‌توان جدی‌تر در مورد این اعزام سخن گفت.

با نرخ دلار بیش از ۵۰ هزار تومان، طبیعی است که دولت ایران با اعزام‌های غیرضروری به مسابقات ورزشی مخالف باشد و همین مسئله شانس سفر تیم هاکی و سایر تیم‌ها به مسابقات غیررسمی را کاهش می‌دهد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=90203

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.