3
والیبال چلنجر کاپ آسیا

پیروزی ایران برابر هنگ کنگ در ست پنجم

  • کد خبر : 91929
  • 29 خرداد 1402 - 16:11
پیروزی ایران برابر هنگ کنگ در ست پنجم
دختران والیبالیست ایران در نخستین دیدار خود در مسابقات چلنجر کاپ در اندونزی، در یک بازی دشوار در ست پنجم هنگ کنگ را شکست دادند.

به گزارش افرا ورزش، دومین روز از مسابقات والیبال چلنجر کاپ آسیا به میزبانی اندونزی با نخستین دیدار تیم ملی زنان ایران و نخستین پیروزی ملی پوشان همراه بود.

عصر امروز دوشنبه 29 خرداد، تیم ملی والیبال زنان ایران با هدایت نیلوفر رشیدی در نخستین دیدار خود برابر هنگ کنگ 3 بر 2 بخ برتری دست پیدا کرد.

بنا بر گزارش وب سایت فدراسیون والیبال، مهسا کدخدا (کاپیتان)،  مونا آشفته، سودابه باقرپور، مونا دریس محمودی، نگین شیرتری، فاطمه امینی و نگار هاشمی در ترکیب ابتدایی تیم ایران در این مسابقه حضور داشتند. نکته قابل توجه در ترکیب ایران به کارگیری مونا آشفته در پست قطر پاسور بود.

پست تخصصی این بازیکن دریافت کننده قدرتی است اما با نظر کادر فنی در این دیدار در پست قطر پاسور بازی کرد تا این استراتژی رشیدی در نهایت منجر به پیروزی تیم ایران شود.

دو تیم در ست اول این دیدار رقابت نزدیکی با هم داشتند و دقایقی از بازی امتیاز به امتیاز پیش رفتند اما در امتیازات حساس مسابقه هنگ‌کنگ پیش افتاد و در نهایت موفق شد این ست را ۲۵ بر ۲۲ برنده شود‌.

ست دوم با برتری ملی‌پوشان کشورمان آغاز شد و ۷ بر ۴ از حریف خود پیش افتادند و در نهایت ملی‌پوشان کشورمان در نهایت این ست را ۲۵ بر ۲۰ از آن خود کردند.

تیم ملی زنان ایران که انگیزه زیادی از برد ست قبل کسب کرده بود، در ست سوم هم عملکرد درخشانی داشت و ۹ بر ۱ از حریف پیش افتاد و در نهایت ۲۵ بر ۱۷ به برتری رسید.‌

هر چند ایران دو امتیاز اول ست چهارم را به خود اختصاص داد اما در ادامه هنگ‌کنگ از ایران پیش افتاد و در نهایت این ست با برتری ۲۵ بر ۱۹ به نفع هنگ‌کنگ به پایان رسید تا کار به ست پنجم کشیده شود.

دقایق ابتدایی ست پنجم مسابقه پایاپای پیش رفت اما ملی‌پوشان ایران موفق شدند ۸ بر ۵ جلو بیافتند. اشتباهات فردی بازیکنان ایران اختلاف امتیاز را کم کرد اما در ادامه زنان ملی‌پوش با حفظ برتری خود این ست را ۱۵ بر ۸ به نفع خود به پایان رساندند.

تیم ملی والیبال زنان ایران با کسب این پیروزی موفق به صعود به جمع هشت تیم برتر مسابقات شد و فردا (سه‌شنبه ۳۰ خرداد) در دومین دیدار، ملی‌پوشان کشورمان برای صدرنشینی به مصاف چین‌تایپه می‌روند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=91929

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.