10
در پایان روز نخست به دست آمد

تکواندو نونهالان آسیا | سه طلا و یک نقره برای ایران

  • کد خبر : 84766
  • 02 شهریور 1401 - 19:02
تکواندو نونهالان آسیا | سه طلا و یک نقره برای ایران
تیم ملی تکواندو نونهالان دختر ایران در روز نخست رقابت های تکواندو قهرمانی آسیا در ویتنام صاحب سه مدال طلا و یک برنز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” در نخستین روز از چهارمین دوره مسابقات تکواندو نونهالان آسیا درهوشی مینه ویتنام، دختران آینده دار تکواندو ایران به چهار مدال دست یافتند.

سهم تیم ایران در بخش دختران در روز اول سه طلا و یک برنز بود و دو نفر از طلایی های ایران، موفقیت خود را در مسابقات جهانی بلغارستان تکرار کردند.

طلایی که برای پرنیان نوری دشوار به دست آمد

پرنیان نوری که اخیرا در رقابت های قهرمانی جهان صوفیه صاحب مدال طلا شده بود دومین مدال طلای خود را این بار در آوردگاه آسیایی دشت کرد.

او در وزن 44- کیلوگرم، دور نخست «آشواری سونا وان» از هند را در 2 راند شکست داد و در مرحله یک چهارم برابر «نگو تای» از ویتنام در 2 راند به برتری رسید.

بدین ترتیب، نوری حریف مبینا باباسادیدوا از ازبکستان شد و ضمن پیروزی با نتیجه 2 بر یک، به فینال رفت و در این مرحله با غلبه بر «یونسئو کیم» از کره جنوبی به مدال طلا رسید.

قهرمانی مقتدرانه ساینا علیپور

ساینا علیپور قهرمان جهان در رقابت های نونهالان 2022 صوفیه در وزن 51- کیلوگرم، دور یک چهارم «آخانیم» از قزاقستان را 5 بر 3 و 8 بر 2 شکست داد و به مرحله نیمه نهایی رسید.

او در این مرحله برابر «مان لو چو» از چین تایچه در راند اول 16 بر 3 و در راند دوم 11 بر 6 پیروز شد. او با برتری برابر «یوجین لی» نماینده کره جنوبی در فینال وزن ۵۱- کیلوگرم، توانست مدال طلای این وزن را تصاحب کند.

سومین طلا از آن فاطمه اسکندرنیا

فاطمه اسکندرنیا در وزن ۵۹- کیلوگرم ابتدا «پرنبک» از قزاقستان را در 2 راند؛ 12 بر صفر شکست داد و سپس برای صعود به فینال به مصاف «سای راوا رانپو» از هند رفت و 12 بر صفر و 15 بر یک به برتری رسید.

وی در مرحله نهایی ملی پوش وزن ۵۹- کیلوگرم کشورمان با برتری در ۲ راند مقابل «جونگ کائن» از کره جنوبی طلایی شد.

سد قزاق پیش روی باران جمال لیوانی

باران جمال لیوانی در وزن 29- کیلوگرم، در دیدار اول برابر «گین سونگ» از کشور کره جنوبی با نتایج 11 بر 7 در راند اول و 7 بر صفر در راند دوم پیروز شد و به دیدار نیمه نهایی رسید.

او مرحله نیمه نهایی با «یارینا پوگانتسوا» از قزاقستان رو به رو شد و بازی را برابر وی واگذار کرد و نشان برنز را بر گردن انداخت.

تا پایان روز اول رقابت ها، پرنیان نوری در وزن 44- کیلوگرم، ساینا علیپور در وزن 51- کیلوگرم و فاطمه اسکندرنیا در وزن ۵۹- کیلوگرم مدال طلا گرفتند و باران جمال لیوانی برنز را بر گردن آویخت.

گفتنی است هدایت تیم ملی تکواندو نونهالان در گروه دختران برعهده شهره خلج زاده است، فاطمه نعمتی و مطهره رضایی به عنوان مربی وی را همراهی می کنند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=84766

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.