3
والیبال چلنجر کاپ آسیا

باخت دیگری برابر ویتنام | شکست‌های گویا و معنادار

  • کد خبر : 91964
  • 31 خرداد 1402 - 12:14
باخت دیگری برابر ویتنام | شکست‌های گویا و معنادار
تیم ملی والیبال زنان ایران در سومین دیدار خود در مسابقات چلنجر کاپ برابر ویتنام شکست خورد. ترکیب ایران روز ناگواری را در این بازی سپری کرد.

به گزارش افرا ورزش، نیلوفر رشیدی و تیم تغییریافته‌اش امروز برای دومین بار در مسابقات والیبال چلنجر کاپ آسیا مغلوب شدند و این بار ویتنام حریف ایران بود.

در دور دوم چلنجر کاپ در اندونزی، امروز چهارشنبه 31 خرداد، تیم ملی والیبال زنان ایران سه بر صفر برابر ویتنام شکست خورد. این یک نمایش ناموفق از تیم ملی بود.

همانند مسابقه برابر چین تایپه، بزرگ‌ترین مشکل در تیم ایران، دریافت‌ها بود جایی که نگار هاشمی و در مقاطعی از مسابقه، کیمیا کیانی نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و البته این موضوع، چندان دور از ذهن نبود.

در این میان، آسیب‌دیدگی ریحانه کریمی در ست نخست نیز مزید بر علت شد. نیلوفر رشیدی که ترکیبی تازه را به اندونزی برده و جابجایی های فنی پرشماری انجام می‌دهد در حال گرفتن بازخورد از عملکرد نفرات جوان است.

پیروزی ۲۵ بر ۱۰ ویتنام در ست نخست و همچنین ۲۵ بر ۹ در ست دوم گویای برتری حریف و اشتباهات پرتعداد ما بود. در ست سوم، اوضاع کمی بهتر شد و ۱۸ بر ۲۵ بر روی اسکوربورد نقش بست.

حتی باتجربه‌ترهای تیم نظیر مهسا کدخدا و سودابه باقرپور و امتیازات مونا آشفته نیز قادر نبود مانع از وقوع یک “باخت بد” برابر ویتنام شود.

رشیدی ارنج مهسا کدخدا (کاپیتان)، مونا آشفته، سودابه باقرپور، ریحانه کریمی، نگین شیرتری، فاطمه امینی و نگار هاشمی را در ابتدای مسابقه به میدان فرستاد.

در شرایطی که تیم ملی با انتقاداتی مواجه شده نباید از خاطر برد که چلنجر کاپ یک رویداد غیررسمی و تدارکاتی است و فرصتی برای شناسایی ظرفیت واقعی بازیکنان.

اگر نیلوفر رشیدی در چنین میدانی، مجال آزمون‌وخطا پیدا نکند در کدام مسابقه قادر به محک دختران جوان است؟ مگر چقدر فرصت بازی تدارکاتی برای تیم ملی فراهم است که بخواهیم در هر رویداد مسابقاتی، از همه داشته‌هایمان استفاده کنیم؟

از سوی دیگر موضوع مشکل در دریافت، نباید دستمایه انتقاد از جوانان ما قرار گیرد و باید از آنها حمایت کرد. بازیکنانی که در طول سال فرصت کمی برای بازی دارند طبیعتا در یک رویداد بین المللی قادر به ارائه یک نمایش مقبول نیستند و این، حاصل یک معادله ساده است.

کار در چلنجر کاپ ادامه دارد. ایران باید جمعه دوم تیر با ازبکستان روبرو شود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=91964

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.