11
ملی پوش دوچرخه سواری:

ریحانه طالبی : دوچرخه سواری زنان توان موفقیت در آسیا را دارد

  • کد خبر : 77345
  • 17 بهمن 1400 - 16:57
ریحانه طالبی : دوچرخه سواری زنان توان موفقیت در آسیا را دارد
نخستین زن ایرانی دارنده مدال طلای دوچرخه سواری آسیا گفت: رکاب زنان کشورمان این شانس را دارند تا در رقابت‌های قهرمانی قاره کهن به مدال دست یابند و امیدوارم با مجموعه تلاش‌هایی که صورت می گیرد، به این مهم دست یابیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” ریحانه طالبی،بانوی دوچرخه سوار کشورمان عنوان کرد:به دلیل شرایط کرونایی رقابت‌های پیست قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۲ که قرار بود از ۴ تا ۸ اسفند ماه به میزبانی پیست «ای‌جی اسپرت» دهلی‌نو در هندوستان برگزار شود به تابستان سال آینده موکول شد.

حالا ملی پوشان باید با تاخیری ۴ ماهه در این رویداد به میدان بروند. از سویی دیگر این احتمال وجود دارد که رقابت‌های جاده تاجیکستان هم دچار تغییر و تحول شود و همه منتظر هستند تا زمان بندی این رقابت‌ها مشخص گردد.

وی ادامه داد: تمامی رقابت‌های ما به سال آینده موکول شد و ملی‌پوشان دوچرخه سواری باید تمرینات خود را در این شرایط دنبال کنند. فکر می‌کنم این امکان را داشته باشیم که حداقل در دو رشته کسب عنوان کنیم. در کوهستان هم شرایط خوبی داریم و این فرصت برای بچه های ما وجود دارد که دست پر از مسابقات قهرمانی آسیا خارج شوند.

عضو اسبق تیم ملی دوچرخه سواری که در رقابت های کاپ آسیایی مالزی موفق به کسب اولین مدال طلای تاریخ این رشته ورزشی در بخش بانوان و در ماده ۵۰۰ متر شده، گفت: در این سالها به ورزش بانوان بها داده شد که اثرات آن را هم دیدیم. دختران ما پتانسیل بالایی دارند و موفق شدند خودشان را نشان دهند و امیدوارم این حمایت‌ها و موفقیت‌ها ادامه یابد.

این بانوی دوچرخه سواری که این روزها در بحث استعدادیابی فعالیت می‌کند،‌ یادآور شد: باید به این نکته توجه داشته باشیم که در بخش جوانان شانس بیشتری برای کسب مدال داریم. اکثر کشورهای آسیایی حداقل در رشته سرعت در المپیک و مسابقات جهانی روی سکو می روند و جوانان ما این فرصت را دارند تا در این شرایط به مدال برسند.

وی در پاسخ به این سوال که کدام تیم ها به عنوان مدعی قاره آسیا می‌توانند حرف برای گفتن داشته باشند، افزود: در رشته‌های مختلف وضعیت تیم‌ها و کشورهای شرکت کننده متفاوت است اما در کل می‌توانم بگویم تیم‌های،‌ چین، کره‌جنوبی و مالزی را جزو تیم‌هایی خوب می بینم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=77345
  • نویسنده : مبینا میرزایی
  • ارسال توسط :
  • منبع : خبرگزاری ایرنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.