4
پایان حضور در سایه انتقادات و حواشی

برکناری نصیری پس از ۱۴ سال مدیریت پرانتقاد

  • کد خبر : 92510
  • 10 مرداد 1402 - 18:38
برکناری نصیری پس از ۱۴ سال مدیریت پرانتقاد
شهرزاد نصیری مدیر کمیته برگزاری مسابقات فوتسال زنان، پس از ۱۴ سال حضور در سازمان لیگ فوتسال از این سمت کنار گذاشته شد.

به گزارش افرا ورزش شهرزاد نصیری، مسئول امور زنان سازمان لیگ فوتسال، پس از ۱۴ سال از این سمت کنار گذاشته شد. اتفاقی که از ماه ها پیش در مورد آن زمزمه های زیادی به گوش می رسید.

خروج نصیری از سازمان لیگ فوتسال، مورد استقبال اهالی فوتسال است. با وجود این که نصیری به‌عنوان نفر اول فوتسال زنان ایران تلاش می‌کرد ارتباطات خود را با نفرات کلیدی حفظ کند؛ اما این برای ایجاد محبوبیت کافی نبود.

به‌عبارت‌دیگر، مسئله پایان کار شهرزاد نصیری در سازمان لیگ فوتسال، موضوعی بود که بسیاری از اهالی فوتسال – حتی به‌اصطلاح دوستان وی نیز – منتظر آن بودند.

چندشغله بزرگ فوتسال و فوتبال

شهرزاد نصیری یک بازیکن سابق فوتبال بود. او در مسابقات دوستانه پیش از به رسمیت شناخته‌شدن حجاب توسط فیفا، برای تیم ایران چند بازی انجام داد و همین سابقه، جای او را در امور اجرایی فوتبال و فوتسال زنان باز کرد.

در حقیقت شهرزاد نصیری محصول و نتیجه دورانی است که فوتسال و فوتبال زنان، نوپا و فاقد مدیر و نیروی اجرایی بود و گزینه‌های متعددی برای پست‌های کلیدی مربوطه، در دسترس نبودند.

او علاوه بر مدیر کمیته فوتسال زنان، در عناوین مختلفی از جمله سرپرست دو تیم ملی فوتبال و فوتسال زنان و همچنین دبیر هیئت فوتبال تهران فعالیت داشت. این اشتعال هم‌زمان در چندین ارگان مختلف باعث شده بود که بعضی رسانه‌ها به او لقب ام‌المشاغل بدهند.

نصیری در حالی به کار خود در سازمان لیگ فوتسال پایان داد که حتی در مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر فوتسال در تاریخ ۲۸ تیر ۱۴۰۲، نیز حضور داشت.

به‌عنوان یک نقطه قوت، او کسی بود که برای فوتسال وقت می‌گذاشت و تلاشگری او قابل کتمان نیست. مدیریتی منطقی و هوشمندانه با حفظ ارتباطات و مردم‌داری، می‌توانست او را به جایگاه‌های بالاتری برساند؛ اما اشتباهات او مرگبار بود.

با وجود این که او در گذشته و تا پایان دوران اخیر هیئت فوتبال استان تهران، مورد حمایت دوستانش در این نهاد فوتبالی پایتخت بوده اما واقعیت این است که او دیگر قادر نیست آب رفته را به جوی بازگرداند.

نصیری، مدافع پروژه عبث سوپرلیگ

دوران فعالیت شهرزاد نصیری در سازمان لیگ فوتسال همواره با انتقادات فراوانی روبرو بوده است؛ ازجمله تأسیس سوپرلیگ به‌عنوان سطح بالاتر لیگ برتر فوتسال زنان.

این مسابقات به گفته شهرزاد نصیری به علت “حمایت بیشتر اسپانسرها” و “حرفه‌ای شدن فوتسال زنان” راه‌اندازی شد که علاوه بر انتقادات زیاد بر نحوه برگزاری آن، باعث دامن‌زدن به شکاف سطح مالی تیم‌های فوتسال زنان نیز شد.

