6
هفته نهم لیگ برتر والیبال زنان

پیکان و سریک گنبد ، جدال نیلوفری در لیگ برتر والیبال

  • کد خبر : 87701
  • 23 آذر 1401 - 9:46
پیکان و سریک گنبد ، جدال نیلوفری در لیگ برتر والیبال
هفته نهم لیگ برتر والیبال زنان جمعه ۲۵ آذر برگزار می‌شود و همه چیز تحت تأثیر جدال بزرگ پیکان و سریک گنبد است که دو تیم بالای جدول هستند.

به گزارش “افرا ورزش” هفته نهم لیگ برتر والیبال بانوان با انجام چهار مسابقه به انجام می‌رسد و همه نگاه‌ها به تهران و دیدار پیکان و سریک گنبد است.

از ساعت ۱۳ روز جمعه ۲۵ آذر در سالن ساپکو تهران، تیم رده دومی پیکان میزبان سریک گنبد کاووس صدرنشین است و پیروزی در این بازی، برای هر دو تیم نقشی کلیدی دارد.

پیکان تنها شکست این فصل خود را در بازی رفت در گنبد برابر سریک تجربه کرد اما سریک در همه مسابقات خود پیروز شده است و نتیجه دیدار رفت، تنها تفاوت دو تیم از نظر امتیاز در جدول را رقم زده است.

در این شرایط، دیدار جمعه برای تیم نیلوفر رشیدی جنبه انتقامی دارد. پیکان که در فصل جاری مهره‌هایی ارزشمند را جذب کرد به کمتر از قهرمانی کافی نیست و برای نشان دادن شایستگی خود باید سریک را شکست دهد.

در آن سوی میدان، تحرکات سریک گنبد در پیش فصل به‌جا و تعیین‌کننده بود و این موضوع در خلال فصل خود را نشان داد به طوری که هیچ تیمی یارای مقاومت در برابر ستارگان جوان یا باتجربه سریک را نداشت.

در مصاف دو نیلوفر (رشیدی در پیکان و حجتی در سریک) تیم پیروز در موقعیت مناسبی برای کسب جام قرار می‌گیرد و این، اوج هیجان در جمعه والیبالی ایران است.

درباره پیکان

پیکان تلاش کرد جمعی از باتجربه‌ها و جوانان را در تیم فصل خود جای دهد با این حال ارزشمندترین مهره‌های این تیم، مجرب‌های این تیم هستند.

پوران زارع به عنوان تنها دهه شصتی پیکان، هم باتجربه‌ترین و هم یک مهره کلیدی برای روی تور پیکان است. مهسا کدخدا نیز با وضعیتی مشابه و افتخارات شخصی و تیمی پرشمار همچنان یک مهره کلیدی در لیگ برتر است.

با عبور از این دو نام بزرگ، به زهرا مغانی که یک فصل را در تیم امید پورتو بازی کرد، تهمینه درگذنی، شکوفه صفری، سمانه سیاوشی، نگار کیانی و شبنم امینی می‌رسیم.

یک نگاه موشکافانه‌تر به همین اسامی کافی است که دریابیم پیکان نسبت به گذشته تا چه اندازه به تیم متفاوتی تبدیل شده است.

درباره سریک

نماینده گنبد، هیچ شباهتی به تیمی که به تازگی از لیگ یک به لیگ برتر رسیده ندارد. بودجه سنگینی که خانواده آزمون در گنبد برای تیم زنان در نظر گرفتند سریک را به‌سرعت به مدعی جدی قهرمانی تبدیل کرد گرچه آنها پیش از شروع فصل زیر بار این ادعا نمی‌رفتند.

جذب تاثیرگذارترین چهره‌های فصل گذشته، راهبرد اصلی سریک بود. بر اساس همین راهبرد، آیتک سلامت، زهرا کریمی و هاله متقیان از باریج اسانس منحل شده و الهه پورصالح از ذوب آهن جذب شدند اما این کافی نبود.

نیلوفر حجتی می‌دانست سرمایه‌گذاری روی یک تیم صرفاً جوان ریسکی بزرگ است بنابراین به سراغ شبنم علیخانی، مهسا صابری و مائده اسکندری رفت و ریحانه داورپناه و سودابه باقرپور را که از اسلوونی به ایران بازگشته بود هم جذب کرد.

 به عبارت دیگر جنس سریک برای موفقیت با این ساختار جور است مگر این که پیکان – و با احتمال کم، سایرین – بتوانند در مسیر این تیم سنگ بیندازند.

در سایر دیدارهای این هفته سایپا و ذوب آهن کار آسانی برای پیروزی در پیش دارند و مس نیز در رفسنجان شانس بیشتری برای پیروزی نسبت به حریفش جهان بین شهرکرد دارد.

برنامه دیدارهای هفته نهم لیگ برتر زنان

طلوع مهر یزد – سایپا تهران | یزد، سالن یگانگی، ساعت 13

مس رفسنجان – جهان‌بین چهارمحال | رفسنجان، سالن 9 دی، ساعت 13

صدیق گفتار وارنا – ذوب آهن اصفهان | تهران، سالن سیپان، ساعت 13

پیکان تهران – سریک گنبد | تهران، سالن ساپکو، ساعت 13

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=87701

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.