مهلا مومن زاده در فینال ؛ شاهکار دختر ۱۷ ساله تکواندوی ایران در مسابقات جهانی | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
15

مهلا مومن زاده در فینال ؛ شاهکار دختر ۱۷ ساله تکواندوی ایران در مسابقات جهانی

  • کد خبر : 21026
  • 25 اردیبهشت 1398 - 23:45
مهلا مومن زاده در فینال ؛ شاهکار دختر ۱۷ ساله تکواندوی ایران در مسابقات جهانی

مهلا مومن زاده دختر ۱۷ ساله تکواندوی ایران در مسابقات قهرمانی جهان در منچستر امروز شاهکار کرد و توانست با رسیدن به فینال مسابقات جهانی، مدال نقره خود را قطعی کند و حالا برای تبدیل شدن به اولین طلایی تاریخ تکواندوی زنان ایران در مسابقات جهانی، یک پیروزی می‌خواهد.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران –  روز اول مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان گرچه با حذف تلخ اکرم خدابنده و شکست میلی متری محمد حسین پلنگ افکن همراه شد اما موفقیت مهلا مومن زاده کام تکواندوی ایران را به حدی شیرین کرد که همه، ناکامی خدابنده و پلنگ افکن را فراموش کردند.

مهلا مومن زاده دختر تکواندوکار وزن منهای ۴۶ کیلوگرم ایران امروز در حالی به فینال مسابقات قهرمانی جهان در منچستر رسید که کسی روی موفقیت او حسابی باز نکرده بود اما درخشش ۱۷ ساله شگفت انگیز ایرانی اکنون مهلا را در آستانه کسب بزرگترین افتخار زندگی اش قرار داده است.

مومن زاده در اولین مسابقه در یدار با آینور یواشپای از قزاقستان با قدرت، ۲۱ بر یک به پیروزی رسید و سپس در یک شانزدهم نهایی برابر جوردین اسمیت از انگلیس به برتری ۱۷ بر ۷ رسید و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.

در یک هشتم نهایی، مومن زاده برابر گالینا مدودا از روسیه ۲۳ بر ۳ پیروز شد و در یک چهارم نهایی ۳۰ بر ۲۰ از سد لنا استویکوویچ از کرواسی گذشت و با این برد به نیمه نهایی رسید و مدال خود را قطعی کرد اما این، پایان کار نبود.

در نیمه نهایی، مهلال مومن زاده به مصاف تان از چین رفت و در یک بازی نزدیک و نفس گیر ۱۱ بر ۹ پیروز شد و به فینال رسید. مهلا مومن زاده پنج شنبه شب برای کسب مدال طلای جهان در منچسر روی شیاپ چانگ می‌رود. او پس از کیمیا علیزاده دومین تکواندوکار دختر ایرانی است که به فینال مسابقات قهرمانی جهان رسیده است.

در صورتی که مومن زاده بتواند در فینال پیروز شود به اولین دختر ایرانی تبدیل می‌شود که در مسابقات قهرمانی جهان طلا گرفته است. ایران در تاریخ حضور خود در این رقابت‌ها در بخش زنان یک نقره و یک برنز هر دو توسط کیمیا علیزاده کسب کرده است.

همچنین اکرم خدابنده تکواندوکار باتجربه تیم ملی ایران در وزن ۷۳- کیلوگرم با نتیجه ۲۰ بر ۲۵ برابر کانسل دنیز نایب قهرمان بازی‌های آسیایی جاکارتا از قزاقستان بازنده شد و نتوانست به یک شانزدهم نهایی برسد. این مسابقات در منچستر در جریان است.

اطلاعات خبر: *نویسنده: حامد اسماعیلی *تنظیم کننده: تحریریه *منبع: طرفداری *انتشار ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ – ساعت ۲۳:۴۲

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=21026

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.