2
دیدار نهایی لیگ برتر بسکتبال زنان

پیروزی گروه بهمن برابر مهرسان در فینال اول

  • کد خبر : 96046
  • 06 اسفند 1402 - 16:11
پیروزی گروه بهمن برابر مهرسان در فینال اول
در نخستین رویارویی دیدار نهایی لیگ برتر بسکتبال زنان، گروه بهمن موفق شد مهرسان را شکست دهد و یک قدم به جام قهرمانی نزدیک شود.

به گزارش افرا ورزش، نخستین دیدار از فینال‌های لیگ برتر بسکتبال زنان، امروز یکشنبه ششم اسفند ۱۴۰۲ با پیروزی مشکی پوشان گروه بهمن برابر مهرسان همراه بود.

در این مسابقه که از ساعت ۱۴ امروز در تالار بسکتبال آزادی تهران (محمود مشحون) برگزار شد گروه بهمن توانست ۷۴ بر ۶۳ برابر سپیدپوشان مهرسان به برتری برسد.

این پیروزی برای تیم تحت رهبری فریناز طائرپور بدین معنا است که آن‌ها برای کسب عنوان قهرمانی یک گام جلوتر هستند و به ۲ پیروزی دیگر نیاز دارند زیرا قهرمان در صورت کسب ۳ برد از ۵ بازی مشخص می‌شود.

مهرسان در این بازی با ترکیب اولیه جی ولش کولمن، شادی عبدالوند، شیدا شجاعی، معصومه اسماعیل زاده و فرناز خدامرادی به میدان آمد و زینب غفاری، نسرین فلاح و زهرا عدالت کار بازیکنانی بودند که به ترکیب مهرسان اضافه شدند.

برای گروه بهمن در ترکیب آغازین، دلارام وکیلی، بریتنی برد، نگین رسولی پور، مهلا عابدی و فائزه شهریاری حاضر بودند و فاطمه شهریاری، فاطمه آقازادگان و آیدا ترابی نیز در جریان بازی وارد زمین شدند.

بهمن و هوشیاری در کوارترهای دوم و سوم

در بازی امروز و در نمایش درخشان بریتنی برد، گروه بهمن پس از تساوی ۱۷ بر ۱۷ در کوارتر نخست، در دومین کوارتر ۲۵ بر ۱۹ پیروز شد و نیمه نخست را با پیروزی ۴۲ بر ۳۶ پشت سر گذاشت.

با شروع نیمه دوم، برتری گروه بهمن تثبیت شد. در شرایطی که آمار “ترن آوِر” شاگردان آزاده زمان پور بالا بود، گروه بهمن تیم باهوش‌تری نشان داد و حاصل این فرآیند، افزایش اختلاف امتیازات بود.

در پایان کوارتر سوم، گروه بهمن ۵۹ بر ۴۵ از مهرسان پیش افتاد تا بهمن با برتری ۱۴ امتیازی، وارد کوارتر چهارم و پایانی این مسابقه شود. این کوارتر با درخشش بهمن روی شوت های سه امتیازی همراه بود.

دلارام وکیلی و نگین رسولی پور فوق العاده بودند و مهرسان گرچه کمی اختلاف را کم کرد اما در نهایت برتری ۷۴ بر ۶۳ از آن گروه بهمن شد.

چهره‌های بازی، از مهلا عابدی تا اسماعیل زاده

در این بازی مهلا عابدی، با ۱۲ امتیاز و ۱۷ ریباند و همچنین ۴ توپ ربایی برای بهمن دبل دبل کرد. عابدی با کارایی ۳۲، موثرترین بازیکن میدان هم بود.

در تیم بهمن، بریتنی برد گارد رأس گروه بهمن که ۳۹ دقیقه هم بازی کرد با ۶ پرتاب موفق سه امتیازی از مجموع ۷ پرتاب، روزی فوق‌العاده سپری کرد. او با ۲۷ پوئن، امتیازآورترین بازیکن میدان هم بود.

معصومه اسماعیل زاده بازیکن کهنه‌کار مهرسان نیز با ۱۶ امتیاز و ۱۵ ریباند دبل دبل کرد. او نمره کارایی ۲۳ را ثبت کرد که او را در تیمش در بالاترین رتبه از این نظر قرار داد.

جی ولش کلمن نیز با ۲۲ امتیاز و کارایی ۲۲ روز موفقی برای مهرسان داشت. شادی عبدالوند اما در این بازی به کسب ۶ امتیاز بسنده کرد.

بنفشه بجنوردی، لیلا علیمرادی و افرا بهرامی داوران این مسابقه بودند.

برنامه فینال‌های لیگ برتر بسکتبال زنان ۱۴۰۲

بازی تاریخ ساعت نتیجه
فینال اول یکشنبه 6 اسفند 14 ۷۴ بر ۶۳ به سود گروه بهمن
فینال دوم پنج شنبه 10 اسفند 15 ؟
فینال سوم یکشنبه 13 اسفند 15 ؟
فینال چهارم (در صورت نیاز) چهارشنبه 15 اسفند 15 ؟
فینال پنجم (در صورت نیاز) جمعه 18 اسفند 15 ؟
لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=96046

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.