5
درباره والیبالیستی سرسخت و قابل اتکا

مهسا کدخدا و پنجمین تجربه حضور در باشگاه‌های آسیا

  • کد خبر : 90304
  • 24 فروردین 1402 - 4:07
مهسا کدخدا و پنجمین تجربه حضور در باشگاه‌های آسیا
مهسا کدخدا که توانست عنوان بهترین دریافت‌کننده لیگ برتر والیبال زنان را کسب کند بار دیگر در آستانه حضور در باشگاه‌های آسیا قرار گرفته است.

به گزارش افرا ورزش، مهسا کدخدا، بازیکن شاغل در لیگ برتر والیبال زنان آماده پنجمین حضور خود در مسابقات باشگاه‌های آسیا می‌شود و برای بار دوم با پیراهن پیکان، این فرصت را به دست می‌آورد.

از اولین حضور آسیایی با پیکان که هدایت تیم را میترا شعبانیان در اختیار داشت، ترکیب پیکان دستخوش تغییرات زیادی شده و اکنون این تیم ملی است که در پوست پیکان به ویتنام می‌رود؛ اما مهسا نقطه اشتراک هر دو تیم است.

یک بار حضور با پیکان، یک بار بانک سرمایه، یک بار سایپا و یک بار نیز باریج اسانس کاشان، ترکیب چهارگانه مهسا در والیبال زنان باشگاه‌های آسیا تا پیش از امسال را تشکیل می‌دهند.

او در فصل اخیر، توانست با پیکان عنوان قهرمانی لیگ را کسب کند و همچنین، بهترین دریافت‌کننده فصل لقب گیرد درحالی‌که یک فصل پیش از آن، ارزشمندترین بازیکن فصل شده بود.

مسیر ورود بازیکن باتجربه والیبال به ورزش قهرمانی، ابتدا از دوومیدانی و بدمینتون و مقام‌های استانی در خراسان جنوبی گذشت؛ اما شرکت در کلاس‌های تابستانه والیبال او را به والیبال علاقه‌مند کرد.

در استانی که قهرمانان ورزشی چندان زیادی ندارد مهسا کدخدا همراه با نجمه خدمتی، پرچمدار ورزش استان خود شدند.

کدخدا در پست پشت خط زن، برای تیم ملی والیبال ایران بازی می‌کند. آبشارهای مخصوص او نقش مهمی در قهرمانی به‌یادماندنی باریج اسانس کاشان در لیگ ۱۴۰۰ داشت و به‌نوعی، او را از سایر هم پستی‌های خود متمایز می‌کند.

ملی‌پوش والیبال زنان در خصوص بازی‌های ملی خود عنوان کرد: سال ۸۶ به اردوهای ملی در رده نوجوانان دعوت شدم، سپس به مسابقات آسیایی فیلیپین اعزام شدم و از آن زمان تاکنون افتخار همراهی تیم ملی را داشته‌ام.

مهسا که در گذشته سابقه بازی در تیم‌های پرسپولیس و دانشگاه آزاد را داشته است، در مقطعی در لیگ ترکیه حضور داشت؛ اما دوران لژیونری او طولانی نبود. او طی دو سال اخیر با باریج اسانس و پیکان قهرمان لیگ داخلی شد.

کدخدا با اشاره به قهرمانی فصل اخیر، اظهار داشت: هدف باشگاه پیکان، قهرمانی بود و مدیران و کادر تیم سعی کردند شرایطی به وجود آورند که بازیکنان دغدغه‌ای خارج از تمرینات و مسابقات نداشته باشند. این برای همه ما باارزش بود.

پیکان با کسب عنوان قهرمانی حالا آماده است که وارد مسابقات باشگاه‌های آسیا در ویتنام شود و مهسا بازیکنی باسابقه در این رخداد قاره‌ای به حساب می‌آید.

مهسا کدخدا در خصوص مسابقات باشگاه‌های زنان آسیا ادامه داد: پس از پایان لیگ و وقفه‌ای نسبتا کوتاه، از ۱۶ اسفند، تمرینات آغاز شده و به دنبال بهترین نتیجه هستیم. روند تمرینات بسیار خوب پیش می‌رود، بازیکنان آماده هستند و همان‌طور که مربیان برنامه‌ریزی کرده‌اند، پله به پله به اوج نزدیک می‌شویم.

کدخدا درباره شرایط اردوها گفت: دومین اردوی ما هم اکنون آغاز شده و تا ۲۶ فروردین ادامه دارد و اردوی سوم که به مسابقات متصل است پس از سه روز استراحت تشکیل خواهد شد.

مهسا کدخدا این فصل عنوان بهترین دریافت‌کننده لیگ والیبال زنان را کسب کرد و بعید نیست عناوین فردی او – صرف‌نظر از موفقیت‌های تیمی – تا مدت‌ها تداوم داشته باشد.

وی در این خصوص عنوان کرد: گرچه عناوین فردی همیشه در مرتبه‌ای پایین‌تر از عناوین تیمی قرار دارند؛ اما از ابتدای فصل اهداف بزرگی برای خودم مشخص کردم و با توجه به تلاش‌ها و آمادگی‌هایم و همچنین شرایط خوب تیم پیکان، بهترین دریافت‌کننده فصل انتخاب شدم. این موفقیت تنها به من تعلق نداشت.

مهسا بخش مهمی از برنامه نیلوفر رشیدی برای موفقیت تیم ملی در مسابقات پرتعداد سال ۱۴۰۲ است چنان که ایران باید در مسابقات قهرمانی آسیا و کاپ قاره‌ای شرکت کند. او چهره سرسخت، آرام و قابل‌اتکا برای دقایق و روزهای سخت است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=90304

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.