6
 به اردو و تجهیزات پیشرفته‌تر نیاز داریم

رستمیان: تدارک ورزشکار المپیکی باید در حد المپیک باشد

  • کد خبر : 91300
  • 30 اردیبهشت 1402 - 18:55
رستمیان: تدارک ورزشکار المپیکی باید در حد المپیک باشد
هانیه رستمیان پس از کسب نقره تپانچه ۲۵ متر جام جهان تیراندازی باکو تاکید کرد تدارک ورزشکار المپیکی باید در حد المپیک باشد.

به گزارش افرا ورزش جام جهانی تیراندازی در باکو برگزار شد و هانیه رستمیان توانست با کسب ۳۳ امتیاز، به مدال نقره تپانچه ۲۵ متر زنان دست یابد.

این مدال، دومین مدال تاریخ تیراندازی زنان ایران در جام جهانی در بخش تپانچه بود. هانیه در سال ۲۰۱۹ در دهلی هند، برنز را کسب کرده بود و اکنون کیفیت مدال خود را ارتقا داده است.

هانیه تنها دختر ایرانی است که توانسته تاکنون سهمیه المپیک پاریس را قطعی کند. او سال آینده برای دومین بار متوالی، فرصت حضور در المپیک تابستانی را به دست می‌آورد و تجربیات توکیو برای او کارگشا خواهد بود.

او در گفتگو با افرا ورزش در خصوص عملکرد خود در جام جهانی باکو گفت: پس از اینکه مدال برنز جهانی را در سال ۲۰۱۹ به دست آوردم، این نقره دومین مدال جهانی زنان ایران در تپانچه است. خوشحالم که امسال توانستم به مدال خوش‌رنگ‌تری دست یابم.

تیرانداز تیم ملی افزود: این مدال می‌تواند در آینده تیراندازی در ایران تأثیرگذار باشد و امکانات و توجهات از سوی مسئولین را افزایش دهد. از طرف دیگر امیدوارم که به علاقه‌مندان و مستعدان این رشته در ایران، انگیزه‌ لازم برای رشد و پیشرفت را بدهد.

رستمیان در خصوص عملکرد تیم ملی در این رقابت‌ها اظهار کرد: جام جهانی باکو سومین مسابقه جهانی سال ۲۰۲۳، اما اولین اعزام تیم ملی به مسابقات جهانی بود. سطح این رقابت از دو مسابقه قبلی بالاتر بود و کسب یک طلا و یک نقره در مجموع، عملکرد خوبی برای ما محسوب می‌شود.

او ادامه داد: کمتر از ۳ ماه دیگر دوباره در مسابقات قهرمانی جهان در باکو رقابت خواهیم کرد. مسابقات آینده تاثیر مهمی در کسب سهمیه المپیک پاریس دارد و از آنجایی که بهترین تیراندازان از سراسر جهان در این مسابقات حاضر می‌شوند، امیدوارم سهمیه ایران در المپیک توسط دیگر تیراندازان افزایش پیدا کند.

رستمیان همچنین گفت: حضور و رقابت در المپیک نیازمند آماده‌سازی و برنامه‌ریزی منظم است و اگر شرایط مهیا شود، پتانسیل کسب نتایج خوبی در پاریس داریم. هر درخششی به پیش نیازی وابسته است. تدارک ورزشکار المپیکی باید در حد المپیک باشد.

ملی‌پوش تپانچه همچنین اضافه کرد: در راه آماده‌سازی، حضور مستمر در همه‌ رقابت‌های جهانی و تجربه فینال‌ مسابقات می‌تواند مفید و کمک‌کننده باشد. علاوه بر آن، تیم ملی به اردوی برون‌مرزی و تجهیزات پیشرفته‌تر نیاز دارد.

رستمیان در پایان گفت: فدراسیون تیراندازی با وجود تمام مشکلات، سعی در فراهم‌کردن امکانات دارد، اما این حمایت‌ها باید افزایش یابد.  می‌توانیم حضوری قوی در المپیک داشته باشیم به شرطی که نیاز‌های تیراندازان برآورده شود،

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=91300

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.