4
وضعیت اقتصادی ورزش زنان نگران‌کننده است

فوتبال زنان، آخرین ساکن بخش ثروتمند شهر

  • کد خبر : 92621
  • 17 مرداد 1402 - 18:40
فوتبال زنان، آخرین ساکن بخش ثروتمند شهر
در شرایطی که ورزش زنان حمایت مالی کم‌رنگ‌تری را به خود می‌بیند، فوتبال زنان تنها نقطه این شهر است که از ویرانی در امان مانده.

به گزارش افرا ورزش، زمزمه‌های این روزهای فوتسال مبنی بر تمایل کوچ بازیکنان و مربیانش به فوتبال، حاکی از اوضاع بهتر در فوتبال زنان است.

به‌ طور کلی، این روزها فوتبال زنان بالاترین سقف دستمزدها را در اختیار دارد و این رو، جذاب‌ترین فرصت برای یک دختر ورزشکار توانمند از نظر فیزیکی است.

پرداخت مبالغی که در لیگ ۱۴۰۱ به بیش از یک میلیارد تومان نیز رسیده، از یک سو شکاف طبقاتی بین ورزشکاران رشته‌های مختلف را عمیق می‌کند و از سوی دیگر، تمایل به فوتبالیست شدن را افزایش می‌دهد نظیر آن چه در ورزش مردان رخ‌داده بود.

بر خلاف گذشته که دختران ورزشکار به فوتبال به چشم یک رشته مردانه نگاه می‌کردند و ترجیح می‌دادند در رشته‌های کم‌فشارتر فعالیت کنند، حالا فوتبال به‌تدریج به یک رشته پول‌ساز و جذاب برای دختران تبدیل می‌شود.

با وجود این که فوتبال زنان ایران نه در آسیا و طبیعتاً در جهان، هنوز حرفی برای گفتن ندارد؛ اما حضور باشگاه‌های صنعتی و متمول در فوتبال زنان از یکسو و حضور احتمالی پرسپولیس و استقلال در آینده از سوی دیگر در این بخش، بر جذابیت‌های آن می‌افزاید.

با روند فعلی به نظر می‌رسد در لیگ ۱۴۰۲ سقف دستمزد پرداخت شده به یک بازیکن فوتبال زنان به یک و نیم میلیارد تومان برسد که رقمی کاملاً متفاوت با هر رشته دیگری است.

تنها در والیبال و بسکتبال است که نزدیک‌ترین رقابت با ارقام فوتبال زنان در آن‌ها وجود دارد؛ اما این فاصله نیز بسیار عمیق است و بعید به نظر می‌رسد در لیگ ۱۴۰۲ بالاترین رقم قرارداد از حوالی ۵۰۰ میلیون تومان عبور کند.

در هندبال نیز این رقم به طور قطعی به مرز ۵۰۰ میلیون تومان نخواهد رسید چنان که در سال ۱۴۰۱ بر خلاف برخی زمزمه‌ها، قرارداد بازیکنان مطرح و بزرگ نهایتاً به ارقامی بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان رسیده است.

در رشته‌های رزمی و غیرتوپی نیز ارقام به حدی پایین است که قابل‌بیان هم نیست. بدین ترتیب باید شاهد موج رو به فزونی تمایل دختران ورزشکار به فوتبالیست شدن باشیم. جایی که گردش مالی در آن به‌اندازه چندین رشته مطرح است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=92621

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.