12

آیا روش تیمداری “کن” به سود لیگ تکواندوی بانوان است؟

  • کد خبر : 12800
  • 21 مهر 1397 - 23:25

تیم تکواندوی لوازم خانگی کن در سال های اخیر نقش مهم و پررنگی در لیگ تکواندوی زنان ایفا کرده است. کن با سرمایه گذاری و هزینه در تکواندوی بانوان به توسعه مالی لیگ کمک کرده است اما آیا روش تیمداری کن در سطح گسترده به سود لیگ تکواندوی بانوان است؟

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ تزریق پول به لیگ های ورزشی زنان ، حضور باشگاه های متمول یا هر اسپانسری که برای ورزش زنان هزینه می کند به خودی خود برای آن رشته و ورزشکارانش موهبت است. این موضوع در مورد لوازم خانگی کن در لیگ تکواندوی بانوان هم صدق می کند.

کن در سالیان اخیر برای تکواندوی بانوان هزینه کرده ، شرایطی را به وجود آورده که تعدادی از بازیکنان ملی بتوانند از رشته ورزشی خود کسب درآمد کنند و یک کانون قدرت در تکواندوی بانوان ایجاد کرده است. در این شرایط عجیب نیست که آن ها هم در گذشته، قهرمان بوده باشند و هم امسال ، با خاطری آسوده ، به اضافه کردن یک جام دیگر به ویترین افتخارات کن بنگرند.

اما چه موضوعی باعث می شود با تردید بر نقش های مثبت کن در لیگ و تکواندوی زنان بنگریم؟ موضوع ، به مدل جذب بازیکن و حفظ نفرات آن ها در گذشته مربوط است بخصوص این که پس از لغو قانون نحدودیت جذب بازیکنان ملی ، کن ، به جمع آوری چهره ها اقدام کرد.

تکواندوکار نیازمند مسابقه است و میدان دیدن. در این شرایط کن در مقاطعی ، با تجمیع ستاره ها در تیم خود باعث شده برخی از نفرات در این تیم حبس شوند و فرصت بازی – یا حضور کافی بر روی شیاپ چانگ لیگ کوثر – را از دست بدهند.

کن حق داشته که هر بازیکنی را که می خواهد به استخدام خود در بیاورد. آن ها برای بازیکنانشان هزینه می کردند و در حقیقت ، این وظیفه خود بازیکن بوده که شرایط پیوستنش به تیمی پرستاره را بسنجد و بعد به تیم خواهانش پاسخ دهد. بر همین اساس ، کن خود را از این که با سیاستی منفی بازیکنان ذخیره اش را آزاد نمی کرده مبرا می دارد اما این اقدام خواه یا ناخواه بر روند پیشرفت فنی بازیکنانی که مجبور به تماشای مسابقات بوده اند و نه رقابت در میانه میدان ، اثر منفی می گذاشته است.

به طور کلی ، تیم های بزرگ برای بستن یک تیم قدرتمند ، بخش فیکس تیمشان را از میان ستاره ها و نیمی دیگر را از بین بازیکنانی با یک درجه کیفی پایین تر از نفرات فیکس ، انتخاب می کنند. این راه و روشی است که باشگاه کن یا هر باشگاه دیگر برای موفقیت باید در پیش بگیرد و احتمالا روند کار هم همین بوده است.

با این حال ، حفظ منافع تکواندوی ایران می گوید در یک تعامل همه جانبه ، از باشگاه های سرمایه گذار حمایت شود و باشگاه ها نیز از منافع تک تک بازیکنان خود حراست کنند. گاهی منفعت بازیکن ، مسابقه دادن یا صدور مجوز خروج او به جایی است که در آن تیم ، بازی می کند و حس بهتری دارد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=12800

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.