4
شمارش معکوس برای ثبت در تاریخ

آسیا در انتظار رونمایی از دختران هاکی روی یخ ایران

  • کد خبر : 90243
  • 19 فروردین 1402 - 13:39
آسیا در انتظار رونمایی از دختران هاکی روی یخ ایران
تیم ملی هاکی روی یخ زنان ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آماده می‌شود. این اولین حضور آسیایی است و رویدادی برای ثبت در تاریخ.

به گزارش افرا ورزش، اردیبهشت ۱۴۰۲ برای هاکی روی یخ زنان ایران، بخشی از تاریخ را می‌سازد؛ زیرا دختران آیس هاکی ایران قرار است برای نخستین‌بار در مسابقات قهرمانی آسیا رقابت کنند.

کاوه صدقی رییس انجمن هاکی روی یخ ایران می‌گوید: امروزه وجود هاکی روی یخ در سبد ورزش هر کشور، نشان‌دهنده رشد و ترقی آن کشور است و دختران آینده‌دار ایران با رزومه‌ای قوی و حاصل تلاشی دو‌ساله و شبانه‌روزی به استقبال مسابقات آسیایی می‌روند.

تیم اینلاین هاکی زنان با فیلم “جایی برای فرشته‌ها نیست” مستندی سینمایی که بر واقعیت دختران هاکی ایران دلالت دارد، شناخته شد و اکنون تیمی با همان استخوان‌بندی آمار تاریخ‌سازی بر روی یخ است.

کاوه-صدقی-و-تیم-ملی-هاکی-روی-یخ-زنان

فرزاد هوشیدری کاپیتان تیم ملی هاکی روی یخ مردان، سرمربی تیم زنان است و همراه با اعظم سنایی، مربی و بازیکن شاخص ایران تیم را هدایت می‌کنند.

حضور دیوید میناریک از بزرگ‌ترین مربیان جهان در زمینه توسعه تکنیک‌های فردی هاکی روی یخ در ایران، به تیم کمک کرد تا پیش از اعزام به تایلند، در شرایط بهتری قرار گیرند.

دغدغه شیرین، ۲۸ بازیکن آماده و سرحال

در حال حاضر ۲۸ بازیکن در اردوی تیم ملی حضور دارند و هوشیدری و سنایی با یک دردسر جدی اما شیرین مواجه هستند.

آن‌ها باید ۸ بازیکن را از لیست تیم ملی حذف کنند؛ اما تمام بازیکنان آماده و سرحال و باانگیزه نشان می‌دهند و انتخاب فهرست ۲۰ نفره نهایی کار آسانی برای مربیان تیم نیست.

زمان بهره‌وری از تجربه دبی و کازان

با وجود این که سفر به تایلند، نخستین تجربه رسمی آسیایی تیم ملی هاکی روی یخ زنان است؛ اما این بدان معنا نیست که ایران تیمی بی‌تجربه یا ضعیف را به بانکوک اعزام می‌کند.

ایران برای رسیدن به چنین روزی، دو سال کار دشوار و پیچیده را پشت سر گذاشته است. بنا کردن چیزی که پیش از این در ایران وجود نداشت، با ما درباره ارزش جایگاه هاکی روی یخ حرف می‌زند.

Iran women's Ice hockey

کاوه صدقی تاکید می‌کند آینده‌سازان هاکی روی یخ که از تجربه کافی برخوردار هستند و می‌گوید: تجربه حضور در کاپ امارات و همچنین عملکرد فوق‌العاده در اولین دوره مسابقات زمستانی کشورهای اسلامی، نشان داد تیمی در اختیار داریم که قادر به انجام کارهای بزرگ است.

ایران در کازان همه حریفانش را شکست داد و تنها در دیدار نهایی برابر تیم تاتارستان به‌عنوان میزبان تورنمنت که از بازیکنان روس بهره می‌برد در ضربات پنالتی تن به شکست داد.

دست‌هایی که بر زانوی خود گرفته‌ایم

اگر تصور می‌کنید تیم هاکی روی یخ زنان بودجه‌ای از سوی فدراسیون اسکی یا وزارت ورزش برای اعزام به تایلند دارد سخت در اشتباهید.

اوضاع مالی در بدنه ورزش ایران، نابسامان است و در این شرایط، پاسخ آن‌ها به درخواست بودجه برای اعزام یک نه قاطع بوده است؛ اما این پاسخ منفی سبب نشده که کارها روی زمین بماند.

انجمن هاکی روی یخ با محوریت کاوه صدقی به طور شبانه‌روزی در تلاش است تا هزینه سنگین سفر به تایلند – باتوجه‌به نرخ بالای ارز – را تامین کند و این را می‌توان نوعی جهاد ورزشی، قلمداد کرد.

استراحت؟ نه دیروز و نه امروز

تیم دختران هاکی روی یخ طی دو سال اخیر، هیچ زمان استراحتی نداشته است. آن‌ها به طور مداوم در آیس باکس (پیست یخ بازار بزرگ ایران) در حال تمرین و مسابقه بوده‌اند به‌عبارت‌دیگر زندگی آن‌ها با هاکی روی یخ، عجین است.

برای دخترها، هاکی روی یخ، نه یک رشته ورزشی و فعالیتی جانبی، بلکه خودِ زندگی است و حضور در صحنه آسیا، تحقق رویای یک گروه بزرگ از کسانی است که هاکی روی یخ را شکل دادند و به ویترین ورزش ایران، هدیه کردند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=90243

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.