16
محبوبه کریمی و فرصت ویژه در چین

تالو در بازی‌های آسیایی هانگژو | زهرا کیانی یا شگفتی سازی جوان‌ها؟

  • کد خبر : 74827
  • 04 دی 1400 - 15:28
تالو در بازی‌های آسیایی هانگژو | زهرا کیانی یا شگفتی سازی جوان‌ها؟
تالو در بازی‌های آسیایی هانگژو چشم به تکرار مدال جاکارتا دارد. آیا زهرا کیانی ۲ مداله می‌شود و یا پای جوان‌ترها به تیم ملی گشوده خواهد شد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” تالو با کسب مدال در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا اعتماد مسئولان ورزشی در ایران را به خود جلب کرد و حالا چشم‌انتظار هانگژو ۲۰۲۲ است.

در جاکارتا، زهرا کیانی، دختر جوان اصفهانی نخستین مدال تاریخ تالوی ایران در بازی‌های آسیایی را کسب کرد و این موفقیت از او چهره شاخصی در ورزش ایران ساخت.

با این وجود زهرا کیانی، همه‌ی تالوی ایران نیست. ایران در این بخش جذاب از رشته فیزیکی ووشو، ستاره پرفروغ و باتجربه‌ای به نام حانیه رجبی نیز دارد.

برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی ووشو بانوان در قشم و پیش از آن، لیگ ووشو بانوان در تهران دختران تالوکار را برای رقابت نهایی در راه حضور در تیم ملی آماده کرده است.

سطح فنی زهرا کیانی این موضوع را به ذهن متبادر می‌کند که او قطعاً نماینده ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو خواهد بود اما با فرض تحقق این موضوع، چه کسانی برای حضور در این رویداد شانس دارند؟

حانیه رجبی یک گزینه جدی است اما قسمت جذاب قضیه، انگیزه و آمادگی گروهی از جوان‌های خوش آتیه است. بازگشت به گذشته خاطرات موفقیت دختران تالو در مسابقات پایه آسیا و جهان را به ذهن می‌آورد

ترکیب تیم ملی در هانگژو با زهرا کیانی؟ کیانی و رجبی؟ کیانی و …؟ باید تا انتخابی ۱۷ دی ۱۴۰۰ صبر کنیم.

یک خودساخته در راس تیم ملی تالو

اواخر آذرماه بود که فدراسیون ووشو به طور رسمی اعلام کرد که محبوبه کریمی هدایت تیم ملی تالو بانوان در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو را در اختیار خواهد داشت.

کریمی یک خبره تمام عیار در تالو است. سال‌ها قبل، او در زمره پیشگامان تالو زنان در ایران و از مدال‌آوران این رشته بود. دورانی که در آن، تالو عملاً یک شاخه ناشناخته و مهجور در ووشو شناخته می‌شد.

پایداری محبوبه کریمی در تالو، او را از ورزشکاری مدال آور به یک مربی سازنده تبدیل کرد. او به یک مربی جوان تبدیل شد که در مسابقات جوانان جهان در موفقیت ایران در خاک برزیل سهیم شد.

در ادامه کریمی کمک مربی یک سرمربی چینی در تیم ملی تالو شد که در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا شرکت کرد و اکنون زمانی تاریخی برای او رسیده تا سرمربی ایران در بازی‌های آسیایی باشد.

محبوبه کریمی: دست تالو با حضور جوان‌ها پر است

کریمی در گفتگو با آژانس ورزش زنان ایران می‌گوید: اردوهای مستمر ما برای هانگژو از اواخر دی آغاز می‌شود و به طور مستمر ادامه خواهد داشت. امروز در سطح کیفی خوبی در تالوی بانوان قرار داریم و به موفقیت در بازی‌های آسیایی کاملاً امیدواریم.

او ادامه می‌دهد: زهرا کیانی و حانیه رجبی با توجه به مدال‌های جهانی از حضور در انتخابی قشم معاف بودند و به طور خودکار وارد مسابقات انتخابی تیم ملی می‌شوند اما آنها جایگاه تضمین شده‌ای در تیم ملی ندارند و باید در انتخابی، بهترین باشند.

به گفته سرمربی جوان تالوی ایران، نسل جوان و تازه وارد به رده بزرگسالان در تالو، آینده تالوی ایران را می‌سازند و بعید نیست آنها را در بازی‌های آسیایی جاکارتا ببینیم. دست تالو با وجود آنها پر است.

پیش بینی عملکرد در تالو ممکن نیست

آیا دختران تالوکار برای تکرار مدال جاکارتا آماده‌اند؟ کریمی می‌گوید: ما با این واقعیت مواجه هستیم که کرونا فرصت آمادگی مسابقه و اعزام را از تالوکاران ما گرفت و با این شرایط در اوج نیستیم.. با این حال ۷ ماه وقت داریم تا به بهترین فرم برسیم و این امیدبخش است.

سرمربی تیم ملی تالوی بانوان تاکید می‌کند در تالو، پیش بینی عملکرد بسیار دشوار است: “در تالو، جزییات و ریزه کاری‌ها تعیین کننده‌اند و این که ورزشکار در روز مسابقه چه وضعیتی داشته باشد. ما با جدیت پیش می‌رویم و امیدوارم اتفاقات شیرین رخ دهد.

مسابقات انتخابی تیم ملی در ۴ بسته برگزار می‌شود. ۱) چانگ چوآن ۲) جین و چیانگ ۳) نان چوآن و نن دائو ۴) تایچی چوآن و تایچی جین

سهمیه اعزام تالو به هانگژو برای مردان و زنان، مجموعاً ۶ نفر است اما عملکرد مثبت تالوی بانوان در سالهای اخیر احتمالاً سبب تخصیص سهم قابل قبولی به بخش زنان خواهد شد.

با این توصیف تالو در بخش بانوان به عددی بین ۲ تا ۴ نفر می‌اندیشد که حضوری پررنگ را برای ایران در تالو بازی‌های آسیایی رقم خواهد زد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=74827

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.