3
آخرین صحنه در تهران به نمایش در می‌آید

فینال لیگ والیبال | توپخانه پیکان علیه بیمارستان سریک

  • کد خبر : 88859
  • 20 بهمن 1401 - 8:47
فینال لیگ والیبال | توپخانه پیکان علیه بیمارستان سریک
دیدار نهایی لیگ برتر والیبال زنان باشگاه‌های کشور جمعه ۲۱ بهمن بین پیکان و سریک گنبد برگزار خواهد شد. زمان پایان، فرا رسیده است.

به گزارش افرا ورزش، پس از ماه‌ها رقابت در سطح اول والیبال بانوان، لیگ به خط پایان خود رسیده است و پرونده لیگ برتر جمعه ۲۱ بهمن با دیدار پیکان و سریک بسته می‌شود.

سریک با عبوری دشوار و پردردسر از سد سایپا به فینال رسید اما بر خلاف سریک، پیکان برای فینالیست شدن کار آسانی داشت و ذوب آهن نتوانست پیکان را آزار دهد.

سریال دردسرهای سریک

مصدومیت‌های سریک – به هر دلیلی که اتفاق افتاده باشد – یک چالش جدی برای این تیم بوده است و سریک حق دارد پیش از فینال نگران آن باشد.

مصدومیت مهسا صابری که در بازی سوم با سایپا رخ داد، مشکل جدید نیلوفر حجتی است. این، مصداق گل بود و به سبزه نیز آراسته شد برای سریک است.

او پیش‌تر الهه پورصالح، مهره تعیین‌کننده‌اش را از دست داده بود و آیتک سلامت را هم نصفه و نیمه در اختیار دارد گرچه همین آیتک نیمه مصدوم به تنهایی یک تیم است.

سریک در فینال، شبیه به سربازی است که هنوز هم مسلح است اما فشنگ‌های خشابش، در حال ته کشیدن هستند. او برای پیروزی راهی ندارد جز این که سلحشور، باهوش و کم‌اشتباه باشد.

شبنم علیخانی سوپر پاسور لیگ همراه با سودابه باقرپور، زهرا کریمی، فاطمه منظوری، مائده اسکندری و سایرین این ماموریت مهم را بر عهده دارند.

پیکان، مسلح به تجربه و کارآمدی

پیکان همه آن چه یک تیم برای قهرمانی نیاز دارد را در دستان خود می‌بیند. فقط نام مهسا کدخدا کافی است که کفه ترازو در شانس پیروزی را به سود پیکان سنگین کند.

آن‌ها یک مهره تمام‌نشدنی و فوق‌العاده به نام پوران زارع دارند، نگار کیانی لیبروی آنهاست و چه کسی می‌تواند از کنار نام شبنم امینی ، سمانه سیاوشی، زهرا مغانی و دیگران به آسانی گذر کند؟

روند آنها از ابتدای فصل تاکنون، روندی صعودی بوده است. نیلوفر رشیدی به تدریج به تیمش قوام بخشید و حالا آسوده است از این که قرار نیست شق‌القمر کند. پیکان برای قهرمانی، کافی ست که فقط خودش باشد.

سریک، بدون استراحت در فینال

پیکان بر خلاف سریک فرصت بیشتری برای استراحت داشته است و این یک امتیاز بزرگ برای پیکان نسبت به رقیبش است.

لیگ برتر والیبال زنان

سریک روز دوشنبه در گنبد مسابقه پرفشاری را برابر سایپا پشت سر گذاشت و تنها چهار روز پس از این بازی دشوار از گنبد به تهران آمده تا در فینال به میدان برود در حالی که پیکان طی ۱۰ روز گذشته مسابقه‌ای نداشته و در تهران مشغول تمرین بوده است.

تماشاگران هم می‌آیند

بدین ترتیب از ساعت ۱۴ روز جمعه و در شرایطی که ۳۰ درصد ظرفیت سالن فدراسیون والیبال به طور رایگان در اختیار تماشاگران خواهد بود، سریک و سایپا تک بازی فینال را برگزار می‌کنند.

اگر این مسابقه در گنبد برگزار می‌شود بی‌شک تماشاگران میزبان سالن را پر می‌کردند اما باید دید از فینال تهران چه استقبالی به عمل می‌آید و آیا سریک در تهران هم هواداری خواهد داشت یا خیر.

ویدئو چک هم هست

همانند دیدار سوم نیمه نهایی بین سریک و سایپا، در فینال نیز از سیستم ویدئو چک استفاده خواهد شد و این یک نیاز واقعی برای مسابقه‌ای در این کلاس بود.

ویدئو چک در مسابقه سوم نیمه نهایی در گنبد، کمک شایانی به هر دو تیم و داوران کرد و اکنون در فینال، می‌تواند نقش اصلی را برای احقاق حق تیم شایسته ایفا کند.

رویارویی‌های پیشین سریک و پیکان

پیکان و سریک در دور مقدماتی لیگ دو بار با هم روبرو شدند و این، تنها سابقه دیدارهای رودرروی دو تیم در همه ادوار است.

سریک روز ۲۹ مهر در سالن المپیک گنبد و در هفته دوم لیگ، ۳ بر ۲ پیکان را شکست داد اما ۲۵ آذر روز دیگری بود. پیکان در تهران ۳ بر صفر سریک را شکست داد و جالب این که نتیجه هر سه ست مسابقه نیز ۲۵ بر ۲۳ شد.

سریک یا پیکان؟ کدام یک شانس بیشتری دارند؟

آیا پیکان شانس بیشتری برای پیروزی در فینال دارد؟ با مقایسه شرایط دو تیم، می‌توان به این پرسش، پاسخ مثبت داد. پیکان از نظر نیروی انسانی اوضاع مناسب‌تری دارد.

با این وجود، عامل همبستگی و قدرت روانی در سریک می‌تواند معادله را بر هم بزند. آن‌ها تیمی بی‌اندازه متحد هستند و این، احتمالاً مهم‌ترین چیزی است که پیکان باید در مورد آن محتاط باشد.

آیا این بازی به ست پنجم می‌رود؟ برخی معتقدند خبری از آن رقابت پایاپای نیمه نهایی سایپا – سریک نیست و تکلیف قهرمان زودتر از این مشخص می‌شود اما چه کسی جرات یک پیش‌بینی قاطع را دارد؟

نتیجه فینال جمعه، هر چه که باشد، هر دو تیم را دوست خواهیم داشت.این احساس، پیشکشی برای تلاش یک فصل آنهاست که قرار نیست با نتیجه یک مسابقه دو ساعته به عرش یا فرش برده شود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=88859

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.