5
آیا هزینه‌ها اولویت‌بندی می‌شوند؟

لغو اعزام تیراندازان به مسابقات جهانی به‌خاطر ۲ میلیارد

  • کد خبر : 90206
  • 18 فروردین 1402 - 11:29
لغو اعزام تیراندازان به مسابقات جهانی به‌خاطر ۲ میلیارد
اعزام تیم ملی تیراندازی ایران برای حضور در مسابقات جهانی هند و دارای تاثیر در انتخابی المپیک پاریس به دلیل کمبود منابع مالی لغو شده است.

به گزارش افرا ورزش، درحالی‌که المپیک ۲۰۲۴ پاریس در راه است اولویت ورزش ایران کسب سهمیه المپیک در مسابقات انتخابی است و در این میان تیراندازی به‌عنوان یکی از رشته‌های دارای شانس بالا برای کسب سهمیه رشته‌های ویژه و دارای اهمیت خاص است.

بااین‌وجود طی روزهای اخیر لغو اعزام تیم ملی به مسابقات جهانی هند رویدادی تلخ و عجیب برای ورزش ایران بود به‌طوری‌که تیم ملی به دلیل کمبود بودجه ۲ میلیارد تومانی نتوانست به مسابقاتی مهم اعزام شود.

وزارت ورزش ایران و کمیته ملی المپیک برای برنامه‌های برون‌مرزی ورزش ایران با مشکلات مالی و ارزی مواجه هستند بااین‌حال اکنون برخی از منتقدان ورزشی می‌گویند وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید در زمینه تخصیص بودجه برای اعزام‌های ورزشی اولویت‌بندی کنند و رشته‌های دارای شانس بالاتر برای کسب سهمیه المپیک را در اولویت بالاتری نسبت به سایر رشته‌ها قرار دهند.

از سوی دیگر برگزاری مسابقات بین‌المللی ورزش بانوان با نام جام نوروز گاه که اسفند سال ۱۴۰۱ در تهران برگزار شد دست‌مایه انتقادات جدی نسبت به مدیریت ورزش در کشور است.

برخی از مربیان و ورزشکاران می‌گویند چرا دولت ایران در شرایط مضیقه مالی برای ورزش هزینه هنگفتی را برای برگزاری این مسابقات که خروجی فنی خاصی برای ورزش قهرمانی ایران نداشته است متحمل شده است.

در رشته تیراندازی تیم ملی ایران تاکنون توانسته است یک سهمیه در تپانچه زنان توسط هانیه رستمیان کسب کند؛ اما در مورد اینکه ایران قادر خواهد بود همانند دوره‌های گذشته حضور پررنگی در تیراندازی المپیک داشته باشد تردید وجود دارد.

ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو در بخش زنان هانیه رستمیان را در تپانچه و نجمه خدمتی، آرمینا صادقیان و فاطمه کرم‌زاده را در بخش تفنگ بانوان در ترکیب خود داشت.

 مریم طالبی سرمربی تیم ملی تیراندازی تفنگ ایران گفته است که با لغو هر اعزام، یک فرصت کسب سهمیه از ایران گرفته می‌شود. طالبی همچنین، با ابراز نگرانی از وضعیت اعزام‌ها خواستار اولویت‌بندی منابع محدود در ورزش ایران برای اعلام رویدادهای خارجی شده است.

تیراندازی برای به‌دست‌آوردن سهمیه پاریس سه رویداد کسب سهمیه دیگر در پیش دارد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=90206

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.