6
او، راز موفقیت پیکان بود

نقش فرزانه توسلی ؛ فراتر از یک دروازه‌بان

  • کد خبر : 89561
  • 06 اسفند 1401 - 15:03
نقش فرزانه توسلی ؛ فراتر از یک دروازه‌بان
فرزانه توسلی سنگربان پیکان دروازه‌بانی برای تمام فصول است. دروازه‌بانی با قابلیت بالای بازی با پا و فراتر از یک سنگربان.

به گزارش افرا ورزش، فرزانه توسلی با وجود این که بازیکنی پا به سن گذاشته است اما از تجربه سال‌های فوتسال خود، به بهترین نحو استفاده می‌کند.

پیکان با در اختیار داشتن او، شانس خود برای قهرمانی را به‌وضوح افزایش داد و توسلی یک شاه‌مهره تمام‌عیار برای پیکان بود.


نقش فرزانه توسلی در پیکان از سه منظر قابل بررسی است:

1) فنی: توسلی با وجود افزایش تدریجی سن، دچار افت نشده است. او هنوز هم نقش ناجی تیمش در لحظات بحرانی، در مصاف‌های تک به تک و شوت‌های ناگهانی را دارد. او دروازه‌بانی است که می‌توانید اطمینان داشته باشید از او اشتباه مرگباری نخواهید دید.

2) بازی با پا: او جزء معدود دروازه‌بانان فوتسال ایران است که قدرت بازی با پای فوق‌العاده‌ای دارد. توانمندی او حتی گاهی بیشتر از بازیکنان خوشنام پست‌های دیگر به نظر می‌رسد.

او کنترل توپ خوبی دارد، سربالا پاس‌های دقیق و هدف داری می‌دهد و در ارسال پاس‌های بلند از انتهای زمین به سمت بازیکن رأس یا دهانه دروازه حریف، فوق‌العاده عمل می‌کند.

همین ویژگی‌ها سبب شده نام او در این فصل در میان گلزنان هم قرار گیرد و یا در گل‌های تیمش نقش پاسور یا عامل اصلی را ایفا کند. این، یک نعمت برای هر تیمی است که او را در اختیار داشته باشد.

3) کاریزما: روحیات و شخصیت فرزانه توسلی، فراتر از مسائل فنی یک برگ برنده برای تیم است. تجربیات ارزنده او سبب شده او بداند چه زمانی باید چه واکنش روانی نسبت به هم تیمی‌هایش داشته باشد.

او در پیکان، تیم را متحد و قوی می‌کند و حضور او در پیکان به وضوح، عامل دلگرمی برای سایرین است.


با این اصاف، هیچ شاهدی مبنی بر این که فرزانه توسلی دچار افت شده یا فاقد کارایی سابق است وجود ندارد. او همچنان سیوهای نجات‌بخش دارد، گل می‌زند، پاس گل می‌دهد و جام می‌گیرد.

با همین دست‌فرمان، فرزانه توسلی احتمالاً برای چند سال آینده نیز یک ستاره مطمئن باقی خواهد ماند. او پخته‌تر از همیشه است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=89561

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.