5
نظر رشیدی درباره پوران زارع، فاطمه منظوری و دیگران

نیلوفر رشیدی: یک تیم ملی جدید در راه است

  • کد خبر : 90419
  • 31 فروردین 1402 - 20:40
نیلوفر رشیدی: یک تیم ملی جدید در راه است
سرمربی پیکان و تیم ملی والیبال در آستانه حضور در مسابقات باشگاه‌های زنان آسیا در گفتگویی مفصل با افرا ورزش شرکت کرده است.

به گزارش افرا ورزش، نیلوفر رشیدی که هم‌زمان هدایت پیکان و تیم ملی والیبال زنان ایران را بر عهده دارد آماده حضور در مسابقات باشگاه‌های زنان آسیا می‌شود.

بیست و سومین دوره رقابت‌های والیبال باشگاه‌های زنان آسیا ۲۰۲۳ از ۵ تا ۱۲ اردیبهشت به میزبانی ویتنام برگزار می‌شود.

رشیدی در این‌باره به افرا ورزش می‌گوید: پیکان از شرایط تیمی خوبی برخوردار است و بازیکنان از آمادگی بالایی برخوردار هستند. با توجه به اینکه سایپا و باریج اسانس به‌عنوان نماینده ایران در دوره‌های قبلی مسابقات رتبه چهارم را کسب کردند؛ امیدواریم بتوانیم عملکرد قابل دفاعی در این مسابقات داشته باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به غربالگری‌های انجام شده، ترکیب تیم پیکان شامل بازیکنان جوان و باتجربه است. معتقدم با این ترکیب می‌توانیم به ‌طور هم‌زمان از پتانسیل بازیکنان جوان و تجربه بازیکنان باسابقه استفاده کنیم.

رشیدی افزود: والیبال زنان ایران یک خانواده بزرگ است. پیکان نماینده این خانواده در باشگاه‌های آسیاست و موفقیت این تیم،

موفقیت خانواده والیبال زنان تلقی می‌شود.

کاروان پیکان دوم اردیبهشت به ویتنام اعزام می‌شود و در این رقابت‌ها با نماینده کشور میزبان، چین تایپه و ژاپن هم‌گروه است.
نگاه ملی دخیل است اما این یک اعزام باشگاهی است

رشیدی گفت: ما تعداد زیادی بازیکن برای حضور در اردو نداشتیم. از لیست ۳۶ نفره اولیه ۲۲ بازیکن به اردو آمدند. غایبان، یا مصدوم بودند یا اولویت‌ها و برنامه‌های دیگری داشتند و نمی‌توانستیم روی آن‌ها حساب کنیم.

سرمربی پیکان ادامه داد: اردوی مشترک ما با تیم ملی به دلیل همین کمبود بازیکن بود. به‌عبارت‌دیگر برای این که این کمبود نفرات جبران شود و کمکی هم به برنامه‌های آینده تیم ملی شود، این اردو مشترک برگزار شد و از قبل هم برنامه‌ای برای اعزام تیم ملی به نام پیکان وجود نداشت.

وضعیت آسیب‌دیدگان و جدا ماندگان

رشیدی با بیان این که رویا فرخی از ناحیه مچ پا آسیب دید و شبنم علیخانی و مهسا صابری از تیم ملی خداحافظی کرده‌اند گفت: صابری دچار پارگی مینسک بود و جراحی داشت؛ اما به‌طورکلی قصد داشتیم در پیکان از نفراتی استفاده کنیم که در ادامه بتوانند به تیم ملی هم خدمت کنند در غیر این صورت منعی برای دعوت از شبنم علیخانی نبود.

به گفته رشیدی مسئله پارگی ای سی ال الهه پورصالح و جراحی سنگین فک آیتک سلامت هم دیگران مشکلات تیم اعزامی در زمینه کمبود بازیکن بود.

به گفته رشیدی، الهه پورصالح بر اساس نظر پزشک معالج خود تا اوایل نیمه دوم سال جاری اجازه فعالیت ورزشی نخواهد داشت.

همچنین مونا آشفته پشت‌خط‌زن پیکان نیز آسیب‌دیدگی جزئی دارد؛ اما با تعهدی که همواره نسبت به زندگی ورزشی‌اش داشته؛ با فیزیوتراپی و تمرینات بدنسازی مصدومیت خود را تا حد زیادی کنترل کرده و مانعی برای حضور در باشگاه‌های آسیا ندارد.

