3
با شکست برابر چین

تیم هندبال زنان ایران به مقام چهارم آسیا رسید

  • کد خبر : 87396
  • 13 آذر 1401 - 10:24
تیم هندبال زنان ایران به مقام چهارم آسیا رسید
پرونده مسابقات هندبال زنان قهرمانی آسیا بسته شد و تیم ملی زنان ایران با شکست در دیدار رده بندی برابر چین به مقام چهارم رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” تیم ملی هندبال زنان ایران امروز در دیدار رده بندی مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی سئول کره جنوبی برابر چین بازنده شد.

دختران هندبالیست ایران با هدایت غلامعلی اکبرآبادی صبح امروز به وقت تهران، برابر چین قرار گرفتند و 34 بر 29 نتیجه را به حریف واگذار کردند.

برتری 20 بر 11 چینی ها در نیمه نخست، حاکی از توان فنی برتر آنها نسبت به تیم هندبال بانوان ایران بود و به همین ترتیب، فاصله امتیازات در نیمه دوم افزایش یافت.

ایران با شکست برابر ژاپن و همچنین چین با شکست برابر کره جنوبی در مرحله نیمه نهایی به دیدار رده بندی رسیده بودند تا در نهایت چین تیم سوم و ایران تیم چهارم آسیا شوند.

این شکست البته برای تیم زنان ایران تلخ نیست زیرا آنها ماموریت اصلی خود یعنی کسب سهمیه مسابقات قهرمانی جهان را انجام دادند.

فدراسیون جهانی هندبال این بار نیز 5 سهمیه به آسیا اعطا کرده بود و با توجه به حضور 10 تیم در مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی، این تعداد سهمیه شانسی مناسب برای تیم های قاره کهن ایجاد کرد.

تیم بانوان ایران نیز با استفاده از این فرصت، در دور گروهی با سه پیروزی برابر هند، ازبکستان و استرالیا و شکست برابر کره جنوبی، رتبه دوم خود در گروه یک و کسب سهمیه جهانی را مسجل کرد.

بدین ترتیب تیم ملی هندبال زنان ایران برای دومین بار متوالی در مسابقات جهانی شرکت خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=87396

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.