در فوتسالی که تیم‌های آن با مشکلات مالی شدیدی روبرو هستند، گسترش لیگ‌ها به سوپرلیگ و لیگ برتر و همچنین لیگ عریض‌وطویل دسته یک، در ضرورت سازماندهی لیگ‌ها علامت سؤال ایجاد می‌کرد.

در لیگی که او مدافعش بود، تیم‌ها باید سه دور با هم بازی می‌کردند و در دور سوم، تیم‌هایی که وضعیت بهتری در جدول داشتند میزبان می‌شدند. براین‌اساس، تیم‌های نگون‌بخت نیمه پایین جدول که طبیعتاً وضع مالی ضعیف‌تری نسبت به بالانشینان متمول داشتند در دور سوم سوپرلیگ دائم در جاده و سفر بین این شهر و آن شهر بودند.

به‌طورکلی، شهرزاد نصیری مدیری اهل مشورت و خرد جمعی نبود. او تصمیم می‌گرفت و در تصمیماتش، حمایتی جدی از دوستانش داشت. حمایت او از برخی از داورانی که با آنها رابطه نزدیکی داشت در میان اهالی فوتسال، شهره است.

پرونده بی‌پاسخ فرهان ملارد

گل سرسبد دوران فعالیت شهرزاد نصیری در سازمان لیگ فوتسال ایران، موضوع حضور فرهان ملارد در سوپرلیگ سال ۱۴۰۰ است. این مسئله به سال ۱۳۹۹ برمی‌گردد؛ زمانی که این تیم توانست پس از حضور در لیگ دسته یک فوتسال، جواز صعود به سطح بالاتر و لیگ برتر را کسب کند.

فرهان ملارد پس از صعود به لیگ برتر ، از حضور در این مسابقات انصراف می‌دهد و دلیل این تصمیم را مشکلات مالی و اسپانسرینگ اعلام می‌کند. طبق مصوبه سازمان لیگ فوتسال و هر سازمان فوتبالی و فوتسالی دیگر در هر نقطه از جهان، عدم حضور در یک‌فصل لیگ، به سقوط آن تیم به دسته پایین‌تر منجر می‌شود.

اما این قانون در خصوص فرهان ملارد اجرا نشد و شهرزاد نصیری، به این باشگاه یک‌فصل “استراحت” داد. اتفاقی که هنوز هم قابل‌باور نیست.

بدین ترتیب ملارد پس از یک‌فصل غیبت، مستقیم به دسته بالاتر رفت و در سوپرلیگ شرکت کرد. تیمی که نامش به رایزکو صفادشت تغییر یافت. سازمان لیگ فوتسال و شخص شهرزاد نصیری هرگز به سؤال در مورد سازوکار حضور ملارد در سوپرلیگ پاسخ روشنی ندادند و هیچ مصوبه رسمی برای چنین تصمیمی ارائه نشد.

علاوه بر آن در دوره فعالیت شهرزاد نصیری در سازمان لیگ‌، عکاسان و نماینده‌های برخی رسانه‌ها اجاره حضور در محل برگزاری مسابقه را نداشتند. مثالی که نشان‌دهنده برخورد سلیقه‌ای با رسانه‌ و خبرگزاری‌های مختلف توسط این مسئول سازمان لیگ بود.

همچنین زمزمه‌هایی حول سوءمدیریت سازمان لیگ فوتسال درخصوص پخش زنده بازی‌های چند تیم خاص و همچنین کوتاهی در برقراری شرایط مناسب درزمان همه‌گیری ویروس و تست‌های کرونا وجود دارد. برخی باشگاه‌ها این موارد را به فقدان مدیریت صحیح در سازمان لیگ نسبت می‌دادند.

سازمان لیگ فوتسال هنوز جایگزین شهرزاد نصیری را معرفی نکرده است. آن هم در حالی که سوپرلیگ فوتسال زنان در راه است و حتی قرعه‌کشی این مسابقات نیز انجام نشده است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=92510

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. پول اهالی فوتبال رو حسابی خوردن. به یک سری سمت دادن به یک سری هیچ.مثل اعضای مهر اعظام

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.