5
با اعلام رسمی سازمان لیگ

تیم های لیگ برتری در لیگ فوتبال زنان صاحب امتیاز شدند

  • کد خبر : 92035
  • 04 تیر 1402 - 10:39
تیم های لیگ برتری در لیگ فوتبال زنان صاحب امتیاز شدند
سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرد تیم‌های لیگ برتر فوتبال مردان به طور رایگان در لیگ فوتبال زنان صاحب‌امتیاز شدند.

به گزارش افرا ورزش، پس از این که باشگاه‌های لیگ فوتبال مردان نسبت به حضور در فوتبال زنان ابراز علاقه کردند اکنون سازمان لیگ به آن‌ها این امتیاز را داده که به طور رایگان و بدون حضور در لیگ یک، وارد لیگ برتر زنان شوند.

این یک خبر مسرت‌بخش برای باشگاه‌هایی نظیر پرسپولیس، استقلال و فولاد خوزستان است که تلاش می‌کنند تیم‌های فوتبال زنان خود را تشکیل دهند.

سازمان لیگ فوتبال ایران در بیانیه خود آورده است: طبق مصوبه سازمان لیگ  به جهت ایجاد شرایط مطلوب‌تر دریافت مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های لیگ برتر، توسعه فوتبال بانوان، افزایش سطح کیفی، ارتقای رشد و پویایی هرچه بیشتر لیگ برتر و همچنین ایجاد انگیزه بیشتر در کشف استعدادهای جدید و بالا بردن استانداردهای باشگاه‌های حاضر در حوزه فوتبال بانوان و برای  گسترش جامعه آماری و افزایش حامیان مالی و سرمایه‌گذارهای بخش خصوصی، مقرر گردید در فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲  به باشگاه‌های لیگ برتر آقایان امتیاز لیگ برتر فوتبال بانوان بدون امکان انتقال تخصیص داده شود.

این بدان معنا است که لیگ برتر فوتبال زنان که فصل گذشته با ۱۲ تیم آغاز شده بود  (و در میانه راه انصرافی هم داشت) احتمالاً با تعداد تیم بیشتری برگزار می‌شود.

از سوی دیگر، پرسپولیس و استقلال در صورت راه‌اندازی تیم‌های زنان خود با پیوستن به لیگ برتر، ارزش و اعتبار لیگ را بالا می‌برند و لیگ را از نظر نام و اعتباری جذاب می‌کنند گرچه شاید در تشکیل تیم‌های قدرتمند مشکلات جدی داشته باشند.

پیش‌بینی می‌شود تیم‌های تازه‌وارد لیگ برتر زنان از طریق این مصوبه، قادر به رقابت با تیم‌های باسابقه‌ که بازیکنان برتر لیگ را در اختیار دارند نباشند و البته برای آن‌ها نیز موفقیت در نخستین فصل حضور، اهمیت چندانی ندارد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=92035

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.