6
تعداد لیگ برتری‌ها کاهش یافت

لیگ برتر والیبال زنان ، نام‌های تازه و انصراف‌های تلخ

  • کد خبر : 86229
  • 08 مهر 1401 - 10:08
لیگ برتر والیبال زنان ، نام‌های تازه و انصراف‌های تلخ
فصل جدید لیگ برتر والیبال زنان از ۲۲ مهر آغاز می‌شود اما تعداد تیم‌های لیگ برتر از ۱۰ تیم به ۸ تیم کاهش یافته است.

حامد اسماعیلی – پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان: فصل جدید لیگ برتر والیبال زنان در راه است و ۸ تیم در لیگ ۱۴۰۱ حضور خواهند داشت که نشان‌دهنده کاهش تیم‌های لیگ برتری است.

بر خلاف لیگ دسته اول که در والیبال زنان، لیگی شلوغ و دارای تیم‌های بسیار است لیگ برتر به دلیل هزینه‌های سنگین تیمداری، سرمایه‌گذاران زیادی ندارد.

بر این اساس، تعداد تیم‌های لیگ برتر والیبال بانوان از ۱۰ تیم به ۸ تیم رسیده است و تعدادی از تیم‌ها نیز از لیگ برتر کناره‌گیری کرده‌اند.

سایپا، ذوب آهن اصفهان، پیکان، سریک گنبد، مس رفسنجان، طلوع مهر یزد، جهان‌بین چهارمحال و صدیق گفتار وارنا تیم‌های حاضر در لیگ برتر زنان سال 1401 هستند.

باریج اسانس و انصرافی های دیگر

باریج اسانس کاشان، تیم قهرمان فصل گذشته، مهرسان تهران، ستارگان فارس و ریف اصفهان تیم‌های ششم تا هشتم فصل قبل ۴ تیمی هستند که از لیگ برتر انصراف داده‌اند و مشکلات مالی علت اصلی این موضوع است.

انصراف قهرمان لیگ برتر از حضور در فصل آتی، اتفاقی است که بر اعتبار نام باریج اسانس لطمه وارد می‌کند حتی اگر مدیرعامل این باشگاه انصراف را ناشی از بی انگیزگی عنوان کند.

بی‌انگیزگی و نبود فضای توسعه، شاید برای شخص مدیر عامل باریج اسانس دلیلی منطقی باشد اما جامعه ورزش آن را به حساب بی‌ثباتی در تصمیم گیری‌های این باشگاه و نبود یک برنامه بلندمدت در باریج اسانس تلقی خواهد کرد.

در مورد ستارگان فارس و ریف اصفهان، انصراف از لیگ به دلیل کاهش بنیه مالی عجیب نبود. مهرسان نیز پس از حضور در اسکواش، در والیبال هم ماندنی نشد در مهرسان نیز برنامه بلندمدتی برای فعالیت در ورزش زنان وجود ندارد.

تازه‌واردها، از گنبد تا چهارمحال

شهرداری ورامین و جوانان زرتشتی یزد، قعرنشینان فصل قبل به دسته یک سقوط کرده‌اند اما لیگ ۱۴۰۱ تازه‌واردهایی نیز دارد.

سریک گنبد کاووس قهرمان فصل گذشته لیگ دسته اول به لیگ برتر آمده و سرمایه‌گذاری هنگفتی نیز برای لیگ برتر داشته است به طوری که کادر فنی و بازیکنان این تیم تقریباً به طور کامل تغییر کرده‌اند.

سریک با جذب چند بازیکن و مربی ملی تلاش می‌کند در همین سال نخست ورود به لیگ برتر روی سکو قرار بگیرد و چه بسا برای قهرمانی نیز تلاش کند.

طلوع مهر یزد، جهان‌بین چهارمحال و صدیق گفتار وارنا سه تیم دیگری هستند که وارد لیگ برتر می‌شوند که در حال حاضر در مورد این تیم‌ها اطلاع خاصی در دست نیست.

با این وجود پیش‌بینی می‌شود طلوع مهر یزد از استخوان بندی تیم یزدی فصل قبل لیگ برتر یعنی جوانان زرتشتی بهره‌مند باشد. حضور تیمی از چهار محال و بختیاری در لیگ برتر والیبال زنان نیز در نوع خود جالب‌توجه است.

ورزش زنان در چهارمحال و بختیاری در سال‌های اخیر، هر زمان که در سطوح بالای کشوری در هر رشته‌ای حضور داشته از بنیه مالی قدرتمندی برخوردار نبوده و باید دید جهان بین چه وضعیتی خواهد داشت.

لیگ برتر والیبال زنان از ۲۲ مهر آغاز می‌شود و تیم‌ها به صورت دوره‌ای و رفت و برگشت با هم دیدار خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=86229

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.