8
گفتگو با سرمربی سایپا در لیگ تنیس روی میز زنان

مریم معظمی ؛ نقش اول آینده تنیس روی میز ؟

  • کد خبر : 89955
  • 25 اسفند 1401 - 9:45
مریم معظمی ؛ نقش اول آینده تنیس روی میز ؟
مریم معظمی علی شاه مربی جوان و موفق تنیس روی میز پس از قهرمانی با سایپا در لیگ برتر زنان می‌گوید انگیزه بخشی به جوانان برایش ارزشی بزرگ است.

ساجده فرامرزی – افرا ورزش : لیگ تنیس روی میز زنان ۱۴۰۱ با قهرمانی سایپا و ستارگانش پایان یافت و هدایت سایپا را مریم معظمی، مربی جوان و موفق اهل کرج بر عهده داشت.

پس از سه دوره قهرمانی متوالی شهرداری شهر بابک با حمیده ایرانمنش در لیگ، امسال این تیم در لیگ غایب بود اما سایپا ناگهان وارد لیگ شد و با جذب هوشمندانه مهره‌هایش قهرمانی را بالاتر از دانشگاه آزاد به چنگ آورد.

مریم معظمی علی شاه، مربی با اخلاق و پویای سایپا در کارنامه خود حضور در چندین دوره مسابقات بین المللی و کسب عناوین مختلف را چه به عنوان بازیکن و چه مربی، دارد.

او کار خود را از هفت سالگی، زمانی که یک دختر مستعد به نظر می‌رسید با سید محمد روحانی آغاز کرد و مسیر پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت تا با کوله باری از تجربه وارد حیطه مربیگری شود.

او می‌گوید: هیچ کلمه‌ای برای قدردانی از مربیانی که زحمت یک بازیکن را می‌کشند کافی نیست و٫همین ایجاد انگیزه در جوانان و دادن هدف به یک انسان از نظر من بسیار ارزشمند است.

معظمی ادامه می‌دهد: مربیان دلسوز و فداکاری چون آقایان جمیل لطف‌الله نسبی، مهران احدی، امیر بخشی و میعاد مکیف را خدمتگزار و حامیان بزرگ نسل امروز تنیس روی میز می دانم که جا دارد به آنها خسته نباشید و خدا قوت عرض کنم و ممنونم که در راه مربیگری همراه و استادان من هستند.

اواسط دهه ۹۰ برای مریم معظمی، آغاز شکوفایی بود جایی که او به عنوان یک مربی سازنده در استان البرز و سطح کشور معرفی شد و نقش مربی را در سطوح بالای لیگ، مسابقات پایه و تورهای تنیس روی میز کشور پذیرفت.

معظمی شهریور ۱۴۰۱ تیم ملی نوجوانان ایران را در مسابقات قهرمانی آسیا در لائوس هدایت کرد و این مسابقات برای ایران، نتایج امیدبخشی در پی داشت.

ایران در یک چهارم نهایی در حالی برابر ژاپن سه بر صفر تن به شکست داد که تیم متشکل از ستایش ایلوخانی و نیلیا نقیبی به شدت حریف قدرتمندش را آزار داد و ژاپن این برد را آسان به دست نیاورد.

معظمی در مورد حضورش در عرصه مربیگری می‌گوید: منطق من در نگرش به مربیگری، عشق به کار است. غرور در یادگیری، بزرگ‌ترین دشمن موفقیت است و معتقدم که علم در ورزش انتها ندارد.

مریم معظمی در گفتگو با افرا ورزش در رابطه با قهرمانی سایپا گفت: همه آن چه که برای قهرمانی مورد نیاز بود، در اختیار داشتیم. از مهره‌های باتجربه‌ای همچون ندا شهسواری تنها المپین تاریخ تنیس روی میز زنان به همراه سارا شهسواری و شیما صفایی تا جوانان آینده داری چون الینا رحیمی و فاطمه یاری.

وی در مورد حمایت سایپا در اولین دوره حضور در لیگ ادامه داد: سایپا به من اعتماد کرد و مربیگری تیم و ملی پوشان باتجربه را به من سپرد. خوشحالم که شرمنده آقای حسینی پور مدیر عامل باشگاه و هیئت مدیره سایپا نشدم و از این اعتماد با سربلندی بیرون آمدم و باید از آن‌ها سپاسگزاری کنم.

مربی سازنده تنیس روی میز ایران ادامه داد: در دهه 90 بازیکن سایپا بودم و امروز مربی این تیم هستم و این، هیجان‌انگیز است. برای لیگ ۱۴۰۱، آقای علیقارداشی رییس فدراسیون تنیس روی میز با ارتباطات مثبتی که داشتند توانستند بار دیگر سایپا را به این رشته المپیکی جذب کنند و امیدوارم حضور سایپا در تنیس روی میز تداوم داشته باشد.

معظمی درباره کیفیت لیگ ۱۴۰۱ می‌گوید: کیفیت و کمیت لیگ در سال جاری نسبت به ادوار اخیر بالاتر بود و این نشان از توجه ویژه اسپانسرها و جامعه ورزشی به رشته المپیکی ما دارد البته که لیگ می‌تواند بهتر و پویاتر شود.

معظمی تاکید کرد: تنیس روی میز یکی از معدود رشته‌هایی است که در بخش زنان المپیک حضور داشته و استحقاق بهترین حامیان در لیگ را دارد. خوشبختانه امسال اسپانسرها نگاه بهتری به این رشته داشتند اما ظرفیت ما بیش از این است.

قهرمانی با سایپا برای مریم معظمی با ارزش است اما او به دنبال یک هدف جذاب دیگر برای آینده تنیس روی میز ایران نیز هست که فکر او را معطوف خود کرده است: قهرمانی لیگ در سال ۱۴۰۱ اولین پله برای شروع یک هدف بزرگ بود. هدف اصلی من کسب مدالی با ارزش از مسابقات نوجوانان دختر آسیا است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=89955

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.