5
مدیران ورزش به دنبال راهکارهای جانشین سازی

آغاز دوره مدیریت و رهبری ورزش زنان در آکادمی المپیک

  • کد خبر : 87936
  • 28 آذر 1401 - 10:13
آغاز دوره مدیریت و رهبری ورزش زنان در آکادمی المپیک
دوره مدیریت و رهبری در ورزش زنان با هدف توانمندسازی نخبگان ورزشی در حوزه مدیریت و بهبود فرآیند جانشین‌سازی آغاز شد.

به گزارش افرا ورزش، کمیته ملی المپیک دوره مدیریت و رهبری در ورزش زنان با رویکرد جانشین پروری را از ۲۷ آذر در آکادمی ملی المپیک آغاز کرده است.

این دوره آموزشی، یک دوره چند مقطعی و دنباله دار است که تا فروردین ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

در این نشست، مریم کاظمی پور معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان، مهین فرهادی زاد نایب‌رییس کمیته ملی المپیک و مناف هاشمی دبیر کمیته ملی المپیک سخنرانی کردند و جمعی از نواب رییس فدراسیون‌ها و نخبگان ورزشی در آن حضور داشتند.

مهین فرهادی زاد نایب‌رییس کمیته ملی المپیک بر توانمندی زنان در حوزه‌های مدیریتی تاکید و عنوان کرد که بخش مهمی از موفقیت در مدیریت زنان در حوزه ورزش، به مطالعات و دانش به‌روز ورزشی مرتبط است.

مریم کاظمی پور در این نشست با تاکید بر تبیین و تنویر اهداف آتی ورزش بر مبنای داشته‌ها و سیاست‌های کلی ورزش ایران گفت: ما در هر بخش و رکنی از دستگاه ورزش باید نخبگان را آماده پذیرش نقش‌های تازه برای استفاده از ظرفیت‌ها و تجارب آن‌ها کنیم.

وی افزود: باید در مسیر رسیدن به اهداف، وضعیت موجود را لحاظ کنیم. استعدادهای موجود نیروی انسانی ما نیاز به آموزش دارند و این دوره بر همین اساس برگزار می‌شود.

معاون وزیر ورزش گفت: اکنون در فدراسیون‌ها جایگاه ویژه زنان در هیئت رییسه داریم. یکی نایب‌رییس و دیگری نخبه ورزشی. این اتفاق ارزشمندی برای جامعه ورزش زنان ایران به شمار می‌رود.

وی بر شناسایی وضعیت موجود، اهداف سازمان، تعریف شرح وظایف برای رسیدن به اهداف و تدوین برنامه تاکید کرد.

کاظمی پور همچنین گفت: در بازی‌های کشورهای اسلامی در قونیه هیچ‌یک از نواب رییس فدراسیون‌های ورزشی در کاروان حضور نداشتند تا از تجربه حضور در این رویداد استفاده کنند و این یک ضعف است.

معاون وزیر همچنین عنوان کرد: تغییر منش فکری و نگاه مردانه به ساختار ورزش می‌تواند به ضریب موفقیت مدیریتی ورزش زنان کمک کند و در نهایت ورزش ایران از آن منتفع می‌شود.

وی اضافه کرد: در فرآیند جانشین‌سازی در ورزش زنان، موضوع اصلی این است که من نهالی را کاشته‌ام و از آن مراقبت کرده‌ام و پس از من کسی نیست که از آن مراقبت کند. اکنون باید این چالش را رفع کنیم.

وی پیشنهاد کرد این دوره به صورت غیرمتمرکز در استان‌های دیگر برگزار شود و امکان برگزاری آن با حضور قهرمانان پارالمپیکی نیز فراهم شود.

در حاشیه این نشست دکتر گرجی نایب‌رییس بانوان فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی چالش عمده مدیریتی ورزش زنان در فدراسیون‌ها را نگاه مردسالارانه در هیئت‌های استانی و مدیران کل استان‌ها عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=87936

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.