6
به بهانه سیزدهمین دوره والیبال نوجوانان آسیا در تایلند

همه چیز درباره تیم ملی والیبال نوجوانان دختر در آسیا

  • کد خبر : 81640
  • 13 خرداد 1401 - 19:41
همه چیز درباره تیم ملی والیبال نوجوانان دختر در آسیا
مسابقات والیبال نوجوانان دختر آسیا از 16 خرداد در تایلند آغاز می شود و استرالیا نخستین حریف دختران نوجوانان ایران است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” تیم ملی والیبال نوجوانان دختر ایران برای حضور در مسابقات نوجوانان آسیا در شهر ناخون پاتوم تایلند به سر می برد.

ایران با هدایت میترا شعبانیان مربی کارکشته و توانمند در این مسابقات حضور دارد و روز 16 خرداد در اولین دیدار خود برابر استرالیا صف آرایی می کند.

علاوه بر استرالیا، ایران با تیم های کره جنوبی، تایلند و ازبکستان نیز در گروه یک روبرو خواهد شد. یازده تیم آسیایی در این رویداد حضور دارند و مسابقات تا 23 خرداد به طول می انجامد.

ژاپن، چین، قزاقستان، چین تایپه، هند و فیلیپین در گروه دوم این مسابقات قرار گرفته اند.

تیم ملی ایران پنج شنبه شب (12 خرداد) به محل برگزاری مسابقات رسید و ملی پوشان پس از تست پی سی آر کرونا مجوز ورود به محل اسکان را پیدا کردند.

هفتمی، بهترین عملکرد گذشته

این دوره، سیزدهمین دوره از مسابقات والیبال نوجوانان دختر آسیا محسوب می شود و ایران برای هفتمین بار متوالی در این رویداد حاضر خواهد بود.

شرح عکس : تیم ملی نوجوانان در سال 2018 و کسب عنوان هفتم

در سال 1997 و به میزبانی شهر یالا در تایلند بود که این رقابتها گشایش یافت اما ایران تا سال 2008 در فیلیپن و دوره هفتم، در این رقابت ها شرکت نکرد.

بهترین عملکرد ایران در ادوار این مسابقات به دوره گذشته برمی گردد که ایران در سال 2018 در ناخون راچاسیمای تایلند هفتم آسیا شد.

اعضای تیم ملی والیبال نوجوانان چه کسانی هستند؟

درسا فلاح، دیانا رشیدی، ستایش هادی، پریا حاجتمند، آتنا شادکین، شقایق حسن‌خانی، آسیه حسنی، هدیه طالعی، سپینود دست‌برجن، سارینا یعقوبی، ستایش حسینی و نگار هاشمی بازیکنان اعزامی ایران را تشکیل می دهند.

موهبه نجفی‌زاده به عنوان سرپرست، میترا شعبانیان (سرمربی)، اعظم عیدی و صفورا گل‌افشان (مربیان)، شبنم ملکی (مربی بدنساز)، ایمان شاه مرادزاده و زهرا یلقی (آنالیزور)، اکرم حبیب‌لو (فیزیوتراپ) و زهرا محمدی (ماساژور) کادر فنی تیم ایران را تشکیل می‌دهند.

ایران در این رویداد یک داور هم دارد. فرحناز قویدل تنها داور ایرانی حاضر در والیبال نوجوانان آسیا است.

ملاقات با خوش سابقه‌های آسیا

ایران در این تورنمنت کار آسانی ندارد و در گروهی قرار گرفته که جمع مدعیان جمع است. تایلند میزبان به همراه کره جنوبی احتمالاً رقبای جدی ایران در دور گروهی هستند.

استرالیا تیمی که در ادوار گذشته بارها با آن بازی کرده‌ایم حریفی است که نباید دست‌کم گرفته شود و البته ازبکستان. با این حال این واقعیت وجود دارد که در هر صورت ما هم ایران هستیم.

میترا شعبانیان امیدوار است تیمش حداقل به عنوان تیم دوم از گروهش صعود کند و به عقیده او، اگر این اتفاق رخ دهد یک جهش امیدوارکننده را برای والیبال بانوان خواهد داشت.

ایران برای این مسابقات تدارک خوبی داشته است و بهانه‌های همیشگی که در ورزش ایران زیاد به گوش می‌رسد حداقل در مورد تیم ملی نوجوانان وجود ندارد.

با هفت ماه اردوی پیاپی و یک اعزام مفید به تورنمنت کورناکیا در ایتالیا، همه چیز برای نتایج درخشان ایران فراهم است البته که همه چیز در میدان مشخص خواهد شد.

رقابت با دو تیم قدرتمند و اغلب روی سکوی کره جنوبی و تایلند، خط کش خوبی برای سنجش توان دختران والیبالیست ایران است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=81640

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.