8
پرواز اختصاصی تیم ملی از کیش به هند

تیم ملی فوتبال بانوان از ۱۴ دی در کیش اردو می‌زند

  • کد خبر : 74923
  • 08 دی 1400 - 10:37
تیم ملی فوتبال بانوان از ۱۴ دی در کیش اردو می‌زند
تیم ملی فوتبال زنان ایران با پایان کار خود در تهران، آخرین اردوی آماده‌سازی خود را پیش از اعزام به هند از ۱۴ دی در جزیره کیش برپا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” تیم ملی فوتبال زنان ایران آماده حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در هند می‌شود و برای این منظور در هفته‌های گذشته مشغول آماده‌سازی در تهران بوده است.

تمرینات آماده‌سازی این تیم در مرکز ملی فوتبال ایران روز گذشته با حضور جمعی از مسئولان به پایان رسید و آخرین مرحله اردو از ۱۴ دی در جزیره کیش برگزار می‌شود.

جمعه ۲۴ دی نیز روز اعزام تیم ملی فوتبال بانوان به هند است. یک پرواز اختصاصی از کیش، تیم ملی را به هند خواهد برد.

ایران در اولین حضورش در مسابقات فوتبال زنان آسیا ۴ حریف دارد: هند میزبان، چین و چین تایپه. ایران امیدوار است بتواند از مرحله گروهی صعود کند.

نظرات مریم ایراندوست : شرایط عالی است

سایت رسمی فدراسیون فوتبال از قول مریم ایراندوست، سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان نوشته است: اگر حمایت از بانوان باشد قطعاً دختران تاریخ سازی خواهند کرد. فدراسیون فوتبال می‌تواند الگوی سایر فدراسیون‌ها باشد.

ایراندوست ادامه داده: ۲۲ سال ورزش حرفه‌ای کردم و از اردیبهشت ۱۴۰۰ برابری را دیدم. انرژی مثبت را برای تیم بفرستید چرا که می‌خواهیم به جام جهانی صعود کنیم.

وی اضافه کرده: شرایط تیم عالی است اما اگر منطقی به شرایط نگاه کنیم برای قهرمانی به هند نخواهیم رفت ولی تمام توان خود را به کار می‌گیریم که عملکرد خوبی داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی در خصوص حریفان گفته است: هند در یک تورنمنت در برزیل شرکت کرده، چین ۸ بار قهرمان آسیا شده و سابقه حضور در جام جهانی و المپیک را دارد. چین تایپه هم در رنکینگ از ما بالاتر است. ما می‌رویم که از گروه صعود کنیم و اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

آیا واقعا شرایط تیم ملی فوتبال بانوان عالی است؟

تیمی که پس از مسابقه با اردن در پنجره مقدماتی قهرمانی آسیا تا به امروز و تا روز اعزام، یک بازی تدارکاتی بین‌المللی نداشته و نخواهد داشت، از نظر مریم ایراندوست شرایطی عالی دارد.

بدین ترتیب می‌توان این نتیجه را گرفت که برگزاری بازی‌های تدارکاتی پیش از یک تورنمنت، برگزاری بازی‌های بین‌المللی تدارکاتی، کارآمد است اما مورد نیاز جدی نیست.

البته به نظر می‌رسد ایراندوست ترجیح می‌دهد در مورد این خلا سکوت کند. به عقیده او فدراسیون فوتبال تلاش خود را برای برگزاری بازی‌های دوستانه انجام داده اما به توفیقی دست نیافته است.

کاهش دغدغه‌های تیم ملی فوتبال بانوان

با حضور افسانه چترنور در تیم ملی دغدغه‌های ایراندوست کمتر شده است. او تقریباً همه نفراتش را صرف نظر از آنها که دچار آسیب‌دیدگی جدی شده‌اند در اختیار دارد.

نقطه قوت تیم ملی صرف نظر از موارد فنی، توان روانی و انگیزه است که موقعیت تیم ملی ایران برای شگفتی سازی را تقویت می‌کند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=74923

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.