نگار هاشمی می‌تواند با مشتاقی رقابت کند

سرمربی پیکان در مورد عدم استفاده از محدثه مشتاقی گفت: محدثه مشتاقی اگرچه برترین لیبروی لیگ شد؛ اما قصد داشتم در باشگاه‌های آسیا به نگار هاشمی جوان که باید به زودی با مشتاقی رقابت کند میدان بدهم.

وی افزود: مشتاقی در تیم ملی فرصت خواهد داشت و به‌طورکلی، قرار نیست پیکان باشگاه‌های آسیا همان تیم ملی آینده باشد.

چه‌بسا جمعی از نفرات این تیم اعزامی پیکان در فهرست تیم ملی حضور نداشته باشند و مسئله ملی، مقوله دیگری است.

به باشگاه‌های آسیا به چشم محکی برای جوانان نگاه می‌کنیم

رشیدی با تاکید بر این که مسابقات والیبال زنان باشگاه‌های آسیا یک محک است گفت: بازیکن جوانی که در حالت طبیعی نمی‌تواند برای تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا به میدان برود در مسابقاتی نظیر باشگاه‌های آسیا فرصت دارد که تجربه کند، یاد بگیرد و تجربیاتش را در آینده در خدمت تیم ملی قرار دهد.

او عنوان کرد: از دو سه بازیکن که فاکتور بگیریم، پیکان با تیمی در محدوده سنی ۲۲ و ۲۳ سال به تایلند می‌رود. ما درسا فلاح و نگار هاشمی نوجوان را به آسیا می‌بریم و این طور نیست که چون سنشان کم است سطح فنی خیلی پایین‌تری نسبت به سایرین داشته باشند. آن‌ها با همین سن دارند با بزرگ‌ترهای هم پستی خود رقابت می‌کنند.

درباره مائده برهانی

رشیدی به وضعیت مائده برهانی کاپیتان تیم ملی اشاره و عنوان کرد: تقویم لیگ یونان با برنامه‌های ما تداخل داشت و مائده برهانی قادر نبود به جمع ما ملحق شود. در مورد برنامه حضور او در تیم ملی، هنوز صحبتی صورت نگرفته است.

یک تیم ملی جدید در راه است

خبر خوش نیلوفر رشیدی، نگرش بر ساخت یک تیم ملی جدید مبتنی بر جوانان است. او گفت: وقتی وارد اردو شدم، به دلیل غیبت بسیاری از بازیکنان دعوت شده، نگران تغییرات زیادی بودم که وجود داشت. اما وقتی انگیزه بازیکنان جوان و حس استقبال از یاد گرفتن نکات جدید را در آن‌ها دیدم انرژی گرفتم.

وی ادامه داد: فاطمه منظوری بازیکن ۲۰ ساله ماست که تجربه ملی ندارد؛ اما او را به مسابقات باشگاه‌های آسیا می‌بریم. عقیده دارم اگر قرار است فرصتی به کسی داده شود، همین حالا زمانش است. او از فرصتی که آسیب‌دیدگی پورصالح و صابری برایش ایجاد کرد، استفاده کرد و می‌تواند به بازیکن بزرگی تبدیل شود.

رشیدی به فاطمه خلیلی هم اشاره و عنوان کرد: خلیلی ۲۱ ساله است و گرچه در تیم اعزامی ما به باشگاه‌های آسیا حاضر نیست اما در مورد او امید زیادی داریم. او در تیم باشگاهی‌اش دریافت‌کننده بود؛ اما قدرت تهاجمی او به‌اندازه‌ای است که بازی در پست دریافت‌کننده، بخشی از توانمندی‌های خود را محو می‌کند. به همین دلیل روی تغییر پستش به قطر پاسور کار کرده‌ایم و امیدوارم به‌تدریج در این پست بدرخشد.

مورد پوران زارع از زبان رشیدی

سرمربی پیکان و تیم ملی درباره پوران زارع و راز صلابت و ثبات او به‌عنوان باتجربه‌ترین بازیکن تیم هم صحبت کرد.

او در این باره گفت: پوران زارع همیشه می‌خواهد بجنگد و نبازد. او بازیکنی است که با تمام وجود تمرین می‌کند. کیفیت تمرین او را که ببینید شگفت‌زده می‌شوید.

رشیدی ادامه داد: پوران هرگز نمی‌گوید خسته‌ام. من به‌ندرت دیده‌ام که کیفیت تمرین پایینی داشته باشد. زارع همچنین تغذیه خوبی دارد و سالم زندگی می‌کند. باید تاکید کنم که ما می‌توانیم در والیبال زنان ایران پوران‌ها و شبنم‌ها و مائده‌های زیادی داشته باشیم اگر تجربه بازی بیشتری برای دختران والیبالیست ما اتفاق بیفتد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=90419

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.