3
لیگ‌ جهانی کاراته وان‌ جوانان فجیره ۲۰۲۳

روایتی از جاماندگان فجیره تا چهار طلای امیدبخش

  • کد خبر : 89619
  • 08 اسفند 1401 - 10:22
روایتی از جاماندگان فجیره تا چهار طلای امیدبخش
لیگ‌ جهانی کاراته وان‌ جوانان فجیره ۲۰۲۳ در چهار رده سنی پایه با چهار مدال طلا برای ایران که همگی توسط دختران کسب شد، به پایان راه خود رسید.

به گزارش افرا ورزش، لیگ جهانی کاراته وان جوانان فجیره ۲۰۲۳ در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید زیر ۲۱ سال پس از ۴ روز رقابت، یکشنبه ۷ اسفند در فجیره امارات پایان یافت.

این رقابت ها از پنج شنبه ۴ اسفند آغاز و عصر یکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ با حضور ۱۱۸۵ ورزشکار دختر و پسر از ۶۶ کشور برگزار شد.

آخرین روز مسابقات متعلق به نونهالان زیر ۱۴ سال بود که یسنا طالبی زاده در کاتا انفرادی دختران موفق به کسب مدال طلا و ترنم ملک احمدی در وزن ۵۲+ دختران موفق به کسب برنز شد.

در پایان لیگ جهانی جوانان فجیره، کاراته کاهای ایرانی موفق به کسب ۴ مدال طلا، ۴ مدال نقره و ۱۴ مدال برنز در رده‌های سنی زیر ۱۴ سال، نوجوانان، جوانان و زیر ۲۱ سال شدند که همه طلاها توسط دختران به دست آمد.

در بخش دختران، شلوغ‌ترین وزن مربوط به منهای ۵۴ کیلوگرم رده سنی نوجوانان با ۳۹ شرکت‌کننده و خلوت‌ترین، وزن ۶۸+ کیلوگرم رده امید با هفت شرکت‌کننده بود.

همچنین ۲ مدال نقره و ۸ برنز نیز از این مدال‌ها متعلق به دختران ایرانی بود.

جاماندگان فجیره ، ضربه به انگیزه سرمایه‌ها

آیا نفرات حاضر در فجیره، همه دارایی کاراته ایران بودند؟ خیر. دو گروه حضور در فجیره را از دست دادند. دسته اول آنهایی بودند که قادر به تأمین هزینه سفر به امارات نبودند و گروه دوم، نفرات برتر تیم ملی نونهالان.

در حقیقت، نفرات اول و دوم تیم ملی در رده زیر ۱۴ سال قرار بود توسط فدراسیون کاراته به فجیره اعزام شدند. آنها نفراتی بودند که با مرارت تمام و عبور از سد رقبای سرسخت خود به ترکیب نهایی تیم ملی رسیدند.

نبود اعتبار مالی برای اعزام آنها به امارات سبب شد تیم نونهالان به فجیره نرود. اتفاق بدتر این بود که لغو اعزام، زمانی به اعضای این تیم اعلام شد که آن‌ها دیگر فرصتی برای ثبت نام در این مسابقات نداشتند و زمان ثبت اسامی به پایان رسیده بود.

نتیجه این فرآیند این است که یسنا طالبی زاده در کاتای زیر ۱۴ سال دختران که نفر هفتم و هشتم ایران است در فجیره طلا می‌گیرد و نفرات اصلی ایران نتوانسته‌اند حتی در این مسابقات شرکت کنند.

این موضوع در مورد کومیته هم صادق است. جمعی از بهترین کاراته کاهای پایه ایران به امید اعزام شدن در قالب تیم ملی، این رویداد را از دست دادند. این یک اشتباه مهلک و ضربه به انگیزه سرمایه‌های آینده بود.

مبینا موسوی نژاد، مدال خوشرنگ در وزن خلوت

مبینا موسوی نژاد در وزن ۶۸+ زیر ۲۱ سال و در شرایطی که تنها هفت کاراته کا در این وزن حاضر بودند، در حالی طلا گرفت که به عنوان نامی ناآشنا و بدون سابقه ملی وارد این رویداد شده بود.

او با دو پیروزی برابر هموطن خود سوما اکبری و سپس نیو اوینگ اسکاتلندی قهرمان شد. سارینا فتحی که روی کاغذ، بیشترین شانس برای طلای این وزن داشت در اولین گام در هانتی مغلوب نیکولینا گولومبوس کروات شد.

