20

سعیده علی: در جام جهانی تحسین شدیم / فاصله ما با جهان ، تجربه است و بس

  • کد خبر : 5533
  • 22 خرداد 1397 - 8:28
سعیده علی: در جام جهانی تحسین شدیم / فاصله ما با جهان ، تجربه است و بس

سعیده علی بازیکن باتجربه و خوشنام تیم ملی بسکتبال 3 نفره ایران می گوید فاصله تیم های حاضر در جام جهانی با ایران تنها ، تجربه بازی در چنین سطحی است. علی می گوید تیم های دیگر ایران را به خاطر تلاش بازیکنانش با وجود حضور باحجاب در میدان تحسین می کردند.

به گزارش  IWsports ؛ مسابقات بسکتبال 3 نفره قهرمانی زنان جهان در فیلیپین برای تیم ملی ایران به پایان رسید و یک پیروزی و شکست حاصل کار دختران بسکتبالیست ایران بود.

سعیده علی بازیکن باتجربه بسکتبال ایران ، با حضور در این مسابقات در سطح اول دنیا افتخار جدیدی کسب کرد ، در بازی با روسیه و آندورا امتیاز آورترین بازیکن ایران بود و در مجموع چهره درخشانی در این رویداد در شرق آسیا داشت. سعیده در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس در مورد حضور در جام جهانی صحبت کرده است:

بردن نشانه نتیجه گیری نیست

پس از مسابقات کاپ آسیا تا جام جهانی یک ماه بیشتر فرصت نداشتیم اما توانستیم خود را به آمادگی خوبی برسانیم و در مسابقات جهانی نمایش قابل قبولی ارائه دهیم.

تیم ملی برای اولین بار حضور در چنین سطحی را تجربه می کرد و انتظار نتایج فوق العاده از ایران ، منطقی نبود. نتیجه همیشه بردن نیست و پس از ۴۰ سال همین که نشان دادیم چیزی به جز تجربه از حریفان قدرتمندمان کم نداریم به خودی خود موفقیت بزرگی محسوب می شود.

ما تمام تلاش خود را به کار بستیم و در بازی با آندورا و نیز روسیه جسورانه بازی کردیم و آندورا را هم شکست دادیم گرچه اعتقاد دارم همیشه بردن نشانه نتیجه گیری نیست.

با تیم های دیگر اختلاف تجربی داریم

خوشحالم که کارشناسان و مردم فهیمی داریم و همه ، این انرژی مثبت را برای ما فرستادند و همین انرژی مثبت به ما کمک کرد تا در خلال تورنمنت ، بازی به بازی بهتر شویم.

 ما هم با تمام وجود و بیشتر از هر کسی دوست داشتیم که پیروزی های بیشتری کسب کنیم اما باید واقع بین باشیم و اختلاف تجربی تیم ها را با تیم ملی ایران ، مورد توجه قرار دهیم.

ما تیم خیلی خوبی داریم و از بازخوردی که تمام مربیان و بازیکنان تیم های دیگر به ما می دادند کاملا مشهود بود که این توانایی در ما وجود داشت که نمایش درخور تحسینی ارائه دهیم.

با ترکیبی که در اختیار داریم اعم از کادر و چه بازیکنان ،  اطمینان داشته باشید به زودی و در فرصت مناسب می توانیم در رویدادهای بزرگ توانایی بسکتبال زنان ایران را نشان دهیم و تنها باید این فرصت مهیا شود.

جام جهانی ، تیم متوسط ندارد

همه تیم های حاضر در جام جهانی بسکتبال 3 نفره در طول سال در 10 تورنمنت شرکت می کنند که تنها خود را برای حضور در رقابت های جهانی آماده کنند در صورتی که ایران فقط مسابقات کاپ آسیا را پیش از رقابت های جهانی در پیش داشت پس واقعا به این سرعت نمی توانیم از تیم ، انتظار معجزه داشته باشیم.

در مسابقات جهانی هیچ تیم متوسطی وجود ندارد. تمام 20 تیم برتر دنیا در جام جهانی شرکت می کنند و با سال ها تجربه و کار به این رقابت ها وارد می شوند.

تحسین ایران توسط تیم های دیگر

برخورد خاصی با حجاب بازیکنان ایران وجود نداشت و بازیکنان و تیم های دیگر تمایزی بین ما و خودشان قائل نمی شدند . آن ها حتی تیم ملی ایران را تحسین هم می کنند که با این شرایط متفاوت با دشواری های خاص پوشش، تمام تلاش خود را می کند و در زمین مسابقه می جنگد و کوتاه نمی آید.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=5533

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.