2
جوانان زیر ۲۵ سال لیگ والیبال زنان را بشناسید

اتکای آینده والیبال به این چهار پرچمدار

  • کد خبر : 96010
  • 03 اسفند 1402 - 12:53
اتکای آینده والیبال به این چهار پرچمدار
لیگ برتر والیبال زنان به خط پایان خود رسیده و تکلیف قهرمان طی روزهای آینده مشخص می‌شود اما لیگ ۱۴۰۲ لیگی با رنگ و بوی درخشش جوانان بود.

به گزارش افرا ورزش، لیگ برتر والیبال زنان به زودی قهرمان خود را از میان سایپا و مهرسان می‌شناسد اما درخشش جوانانی که آینده والیبال را می‌سازند از بخش‌های خیره‌کننده این لیگ بود.

سابقه بازی در لیگ برتر طی سال‌های اخیر از این جوانان، مهره‌هایی ساخته است که در عین جوانی، دست کمی از باتجربه‌های بزرگ لیگ ندارند.

نکته جالب‌تر این است که لیگ والیبال امسال شاهد حضور بازیکنان رده‌های سنی نوجوانان و جوانان در ترکیب تیم‌های مختلف بود. بازیکنانی نه برای پر کردن نیمکت، بلکه نقش‌آفرینی در زمین مسابقه.

درسا فلاح، شقایق حسن خانی، سپینود دست برجن و … جمعی از این نفرات‌اند در فرصت دیگری به فهرست بلندبالای آنها که زیبایی لیگ ما هستند خواهیم پرداخت.

تردیدی وجود ندارد که این نفرات می‌توانند طی سال‌های آینده، تاثیرگذارترین بازیکنان ایران باشند. اکنون در این فهرست پنج بازیکنی مورد توجه قرار گرفته‌اند که ۲۰ تا ۲۵ سال سن دارند.

۱) آیتک سلامت (سایپا / ۲۳ ساله)

جوان تبریزی سایپا حتی در روزهایی که نوسان داشته باشد، باز هم کسی است که در نهایت می‌توانید روی او حساب کنید.

او همان طور که به پروژه قهرمانی باریج اسانس و نایب‌قهرمانی سریک کمک کرد، امسال هم نقش انکارناپذیری در پیشروی سایپا داشت. داشتن او به معنای در اختیار داشتن یک شانس بزرگ برای رسیدن به حوالی جام است.

آنچه همه خوبان دارند در آیتک خلاصه شده. قابلیت نجات تیم در لحظات بحرانی، آبشارهای قدرتی مهارنشدنی، دفاع‌های هوشمندانه و اخلاق بی‌نظیرش.

۲) محدثه مشتاقی (ذوب آهن / ۲۴ ساله)

به عنوان یک بازیکن مستعد به ذوب آهن پیوست، فیکس شد، به تیم ملی دعوت شد و امروز با سرعت، در حال فاصله گرفتن از دیگر لیبروهای لیگ برتر است.

آمار عملکرد او می‌گوید با حضور مشتاقی در زمین، لیبرویی با کمترین میزان اشتباه در اختیار دارید. شاید اگر او به جای ذوب آهن که دیگر مدعی قهرمانی نیست، در تیمی حضور داشت که برای جام می‌جنگد، چهره شاخص‌تری در والیبال ایران بود.

پس از کسب عنوان برترین لیبروی لیگ برتر ۱۴۰۱، دور از ذهن نیست که او این عنوان را در لیگ ۱۴۰۲ نیز تکرار کند. او تمام ذوب آهن نیست اما یک شاه‌مهره واقعی است.

۳) فاطمه منظوری (مهرسان / ۲۰ ساله)

عجب بازیکن فوق‌العاده‌ای. او یک پدیده برای والیبال ایران است. با وجود او و روند به‌شدت صعودی‌اش، عجیب نیست که مهرسان توانست به فینال لیگ برسد.

چه در فینال و چه بازی‌های قبل، فاطمه منظوری در پست دریافت‌کننده، یک بازیکن کم‌اشتباه برای تیمش و ویرانگر برای حریف بود. نکته مهم‌تر، نمایان شدن تکامل تدریجی در نمایش فنی اوست.

منظوری که با حضور در ترکیب سریک گنبد دیده شد، حالا تصویری کامل‌تر از خود به نمایش گذاشته است. نمودار پیشرفت او رو به صعود است و رقابت بر سر داشتن او در فصول آینده، بالا می‌گیرد.

۴) زهرا کریمی (سایپا / ۲۲ ساله)

سرعتی زن اراکی در این سن و سال، جام برده، صحنه‌های بین‌المللی را تجربه کرده و البته آشکار است که تشنه فرصت بازی بیشتری است.

در تیمی که با اتکا به باتجربه‌هایش در یک قدمی قهرمانی است، زهرا کریمی بازیکنی است که روی او حساب باز می‌شود. نه برای سرویس‌های دردسرسازش، که برای هوش و قدرت تصمیم‌گیری او.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=96010

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.