2
تیم استعدادهای برتر ده تا چهارده سال انتخاب شدند

برنامه هاکی روی یخ : تضمین آینده تیم‌های ملی

  • کد خبر : 97137
  • 26 خرداد 1403 - 19:11
برنامه هاکی روی یخ : تضمین آینده تیم‌های ملی
انجمن هاکی روی یخ بنا دارد این رشته را به طور جدی با علاقمندان کم سن و سال پیش ببرد تا در آینده‌ تیم ملی مقتدری داشته باشد.

افرا ورزش: انجمن هاکی روی یخ بر این باور است که تنها راه رسیدن به موفقیت پرداختن به ورزش از سنین کودکی و پرورش استعدادهای برتر برای آینده تیم های ملی است.

از این رو در این مقطع که به لحاظ امکانات با هیچ يک از حریفان آسیایی و حتی همسایه گان خود قابل مقایسه نیستیم به جای نگاه به ورزش قهرمانی،با پرورش استعدادهای درخشان، به آینده ای چشم دارد که جوانان و نوجوانانِ امروز ملی پوشان سالهای بعد باشند و خردسالان که از اکنون تعلیم و آموزش می‌بینند پشتوانه های قدرتمند تیم ملی!

به اسامی تیم‌های ملی کشورهای آسیایی که نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد هر تیم در کمترین حالت ممکن پنج ،شش بازیکن خارجی دارند و با استفاده از آنها می‌توانند به موفقیت‌ دست یابند.

انجمن هاکی روی یخ ایران بنا دارد این رشته را به طور جدی با علاقمندان کم سن و سال پیش ببرد تا در آینده‌ای نزدیک با تکیه بر همین نسل که طی سال‌ها تمرین و مسابقه به تجربه بالایی دست یافته‎اند و بر اساس آنچه انجمن هاکی روی یخ برایشان برنامه‌ریزی کرده با زندگی حرفه‌ای ورزشی آشنایی لازم را کسب کرده اند، تیم ملی صد در صد ایرانی و مقتدری داشته باشد.

بدین منظور در تمام رده‌های سنی دختران و پسران؛ زیر ده سال، ده تا چهارده سال‌ و چهارده تا هجده سال به تشکیل تیم با رعایت تمام اصول حرفه ای از جمله جلسات بدنسازی و روانشناسی،برنامه غذایی مناسب و…اقدام کرده است.

برای آنکه هیچ استعدادی قربانی موارد ناخواسته نشود انجمن هاکی روی یخ هر سه ماه یکبار تست انتخابی برگزار می‌کند تا نفراتی که به هر دلیل پشت خط مانده‌اند بتوانند با انجام تمرینات بیشتر و رسیدن به آمادگی لازم شانس خود را برای حضور در جمع استعدادهای برتر هاکی روی یخ امتحان کنند.

فاطمه اسماعیلی بازیکن تیم ملی دختران کشورمان و مربی رده سنی ده تا چهارده سال دختران، ۲۱ اردیبهشت از میان ۴۳ علاقمندی که از شهرهای مختلف در تست انتخابی شرکت کرده بودند ،بعد از بررسی عملکرد آنها در موارد مختلف از جمله میزان مشارکت در کارهای تیمی،سطح فنی و توانایی انجام کارهای تکنیکی و انفرادی و…۳۲ بازیکن را انتخاب و به انجمن معرفی کرد.

اسماعیلی در خصوص تیم تحت هدایتش می گوید:

برگزاری این اردوها آینده تیم ملی بزرگسالان را تضمین می کند و با توجه به پتانسیل بالا و توانمندی که از بازیکنان این رده سنی می بینم یقین دارم هاکی روی یخ در آینده با این بچه ها حرفهای زیادی برای گفتن دارد.

ما تلاش می کنیم از همین رده سنی آنها را با دنیای حرفه ای ورزش آشنا کنیم .انجمن هاکی روی یخ در تلاش است با همکاری خانواده ها اردوهای برون مرزی برای انجام مسابقه با تیم های خارج از کشور برگزار کند تا رفته رفته به تجربه،اعتماد به نفس و دانش و آگاهی بچه ها افزوده شود.

