3
و دوباره همان همیشگی

مریم آزمون ، مربی موقت تیم ملی فوتبال زنان است

  • کد خبر : 82103
  • 30 خرداد 1401 - 22:10
مریم آزمون ، مربی موقت تیم ملی فوتبال زنان است
فدراسیون فوتبال ایران هدایت تیم ملی فوتبال زنان را به مربی سابق تیم ملی سپرده است. مریم آزمون یک مربی موقت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” فدراسیون فوتبال ظهر امروز در خبری روی خروجی خود ضمن اعلام فهرست تیم ملی فوتبال زنان از مریم آزمون به عنوان سرمربی تیم ملی رونمایی کرد.

مریم ایراندوست که قرارداد او پس از مسابقات قهرمانی آسیا در هند پایان یافته بود با پیشنهاد تمدید قرارداد مواجه نشد و فدراسیون فوتبال مریم آزمون را برای مسابقات پیش رو به نیمکت تیم ملی رساند.

به نظر می رسد مریم آزمون که پیش از ایراندوست سرمربی تیم ملی بوده، یک گزینه موقت برای تیم ملی باشد زیرا نه به طور رسمی معارفه شده و نه به طور قانونی می توان با او قرارداد بست.

مریم آزمون یک گزینه دم دستی و بدون قرارداد برای تیم ملی در مسابقات کافا (مسابقات چند جانبه آسیای مرکزی) است. در حقیقت فدراسیون فوتبال به جز آزمون گزینه دیگری پیش روی خود نمی دیده است.

برنامه فدراسیون فوتبال این است که مریم آزمون به عنوان سرمربی موقت به کار خود ادامه دهد و پس از برگزاری مجمع انتخاباتی و تعیین رییس فدراسیون در آینده (به شرطی که طولانی نشود) سرمربی تیم ملی انتخاب شود.

در روند انتصاب یک سرمربی، نظر شخصی رییس فدراسیون و همچنین رای اکثریت اعضای هیئت رییسه فدراسیون فوتبال، تعیین کننده است اما فدراسیون فوتبال نه هیئت رییسه کاملی دارد و نه رییس.

با وجود رشد نسبی فوتبال زنان در ایران، کمبود مربی توانمند برای هدایت تیم های ملی در بدنه فوتبال ایران یکی از ایرادات اساسی است که می توان بر پیکره و سیستم حاکم بر فوتبال بانوان گرفت.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=82103

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.