12
افسانه آشنا، سرمربی تیم فوتسال زنان پویندگان شیراز:

سوپرلیگ به بازیکن‌سازی آسیب زد | دست پویندگان خالی است

  • کد خبر : 89577
  • 06 اسفند 1401 - 16:17
سوپرلیگ به بازیکن‌سازی آسیب زد | دست پویندگان خالی است
افسانه آشنا سرمربی تیم پویندگان، تنها نماینده شیراز در سوپرلیگ فوتسال زنان در مورد آنچه بر این تیم انتهای جدولی گذشت صحبت کرده است.

به گزارش افرا ورزش، پویندگان شیراز فصل گذشته توانست با قرار گرفتن در جمع ۸ تیم برتر لیگ، جواز حضور در سوپرلیگ فوتسال زنان که امسال برای اولین بار برگزار شد را کسب کند.

نماینده فارس اما در نهایت نتوانست عملکرد مطلوبی در بالاترین سطح فوتسال باشگاهی زنان داشته باشد و با کسب تنها ۴ امتیاز و قرار گرفتن در رتبه پایانی جدول، به سطح پایین‌تر سقوط کرد.

مسئولان ورزشی فارس اظهار کرده بودند که در صورت حضور پویندگان در جمع تیم‌های برتر فوتسال، از این باشگاه حمایت خواهند کرد اما امسال هم همان مشکل تکراری گریبان‌گیر تیم شیرازی شد و کمبود امکانات تاثیر زیادی بر نتایج این تیم گذاشت.

افسانه آشنا سرمربی پویندگان شیراز در گفتگو با افرا ورزش در این باره گفت: کسب نتیجه در رقابتی مانند سوپرلیگ که تیم‌ها با سطح بالایی در آن ظاهر می‌شوند، وابسته به امکانات و شرایط زیادی است، که متاسفانه ما از حداقل این شرایط هم برخوردار نبودیم.

او ادامه داد: تمام اعضای تیم ما از کادر فنی تا بازیکنان، بومی و جوان هستند. با این وجود تلاش زیادی انجام می‌دادیم و در بسیاری از بازی‌ها، یک نیمه یا حتی تا ۳۰ دقیقه، توانستیم دروازه خود را بسته نگه داریم.

پویندگان شیراز در لیگ برتر 98 . زمانی که هدایت این تیم را محبوبه رضوی بر عهده داشت

سرمربی پویندگان افزود: سطح تیم با وجود جوان بودن آن، خوب است اما تعداد کمِ بازیکنان و کمبود مهره در تیم، ما را تحت فشار می‌گذارد. بعضی بازیکنان در دقایق پایانی توان بدنی لازم برای ادامه مسابقه و دویدن را هم نداشتند.

آشنا ادامه داد: با تمامی این موارد ما در هر بازی حاضر شدیم و تمریناتمان را هم به طور منظم را دنبال می‌کنیم، اما متاسفانه با توجه به امکانات، توان ما و نتایج کسب‌شده در همین حد است.

انتقاد آشنا از فرمت سوپرلیگ فوتسال زنان

سرمربی پویندگان در مورد لیگ برتر و همچنین فرمت برگزاری سوپرلیگ که امسال برای اولین بار اجرا شد، گفت: درحال حاضر کیفیت لیگ برتر افت شدیدی پیدا کرده است زیرا ما بازیکنان باکیفیت فوتسال بانوان را از هم جدا کرده ایم.

او تاکید کرد: بازیکنانی که فصل گذشته در ۱۴ تیم لیگ برتر پخش شده بودند، در حال حاضر در ۸ تیم حضور دارند. تفکیک لیگ برتر به دو سطح، یک اشتباه فاحش بود و علاوه بر این در سوپرلیگ امسال هم به خاطر این روش مدیریت، مجبور شدیم با این مشکلات فنی و مالی،  در دور سوم 7 بازی خارج از خانه انجام دهیم.

افسانه آشنا ادامه داد: رقابت بازیکنان جوان با مهره‌های پرتجربه لیگ باعث پیشرفت آن‌ها می‌شود اما تفکیک رقابت به دو مسابقه سوپرلیگ و لیگ برتر‌، روند بازیکن‌سازی باشگاه‌ها را مختل می‌کند.

او در پایان خاطر نشان کرد: فصل بعد در لیگ برتر حاضر هستیم و امیدوارم با ترکیبی از بازیکنان فعلی و جوانان باشگاه، و جذب چند بازیکن باتجربه، شرایط بهتری را تجربه کنیم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=89577

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.