4
جدال شریف – اردلان در راند آخر

نصر فردیس و پیکان در فینال جذاب لیگ فوتسال زنان

  • کد خبر : 80417
  • 13 فروردین 1401 - 13:46
نصر فردیس و پیکان در فینال جذاب لیگ فوتسال زنان
لیگ برتر فوتسال زنان به فینال رسیده و نصر فردیس و پیکان تهران در فینال جذاب لیگ فوتسال زنان در دو بازی رفت و برگشت با هم دیدار می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” پرونده لیگ برتر فوتسال زنان به زودی بسته خواهد شد و جام قهرمانی به یکی از دو تیم نصر فردیس یا پیکان تهران اختصاص می‌یابد.

نصر فردیس با عبور آسان از سد حفاری خوزستان به دیدار نهایی رسیده است البته حفاری حریف آسانی نبود بلکه قدرت نصر، سبب شد حفاری در دو بازی رفت و برگشت ۱۰ گل دریافت کند.

پیکان اما صعود آسانی نداشت و برابر تیم برانگیخته مس رفسنجان در مجموع دو بازی رفت و برگشت، دو بر یک و با گل نجات بخش یک بازیکن جوان به نام زیبا افروغ به فینال رسید.

اکنون پیکان و نصر فردیس باید ۱۹ و ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ در دو بازی رفت و برگشت در فینال با هم روبرو شوند تا پرونده لیگ بسته شود.

دو تیم در دور گروهی دو بار با هم روبرو شدند. بار اول در زمانی که فاطمه شریف هنوز هدایت نصر را در اختیار نگرفته بود، پیکان پیروز میدان بود.

در بازی برگشت اما نصر فردیس خودی نشان داد و شکست سختی به پیکان تحمیل کرد با این حال واضح است که شرایط فینال با مرحله گروهی تفاوتی آشکار و اساسی دارد.

اردلان و هراس از تکرار ۹۸‬

نه نیلوفر اردلان و نه فاطمه شریف، در کسوت سرمربی هنوز طعم قهرمانی لیگ برتر را نچشیده‌اند و این یک رویارویی ویژه برای آنهاست.

نیلوفر اردلان می‌داند که هر اندازه هم فصل موفقی با پیکان داشته و پیروزی‌های پیاپی کسب کرده اما اگر بازنده فینال باشد همه موفقیت‌های فصل پیکان همزمان با این شکست، تبخیر خواهد شد.

از سوی دیگر پیروزی در فینال مانع از این می شود که او به عنوان بازنده فینال ها شناخته شود. او در سال 98 تا فینال پیش آمد اما برابر مس رفسنجان شکست خورد.

تکرار شکست سال ۹۸ برای او ناگوار خواهد بود. او می خواهد اثبات کند که افزون بر یک مربی آکادمیک و بازیکن ساز، می تواند جام هم بگیرد.

فاطمه شریف ، ناجی در موقعیت ویژه

فاطمه شریف شرایط متفاوتی دارد. او تیمی را تحویل گرفت که خودش نبسته بود با این حال از زمان حضور در نصر، اوضاع را برای این تیم سامان بخشید اما او نیز مثل همتایش در پیکان، می‌داند که این نام قهرمان است که به خاطر سپرده می‌شود.

مربی مشهدی فصل را بدون تیم آغاز کرد زیرا هیئت خراسان رضوی، تیم موفق فصل گذشته منحل شده بود اما در میانه لیگ و در شرایط بحرانی و متزلزل در نصر فردیس جانشین معصومه رضازاده شد.

آخرین باری که او جام گرفته مربوط به لیگ 97 است که شریف ، بازیکن تیم نامی نو اصفهان بود و زیر نظر شهناز یاری. او اگر قهرمان شود فاصله بین بازیکن موفق تا مربی موفق بودن را با سرعتی ناباورانه طی کرده است.

جنگ تجربه

در جدال ستارگان دو تیم، تجربه توام با مقداری اندک از جوانی، توصیفی نزدیک به واقعیت از دو تیم فینالیست است و ستاره‌های اسم و رسم دار تعیین کننده هستند.

در یک سوی میدان نسترن مقیمی، سارا شیربیگی، فرزانه توسلی، مهتاب بنایی و مارال ترکمان و در سوی مقابل، نسیمه غلامی، سحر زمانی، فاطمه اعتدادی، فاطمه رحمتی و فرشته خسروی تعیین کننده ترین مهره‌های دو تیم هستند.

باید دید کدام تیم برای اولین بار در تاریخ خود قهرمان لیگ برتر فوتسال بانوان خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=80417

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.