15
دوری ذوب آهن از لیگ هندبال طولی نکشید

بازگشت اعتبار سبز | ذوب آهن دوباره در لیگ برتر هندبال بانوان

  • کد خبر : 74931
  • 08 دی 1400 - 12:34
بازگشت اعتبار سبز | ذوب آهن دوباره در لیگ برتر هندبال بانوان
تیم هندبال بانوان ذوب آهن  پس از یک فصل دوری از لیگ برتر با قهرمانی در مسابقات دسته اول کشور به لیگ برتر بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمانذوب آهن اصفهان، پرافتخارترین تیم لیگ برتر هندبال زنان ایران امروز نایب قهرمان مسابقات دسته اول شد و به لیگ برتر بازگشت.

یک سال قبل بود که ذوب آهن در نقطه پایانی سلسله رخدادهایی نشات گرفته از ضعف مدیریتی و فنی در عین ناباوری از لیگ برتر سقوط کرد و لکه تاریکی از دوران حیات این تیم باقی ماند.

با این حال، ذوب آهن به سرعت اعاده حیثیت کرد و امروز با وجود شکست در فینال مسابقات دسته اول برابر تیم شیشه قزوین هم نایب قهرمان دسته یک هندبال بانوان شد و هم به لیگ برتر بازگشت.

 

اگر حوادث سال 99 برای باشگاه ذوب آهن درس عبرت شده باشد گاندو در بازگشت به لیگ برتر چهره متفاوتی نسبت به گذشته خواهد داشت.

ذوب آهن، اعتبار لیگ برتر هندبال زنان است. آن ها به جایی باز می گردند که متعلق به آنهاست. از سر راه کنار بروید که چشم و چراغ لیگ به صحنه بازگشته است.

درباره دسته اول هندبال بانوان

بر خلاف لیگ برتر هندبال زنان، مسابقات دسته اول به صورت لیگ برگزار نمی شود و فرمت برگزاری آن شبیه مسابقات قهرمانی کشور است.

تیم ها از مراحل گروهی بالا می آیند و به مرحله حذفی می رسند و در نهایت تیم های فینالیست، لیگ برتری می شوند و 2 تیم هم به دسته دوم سقوط می کنند.

ذوب آهن و شیشه قزوین در فینال

از ذوب آهن اصفهان که بگذریم، قزوین دیگر تیم تازه لیگ برتری شده است. در سال های اخیر، قزوین هرگز در لیگ برتر هندبال زنان حضور نداشته است.

به عبارت دیگر این صعود برای دختران هندبالیست قزوین یک فرصت بزرگ است البته در صورتی که حمایت مالی کافی برای حضور آنها در لیگ برتر که بسیار پرهزینه تر از مسابقات محدود دسته یک است وجود داشته باشد.

آنها امروز در فینال برابر ذوب آهن اصفهان 34 بر 31 به پیروزی رسیدند و یک پایان دلنشین را در رقابتی نفس گیر رقم زدند.

نفت و گاز گچساران ؛ ناکام نیمه نهایی

نفت و گاز گچساران و صنعت مس پاریز کرمان دو تیمی بودند که تا نیمه نهایی پیش آمدند اما در حسرت صعود به لیگ برتر باقی ماندند.

تیم هندبال نفت و گاز گچساران در نیمه نهایی 29 بر 32 به ذوب آهن باخت تا این تیم که تا همین چند سال پیش یکی از قدرت های هندبال زنان بود برابر گاندو تسلیم شود.

 

کاهش بودجه ورزش وزارت نفت یکی از دلایلی بود که به افول نفت و گاز گچساران انجامید و این تیم را از تیمی مدعی به ورطه سقوط کشاند و باید دید آن ها چه زمانی به لیگ برتر باز می گردند.

نام‌آوران پویای تهران و موسسه آموزشی سما یزد نیز به دسته دوم بانوان سقوط کردند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=74931

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.