4
اوضاع بد فوتسال زنان ادامه دارد

فرشته کریمی صدای دخترهای فوتسالیست

  • کد خبر : 92530
  • 11 مرداد 1402 - 17:01
فرشته کریمی صدای دخترهای فوتسالیست
در حالی که نقل و انتقالات فوتبال ایران ادامه دارد و هر روز منتظر یک بمب در فوتبال آقایان هستیم، صدای فوتسالیست‌ها از این همه تبعیض بلند است.

به گزارش افرا ورزش روز گذشته مصاحبه‌ای از فرشته کریمی، ستاره فوتسال ایران منتشر شد که بازتاب زیادی داشت. او در مصاحبه‌ای با گلایه از رضا درویش، مدیر عامل پرسپولیس اعلام کرد که اوضاع در فوتسال بانوان وخیم است و این همه تبعیض اصلا زیبنده ورزش ایران نیست.

این در حالی است که نیلوفر اردلان به عنوان سرمربی و فرزانه توسلی، فرشته کریمی و نسیمه غلامی به عنوان بازیکن جدایی‌شان از تیم پیکان قطعی شده است.

گفته می‌شود که طی روزهای آینده دیگر ستاره‌های سرشناس تیم پیکان هم از جمع خودروسازان جدا می‌شوند. اوضاع مالی تیم‌ها خوب نیست و انصراف تیم‌ها از سوپرلیگ جدی‌تر از همیشه است.

اوضاع وخیم است

«واقعا نمی‌دانم چرا این اتفاقات در حال رخ دادن برای فوتسال زنان است. واقعا زشت است که با این همه هزینه‌ای که در ورزش ایران می‌شود، اسپانسرها برای هزینه 8 تا 10 میلیاردی رغبتی به حضور در فوتسال زنان نداشته باشند و این مسئله زیبنده نیست.

چرا باشگاه‌های متمولی مثل پرسپولیس، استقلال و سپاهان برای حضور در فوتسال زنان پا پیش نمی‌گذارند؟ اوضاع در فوتسال زنان وخیم‌تر از فوتبال زنان است و متاسفانه شرایط مالی تیم‌ها خوب نیست.

من پرسپولیسی‌ام و از آقای درویش گلایه دارم. می‌گویند بیش از 300 میلیارد تومان سقف بودجه باشگاه پرسپولیس برای فصل جدید است. واقعا 10 میلیارد تومان باشگاه پرسپولیس برای سرمایه‌گذاری در فوتسال زنان ندارد؟

با 10 میلیارد تومان می‌توان امید قریب به یقینی داشت که تیم بتواند در سوپرلیگ فوتسال زنان قهرمان شود و می‌تواند این مسئله یک جام به ویترین باشگاه پرسپولیس اضافه کند.»

این تنها بخشی از صحبت‌های فرشته کریمی، ستاره فوتسال ایران و آسیا است. اگرچه بارها و بارها در تبعیض علنی بین فوتبال و دیگر ورزش‌ها نوشتیم و هیچ گوشی بدهکار نبود، این بار فرشته کریمی حرف دل بسیاری از فوتسالیست‌ها را زد.

به دنبال اسپانسر

طبق قرار 31 شهریور ماه فصل جدید سوپرلیگ فوتسال بانوان با حضور ده تیم برگزار می‌شود و این در شرایطی است که تیم‌هایی مانند نصر امید کرج، هیات فوتبال نطنز و ملی‌حفاری اهواز 3 تیمی که هستند که موضوع انصراف‌شان از فصل جدید سوپرلیگ به صورت جدی مطرح شده.

این در حالی‌ست که خبری از ورود اسپانسرهای تازه به سوپرلیگ فوتسال زنان ایران نیست. مساله‌ای که حالا به صورت جدی مطرح شده است و نگرانی‌ بسیاری از کارشناسان را به دنبال داشته و فرشته کریمی هم به صورت جدی به آن اشاره کرده است.

راهی جز رفتن نیست؟

بخش ترسناک صحبت‌های ستاره فوتسال ایران آنجایی است که هیچ‌کس صدای او را نمی‌شنود. او در بخشی از مصاحبه خود اذعان کرده است که به جایی رسیده ایم که انگار راهی جز رفتن نداریم!

«صادقانه می‌گویم که دوست دارم در ایران بازی کنم اما با ارقامی که بعضی از تیم‌ها پیشنهاد می‌دهند، واقعا راهی جز رفتن از فوتسال ایران نیست.

حتی برخی کشورهای حوزه خلیج‌فارس که فوتسال‌شان نوپاست، بسیار ارقام بهتری از تیم‌های ایرانی می‌دهند و برای فوتسال زنان ایران که یکی از بهترین لیگ‌های دنیا را دارد، واقعا این مسئله زیبنده نیست.»

ماجرای مهاجرت و جان به لب رسیدن ورزشکاران هر روز مطرح می‌شود و هیچ‌کس صدای آنها را نمی‌شنود. تا این لحظه آخرین نفری که این هشدار را داده است، فرشته کریمی است! آیا کسی صدای او را می‌شنود؟ آیا مسئولان راه حلی برای برون رفت فوتسال از این اوضاع بحرانی خواهند یافت؟

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=92530

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.