4
قرعه‌کشی مسابقات هندبال نوجوانان آسیا

قرعه دشوار نوجوانان هندبالیست | مرگبارتر از گروه مرگ

  • کد خبر : 89349
  • 01 اسفند 1401 - 20:39
قرعه دشوار نوجوانان هندبالیست |  مرگبارتر از گروه مرگ
قرعه‌کشی رقابت‌های هندبال نوجوانان دختر آسیا برگزار شد و ایران در گروهی مرگبارتر از گروه مرگ با کره‌جنوبی، ژاپن، ازبکستان و چین هم‌گروه شد.

به گزارش “افرا ورزش” مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های هندبال نوجوانان دختر آسیا دوشنبه در مقر این فدراسیون در کویت برگزار شد و تیم ملی ایران در گروهی سخت با تیم‌های ملی کره‌جنوبی، ژاپن، ازبکستان و چین هم‌گروه شد.

این بدترین قرعه ای است که ایران می توانست با آن برخورد کند. قهرمان دوره قبل آسیا حق دارد که نگران صعود از دور گروهی و کسب سهمیه جهانی باشد.

کره جنوبی و ژاپن به همراه چین، قدرت های آسیایی رقبای پردردسری برای ایران هستند و حتی ازبکستان هم به خودی خود، یک چالش است.

تیمی که توقع از آن بیشتر هم شده، باید حداقل در دور گروهی دو برد به دست بیاورد تا حداقل سوم شود و بتواند در مسابقه با تیم سوم گروه دیگر که احتمالا حریف آسانی خواهد بود برنده شود و سهمیه جهانی را کسب کند.

هند، قزاقستان، هنگ‌کنگ، چین تایپه، بنگلادش در گروه دوم قرار گرفته اند. گروهی که اگر ایران در آن قرار گرفته بود کار سختی برای کسب سهمیه جهانی نداشت.

رقابت‌های هندبال نوجوانان دختر آسیا از ۱۵ لغایت ۲۴ جولای ۲۰۲۳ (۲۴ تیر لغایت ۲ مرداد ۱۴۰۲) به میزبانی دهلی‌نو در هند برگزار خواهد شد.

پنج تیم برتر این مسابقات جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان دختر جهان در سال ۲۰۲۴ را کسب خواهند کرد و ایران یک بار موفق به انجام این کار، شده است.

تا کنون ۹ دوره از رقابت‌های نوجوانان دختر آسیا برگزار شده که به جز دوره قبلی این مسابقات، کره‌جنوبی همواره به عنوان قهرمانی دست یافته است.

کره‌جنوبی با ۸ قهرمانی ، ژاپن با ۷ نایب قهرمانی و یک سومی ، چین با یک نایب قهرمانی و دو بار عنوان سومی و ازبکستان با یک عنوان سومی تیم‌های هم‌گروه ایران در گروه مرگ رقابت‌های قهرمانی نوجوانان دختر آسیا هستند.

تیم ملی نوجوانان دختر ایران در آخرین دوره این مسابقات که به میزبانی قزاقستان برگزار شد توانستند عنوان قهرمانی را کسب کنند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=89349

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.