2
بم به سلامت از بحران عبور کرد

خاتون بم؛ قهرمانی با نیمکت خالی

  • کد خبر : 96323
  • 14 فروردین 1403 - 17:06
خاتون بم؛ قهرمانی با نیمکت خالی
خاتون بم در حالی قهرمان لیگ برتر فوتبال زنان ۱۴۰۲ شد که این قهرمانی با قهرمانی‌های دیگر این تیم تفاوت داشت. آن‌ها تیمی دست‌خالی بودند.

به گزارش افرا ورزش، سرنوشت لیگ برتر فوتبال زنان امروز سه‌شنبه ۱۴ فروردین با مسجل شدن قهرمانی تیم خاتون بم، مشخص شد و خبری از خلق شگفتی نبود.

بزرگ‌ترین چالش خاتون بم برای قهرمانی، کمبود بازیکن بود. تیمی که از همان ابتدای فصل نیز با بازیکنان کم تعدادی بسته شده بود در میانه راه، سه بازیکن کلیدی خود را از دست داد.

در جریان سانحه تصادف سال گذشته، ملیکا محمدی مدافع این تیم جان سپرد و زهرا خواجوی و بهناز طاهرخانی، دروازه‌بان و هافبک این تیم خانه‌نشین شدند و فصل برای آن‌ها به پایان رسید.

در این شرایط خاتون بم در جنگ قهرمانی با ملوان تیمی نصفه و نیمه در اختیار داشت به‌طوری‌که در اغلب مسابقات، نیمکت این تیم بی‌شباهت به یک تیم فوتبال بود: خلوت و بی سرباز.

با این وجود، خاتون بم توانست بار خود را به مقصد برساند. شاید ملوان یا سایر تیم‌های مدعی هرگز تا این حد، فرصت متوقف کردن خاتون بم را در اختیار نداشته‌اند؛ اما هیچ یک از بحران نیروی انسانی در بم استفاده نکردند.

همدلی، قدرت پنهان خاتون بم

از سوی دیگر خاتون بم به پشتوانه اتمسفری سراسر اتحاد و همدلی نزد نفرات خود و از سوی دیگر تجربه و توانمندی‌های غیرقابل‌انکار بازیکنان و مربی‌اش، همانند یک قهرمان واقعی پیش رفت و به جام رسید.

فقدان ملیکا محمدی در ترکیب خاتون بم، گرچه یک خلأ بزرگ تاکتیکی برای خاتون ایجاد کرد؛ اما در همین حال، همبستگی روانی در خاتون را به بالاترین سطح رساند.

درهرحال، خاتون بم به سلطنت بر فوتبال زنان ایران ادامه می‌دهد. مرضیه جعفری همچنان با نسل بی‌رقیبش و حفظ شاکله تیمی که قهرمان شدن را بلد است، دست‌بردار قهرمانی نیست.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=96323

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.