سعیدآبادی، پیروزی بر حریف سرسخت مصری در فینال

در منهای ۵۳ کیلوگرم جوانان، فاطمه زهرا سعیدآبادی ارزش‌هایش را به نمایش گذاشت. او در فینال ۳ بر ۲ لامپرینی زنولیدا از یونان را برد.

او با پیروزی قاطع برابر مریم احمد العذب از مصر به فینال رسیده بود و پیش از آن، سابینا فارزالی از جمهوری آذربایجان را حذف کرده بود.

در این وزن ۲۰ کاراته کا رقابت کردند و برنز مسابقات نیز به الا پتن از اسلوونی و نجمه امیتیک از مراکش رسید.

کار بزرگ رضازاده در شلوغ‌ترین رقابت

پیش‌تر اشاره کردیم که وزن منهای ۵۴ کیلوگرم نوجوانان، شلوغ‌ترین وزن در بخش دختران کاراته وان فجیره بود و این موضوع، ارزش طلای زهرا رضازاده را بالا می‌برد.

این بار دیگر خبری از کمبود تجهیزات مسابقه نبود تا زهرای خوش آتیه در یک رقابت منصفانه با رقبایش، توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارد.

زهرا-رضازاده-کاراته

زهرا در نیمه‌نهایی ۳ بر صفر مونیکا آرزومیان از فرانسه را برد و دیدار نهایی، مقتدرانه 8 بر صفر امینه ناکیپ بکووآ از قزاقستان را شکست داد.

رضازاده در مراحل پیشین هم ۶ بر ۲ هیدی وونگ هان از هنگ کنگ و ۹ بر یک، ورا ناتالچنکو از قرقیزستان را از پیش رو برداشته بود.

مدال شیرین یسنا طالبی زاده در کاتا

طلای یسنا طالبی زاده در کاتای انفرادی زیر ۱۴ سال در حضور ۳۰ کاتارو در فجیره، یک مهر تأیید دیگر روی سند پیشرفت تدریجی کاتای دختران ایران است.

یسنا در مسابقه پایانی، با امتیاز ۳۹٫۵ در برابر ۳۸٫۲ امتیاز سوفیا کروچیتی ایتالیایی قهرمان لیگ جهانی زیر ۱۴ سال شد.

نکته جالب این که یسنا طالب زاده در دور دوم در گروه خود چهارم شد و به نوعی، ناپلئونی توانست به دور سوم برسد اما نمایش بی‌نقصش در ادامه راه، همه‌چیز را برای او جبران کرد.

مطهره احمدیان و روناک ابراهیمی هم در کاتای دختران زیر ۱۴ سال حضور داشتند و احمدیان تا دور سوم هم پیشروی کرد و در نهایت هفتم شد.

در این رقابت، بتول ابراهیم از اردن و النی سیتارا از یونان مدال برنز گرفتند.

پریا و غزل، دختران نقره ای

غزل فتحی در فینال منهای 47 کیلوگرم نوجوانان تا طلا فاصله ای نداشت اما یک پوئن، اگنس نایمن سوئدی را پیروز کرد.

بر خلاف غزل، پریا علیزاده در فینال منهای 59 کیلوگرم جوانان، رقابت نزدیکی با الحواری مصری نداشت و 6 بر صفر تن به شکست داد.

مدال آوران کاراته ایران در لیگ جهانی کاراته وان جوانان فجیره ۲۰۲۳ به شرح زیر هستند:

مدال طلا
۱. مبینا موسوی نژاد در وزن ۶۸+ زیر ۲۱ سال
۲. فاطمه زهرا سعید آبادی در وزن ۵۳- جوانان
۳. زهرا رضازاده در وزن ۵۴- نوجوانان
۳. یسنا طالبی زاده در کاتا انفرادی زیر ۱۴ سال

مدال نقره
1. پریا علیزاده در وزن ۵۹- جوانان
2. غزل فتحی در وزن ۴۷- نوجوانان

مدال برنز

1. محنا پور احمدیان در وزن ۵۰- زیر ۲۱ سال
2. زیبا بروفه در وزن ۵۵- زیر ۲۱ سال
3. ستایش نادری در وزن ۵۵- زیر ۲۱ سال
4. سوما اکبری در وزن ۶۸+ زیر ۲۱ سال
5. زهرا ابراهیمی در وزن ۴۸- جوانان
6. فاطمه اصل زارع در وزن ۵۹- جوانان
7. زهرا رحیم پور در وزن ۶۶+ جوانان
8. ترنم ملک‌ احمدی در وزن ۵۲+ زیر ۱۴ سال

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=89619

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.