4
نماینده ایران از طریق قطر عازم قزاقستان شد

آغاز چالش باریج اسانس در والیبال زنان باشگاه‌های آسیا

  • کد خبر : 80662
  • 02 اردیبهشت 1401 - 13:16
آغاز چالش باریج اسانس در والیبال زنان باشگاه‌های آسیا
تیم والیبال باریج اسانس کاشان برای شرکت در والیبال زنان باشگاه‌های آسیا راهی قزاقستان شد. میدانی برای ادامه جاه طلبی های باریج.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” کاروان تیم والیبال باریج اسانس کاشان پنج شنبه شب از طریق دوحه راهی قزاقستان شد تا در مسابقات باشگاه های آسیا شرکت کند.

بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال زنان باشگاه‌های آسیا از 4 تا 11 اردیبهشت به میزبانی قزاقستان برگزار می‌شود و تیم باریج اسانس ایران قهرمان لیگ برتر زنان سال 1400 به‌عنوان نماینده کشورمان در این مسابقات حضور دارد.

در فاصله چند ماه پس از کسب مقام چهارم تیم سایپا در دوره گذشته این مسابقات،باریج اسانس در شرایطی که قرار دارد که از شانس مناسبی برای رتبه ای بهتر برخوردار است.

رقبای محدودتر و انصراف تیم‌های قدرتمند شرق آسیا، وضعیت را به سود باریج اسانس – از نظر ایستادن روی سکو – تغییر داده است گرچه فاطمه شعبان خمسه نیز نگرانی‌هایی بابت قرار داشتن بازیکنانش در پیک آمادگی دارد.

باریج اسانس برای نخستین بار در والیبال زنان باشگاه‌های آسیا شرکت می‌کند. این یک نقطه عطف برای باشگاهی است که تیمداری در ورزش زنان را یک اصل و برنامه جدی تلقی می‌کند.

مونا آشفته، مونا خواجه‌کلایی، شبنم علیخانی، نگار کیانی، هاله متقیان، سمانه سیاوشی، مهسا کدخدا، مریم حبیبی، زهرا صالحی، زهرا کریمی، آیتک سلامت، حانیه محتشمی پور، الهه پورصالح و زویا خالقی ترکیب تیم باریج اسانس در این رقابت‌ها را تشکیل می‌دهند.

فاطمه شعبان‌ خمسه سرمربی، نیلوفر حجتی کمک مربی، فهیمه مهلوجی مربی بدنساز، ساجده سروش فیزیوتراپ، عالیه مهیاری سرپرست، به‌عنوان کادرفنی، تیم را در این رقابت‌ها همراهی می‌کنند.

انصراف پشت انصراف، ژاپن هم کنار رفت

نماینده ایران در مرحله گروهی مسابقات به ترتیب به مصاف نمایندگان قرقیزستان، ازبکستان، تایلند، قزاقستان یک و قزاقستان دو می‌رود.

در میان تیم های حاضر در مسابقات نامی از تیم های شرق آسیا نیست. چین باز هم در این مسابقات غیبت دارد، کره جنوبی هم علاقه ای به حضور نشان نداده و فیلیپین هم بر خلاف دوره گذشته در این رویداد حاضر نیست.

ژاپنی ها هم که قرار بود در این تورنمنت حاضر باشند در فاصله یک هفته به برگزاری، از این مسابقات انصراف دادند و 20 هزار دلار جریمه را به جان خریدند.

نکته دیگر انصراف ازبکستان در پی تحولات داخلی، از میزبانی بود. ازبکستان ابتدا قرار بود حتی تیمی هم به تورنمنت نفرستد اما در نهایت با انصراف نماینده ژاپن بار دیگر به مسابقات بازگشت.

این شرایط نامنظم، برای باریج اسانس کاشان یک فرصت است. ترکیب باریج نزدیک به تیم ملی است و این گروه متشکل از جوانها و باتجربه ها ظرفیت کافی برای موفقیت های بزرگ در قزاقستان را دارند.

مسابقات قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا در سال 2022 در یک گروه به‌صورت دوره‌ای برگزار می‌شود، سپس تیم‌های اول و دوم جدول برای کسب مدال طلا و تیم‌های سوم و چهارم جدول برای کسب مدال برنز با هم دیدار می‌کنند.

محمدشاهمیری رئیس کمیته داوری و مرتضی افجه‌ای رئیس کمیته VIS این رقابت‌ها هستند و زهرا شیری نیز داور ایرانی مسابقات است.

برنامه بازی های باریج اسانس

یکشنبه 4 اردیبهشت ساعت 15:30
باریج اسانس ایران – نماینده قرقیزستان

دوشنبه 5 اردیبهشت ساعت 12:30
باریج اسانس ایران- جیزاخ استیت ازبکستان

سه شنبه 6 اردیبهشت ساعت 09:30
باریج اسانس ایران – دیاموند فود تایلند

پنج شنبه 8 اردیبهشت ساعت 12:30
باریج اسانس ایران – آلتای قزاقستان

جمعه 9 اردیبهشت ساعت 15:30
باریج اسانس ایران – کوآنیش قزاقستان

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=80662

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.