8
مسابقات تکواندو نوجوانان دختر آسیا

روش کار فدراسیون تکواندو: هر اعزام، یک سرمربی!

  • کد خبر : 84695
  • 30 مرداد 1401 - 11:53
روش کار فدراسیون تکواندو: هر اعزام، یک سرمربی!
تیم ملی تکواندو نوجوانان دختر در حالی عازم مسابقات قهرمانی آسیا می شود که یک ماه پس از مسابقات جهانی، یک مربی جدید تیم را هدایت می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” مسابقات تکواندو نوجوانان دختر آسیا در پیش است و ایران نیز تیم پرامید برای موفقیت در این رویداد است.

با این وجود یک اتفاق جالب در تیم ملی نوجوانان رخ داده و آن، سهمیه بندی صندلی هدایت تیم ملی نوجوانان در مسابقات جهانی و آسیایی است.

بر این اساس، راضیه آقاجانپور هدایت ایران در مسابقات نوجوانان آسیا را بر عهده دارد حال آن که ایران یک ماه قبل با هدایت فاطمه صفرپور در مسابقات جهانی بلغارستان حضور داشت.

این ساز و کار از سوی فدراسیون تکواندو ظاهرا به منظور فرصت دادن به مربیان مختلف برای هدایت تیم های ملی است.

ظاهرا فدراسیون تکواندو از ابتدا قصد داشته دو تیم ملی مجزا را در رده نوجوانان تشکیل دهند و تیم اصلی را به جهانی و تیم دوم را به آسیایی اعزام کند.

با این حال، اکنون همان تیم جهانی قرار است به مسابقات آسیایی برود: بدون بازیکنان تیم دوم و با حضور مربی تیم دوم.

بدین ترتیب، تیم راضیه آقاجانپور با 8 روز اردو آماده می شود تا بلافاصله پس از حضور در صوفیه، این بار در مسابقات قاره ای شرکت کند. رویدادی که شانس قهرمانی ایران در آن بسیار زیاد است.

چرا تیم دوم به مسابقات آسیایی نمی رود؟

فدراسیون تکواندو تیم اصلی خود را به آسیا می فرستد و نه طبق برنامه قبلی، تیم دوم خود را. اما علت تغییر رویکرد تصمیم گیرندگان در تکواندو ایران چیست؟

یک نظریه ، نتیجه گرایی است. ایران می خواهد اگر شانس قهرمانی اش در نوجوانان آسیا 90 درصد است، آن را به 100 درصد برساند و بتواند از جو و اتمسفر قهرمانی در آسیا پس از موفقیت در بلغارستان بهره ببرد.

موضوع دیگر مسائل مالی است. قدرت مالی محدود کنونی در فدراسیون تکواندو اجازه آماده سازی تمام عیار را به همه تیم های ملی نمی دهد و به همین دلیل است که تیم ب ایران با راضیه آقاجانپور اردوی طولانی مدت و استانداردی نداشت.

در نتیجه، فدراسیون تکواندو تصمیم گرفت تیمی را به آسیا بفرستد که آماده و حاضر به یراق است تا تیمی که هم شانس قهرمانی را پایین می آورد و هم به درستی تمرین نکرده است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=84695

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.