اسامی بازیکنان دختر به شرح زیر است:

۱.آنیل عبدی
۲.آیسان گنجعلی
۳.آریسا رامین
۴.محیا هاشمی
۵.آوین تاروردی
۶.رژا رمازی
۷.آدرینا حسینی
۸.آدرینا سلمانی
۹.باران خویلو
۱۰.باران جدیدی
۱۱.پانیا وثوقی
۱۲.حسنا ملکی
۱۳.آرینا مشروبی
۱۴.فرنیا یوسفی
۱۵.مهدا عرب
۱۶.یگانه جابری
۱۷.نفس قربانی
۱۸.نفس اربابی
۱۹.شهرزاد امیربیگی
۲۰.آرنیکا رجامند
۲۱.مایا حقیقی راد
۲۲.آسنا سلمانی
۲۳.باران حسن زاده
۲۴.ریحانه فریدی
۲۵.النا تاج امیری
۲۶.آدرینا واثقی راد
۲۷.آوا شیری
۲۸.ترنم تاجیک (دروازه بان)
۲۹.چکامه قربانی (دروازه بان)
۳۰.مهدیس علیزاده (دروازه بان)
۳۱.گلسا حسینی
۳۲.آیسا حسین نژاد

شبنم عرب:انتخاب بازیکنان بر حسب توانمندی در پنج مرحله!

انجمن هاکی روی یخ به منظور توسعه این ورزش و جذب علاقمندان از سنین پایه جهت پرورش استعدادها برای تضمین آینده تیم ملی بزرگسالان هر سه ماه یکبار اردوهای انتخابی برای گزینش نفرات برتر از میان شرکت کنندگان،را برگزار می کند.

شبنم عرب مربی تیم استعدادهای برتر رده سنی زیر ده سال ضمن اعلام اسامی نفرات برگزیده در اردوی اردیبهشت ماه در خصوص این اردو گفت:

چهاردهم اردیبهشت اولین اردوی انتخابی رده سنی زیر ده سال در سال جدید را برگزار کردیم و از میان ۳۶ شرکت کننده از شهرها و استان های مختلف،۲۳ بازیکن و ۲ دروازه‌بان را پس از بررسی بازیکنان در پنج مرحله (سنجش میزان توانمندی بازیکنان در انجام تمرینات بیسیک،نحوه اسکیت کردن،مهارت آنها در بازی گروهی و قدرت در تصمیم گیری و عکس العمل حین بازی و …) انتخاب کردیم.

اردوهای انتخابی هر سه ماه یکبار برگزار می شود تا نفرات جدید یا بازیکنانی که انتخاب نشده بودند اما با تمرینات بیشتر مترصد فرصت هستند،را محک بزنیم.در دوره سه ماه که یک جمعه در میان از ساعت ۹ تا ۹/۴۵ دقیقه برگزار می شود بازیکنان در کلاس های روانشناسی و بدنسازی نیز شرکت می کنند و تنها مجاز به غیبت در یک جلسه هستند.

اسامی نفرات برگزیده:

آرنیکا بهزادی
مانلی مهدویان
آتوسا بزرگی
مهرسا جوادی
نگار لاجوردی
هدیه حسینی
تیدا ذرع پیما
فرنیا هاشمی
نیکا امین طینت
نیکا عسگری
افرا محمدی
آنیا جعفر زاده
دیانا افشار
دلسا شاه محمدی
سلما شریفی
ثنا اکبری
آوین لاجوردی
آویسا مقدم
آدرینا لاجوردی
روشنا جعفری
آریاناز حسین زاده
لیانا یانس
آریاناز فری زندی
باران هاشمی
مهدیس علیزاده

تست انتخابی زیر ۱۸ سال بعد از کنکور

تیم رده سنی ۱۴ تا ۱۸ سال هنوز تست انتخابی دور جدید را برگزار نکرده اند نگار خرم در این خصوص می گوید:

به خاطر به خاطر شرایط سنی که اکثر بچه های این رده سنی دارند درگیر امتحانات و کنکور هستند و از آنجا که همواره اولویت انجمن هاکی روی یخ این بوده که به درس بچه ها لطمه ای وارد نشود تاریخ برگزاری تست را به بعد از کنکور موکول کردیم.

تست هاکی روی یخ این رده سنی ۱۴ تیر ماه برگزار می شود و بعد از مثل تمام کمپ های استعدادهای برتر یک بار در ماه تمرین خواهند داشت و البته تمرینات تیم باشگاهی و انفرادی شان را هم که هر روزه دارند.

نگار خرم ضمن ابراز رضایت از میزان توانمندی بازیکنان تیمش می گوید:

اگر بخواهم یک ویژگی منحصر به فرد از این تیم بگویم این است که اغلب بچه ها در اردوی تیم ملی بزرگسالان نیز حضور دارند و می توانند از تجربیات بازیکنان بزرگسال بهره ببرند.

با توجه به این که قدم بعدی برای بازیکنان این رده سنی حضور در تیم ملی بزرگسالان است تلاش می کنیم با آپدیت مداوم خودمان و تمرینات به روزتر و بهتر بچه ها را برای رسیدن به تیم ملی بزرگسالانی قدرتمند تر مهیا کنیم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=97137

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.