24

سارا دیدار : همکاری آموزش و پرورش، دغدغه دختران ورزشکار است

  • کد خبر : 15535
  • 12 آذر 1397 - 12:51
سارا دیدار : همکاری آموزش و پرورش، دغدغه دختران ورزشکار است

سارا دیدار بازیکن تیم ملی فوتبال بانوان زیر 16 سال ایران از نگاهش به حضور در تیم ملی به عنوان یک دختر ورزشکار صحبت کرده. سارا می گوید دغدغه بزرگ دختران ورزشکاری به سن و سال او این است که بتوانند همگام با ورزش ، تحصیل کنند اما همکاری آموزش و پرورش، دغدغه دختران ورزشکار است.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ سارا دیدار در مورد وضعیت کنونی خود به عنوان یک دختر فوتبالیست در تیم ملی فوتبال زیر 16 سال صحبت کرده است. از مشکل تحصیل ، حضور در ورزشگاه آزادی به عنوان تماشاگر تا امید به آینده :

*من از زماني كه چهار سالم بود با توپ بزرگ شدم و زندگی کردم، اما در مسابقات مدارس دیده شدم و به تیم استان راه پیدا کردم و بعد از قهرمانی در مسابقات کشوری، کسب عناوین خانم گلی و فنی‌ترین بازیکن مسابقات به فستیوال استعدادیابی تیم ملی دعوت شدم.

*بیش از دو سال است که در خدمت تیم ملی هستم و وضعیت خوبی در تیم ملی دارم، سعی میکنم سخت تمرین کنم که نظر مربیان تیم ملی را جلب کنم، چون رقابت در تیم ملی بالاست و همه برای بهترین بودن تلاش می‌کنند.

*همیشه دوست داشتم که در بهترین لیگ‌های اروپایی بازی کنم و برای کشورم افتخار آفرین باشم، البته که بازی کردن در آن تیم‌ها شرایط خاص خودش را دارد و برای من با حجاب بازی کردن مهم‌ترین شرط است،چون می‌توانم به همه ثابت کنم که هیچ وقت حجاب باعث محدودیت نمی‌شود.

*من در خانواده‌ای بزرگ شدم که  به درس و تحصیلات اهمیت می‌دهند و من هم به خاطر اردوهای فشرده‌ای که داریم اوضاع تحصیلم باب میل خودم و خانواده‌ام نیست، و متاسفانه معلم‌ها هم در این زمینه خیلی همکاری نمی‌کنند و این کار را برای من تا حدودی دشوار می‌کند.

*من از بچگی‌عاشق فوتبال بودم و از بازی در چمن لذت می‌برم، باتوجه به سبک‌ بازی که دارم ترجیح میدم که فوتبال را ادامه دهم، سطح فوتبال بانوان ایران خیلی بالاست و در کشورمان استعدادهای زیادی وجود دارد که بی شک اگر شرایط برای آنها فراهم شود حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، رقابت خیلی زیاد است و این جذابیت کار را دوچندان می‌کند.

*خیلی خوشحالم که توانستم به استادیوم بروم و از نزدیک فوتبال تماشا کنم، حس فوق العاده و غیرقابل توصیفی بود، واقعا لذت بردم،بر خلاف شنیده ها جو عالی و مسالمت آمیز بود، امیدوارم که این اتفاق خوب باز هم تکرار شود.

*همانطور که می‌دانید مشکلات زیادی پیش روی بانوان فوتبالیست در ایران است ک مهم‌ترین آن عدم حمایت کافی از سوی اسپانسرها است، فقط کافیست رقم قرارداد بانوان و آقایان را در لیگ با یکدیگر مقایسه کنید، متوجه خواهید شد ک اختلاف قابل توجهی بین این رقم ها وجود دارد.

*علاوه بر مسائل مالی مشکلات دیگری از قبیل نبود زمین چمن تمرین و توپ‌های استاندارد که باعث می‌شود ما نتوانیم کیفیت واقعی بازی خودمان را نشان دهیم، هرچند که ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بتوانیم لیگ داخلی پویا و سطح بالایی داشته باشیم و هم برای تیم ملی کشورمان افتخار آفرینی کنیم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=15535

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.