8
پای استفاده از استروئیدها در میان است؟

باشگاه‌های فوتسال به معاینات تعیین جنسیت فراخوانده شدند

  • کد خبر : 87617
  • 19 آذر 1401 - 15:59
باشگاه‌های فوتسال به معاینات تعیین جنسیت فراخوانده شدند
بر اساس سندی که به دست آی دبلیو اسپورتس رسیده است باشگاه‌های فوتسال زنان به معاینات تعیین جنسیت فراخوانده شدند.

به گزارش رسانه “دختران قهرمان“سازمان لیگ فوتسال از باشگاه‌های حاضر در سوپرلیگ و لیگ برتر زنان خواسته است جهت “انجام معاینات پزشکی ویژه در حوزه بررسی و تعیین جنسیت بازیکنان” به ایفمارک مراجعه کنند.

این در حالی است که هر دوی این مسابقات در میانه فصل برگزاری قرار دارد.

سازمان لیگ فوتسال طی نامه‌ای که ۲۵ آبان ۱۴۰۱ از سوی سازمان لیگ فوتبال ایران صادر شده، به باشگاه‌های لیگ فوتسال زنان ابلاغ کرده که باید تست تعیین جنسیت دهند.

پیگیری‌های ما نشان می‌دهد باشگاه‌ها پیش از آغاز فصل تست‌های ایفمارک را پشت سر گذاشته‌اند اما موضوعی جدید سبب شده که سازمان لیگ به دنبال تست‌های جدیدی در ایفمارک باشد.

بر اساس این پیگیری ها، در سوپرلیگ فوتسال زنان شش تیم از هشت تیم حاضر در این مسابقات، تاکنون به ایفمارک مراجعه کرده اند.

پای استفاده از استروئیدها در میان است؟

هیچ سند رسمی و رسانه‌ای شده، مبنی بر استفاده از هورمون‌ها یا استروئیدهای آنابولیک در لیگ فوتسال (یا فوتبال) زنان ایران وجود ندارد اما زمزمه‌ها در این باره همیشه وجود داشته است.

یکی از نظریه‌ها در مورد الزام باشگاه‌ها به معاینات پزشکی ویژه و تعیین جنسیت، وضعیت استفاده برخی بازیکنان از هورمون‌هایی است که سبب توسعه عملکرد ورزشی می‌شود.

به طور کلی، مصرف استروئیدهای آنابولیک در زنان می‌تواند سبب تغییرات در صدا، اندام و تغییر فرم در صورت و در برخی موارد ریزش شدید مو شود و عارضه دیگری که اخیراً بیشتر مطرح شده ناباروری است.

تلاش برای افزایش حجم عضلانی و بهبود واکنش‌های بدن در فصل تمرین و مسابقه و گهگاه ریکاوری سریع‌تر از دلایلی است که برخی ورزشکاران زن را به سراغ هورمون‌ها می‌فرستد.

این در حالی است که مصرف هورمورن هایی که به طور طبیعی در بدن نیست، علاوه بر ضربه به روح ورزش – به واسطه رقم زدن شرایطی غیر عادلانه – آینده ورزشکار را مورد خطر قرار می‌دهد.

در صورتی که فراخوان اخیر به موضوع هورمون‌ها و استروئیدها مرتبط باشد، سازمان لیگ خود را در زمینه حفظ عدالت و اخلاق در فوتبال و فوتسال زنان مسئول می‌داند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=87617

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.